العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 02-08-2012, 11:06 AM
solom solom غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: صيد الاسماك -السيارات -السباحة

solom is on a distinguished road
افتراضي ايكو 2000 هاتش باك

السلام عليكم
كل عام و انتم بخير
ارجو من حضراتكم المساعدة
انا بدور علي سيارة مستعملة في حدود 50 الف و طبعا زي مانتو عارفين مدي صعوبة البحث عن سيارة مستعملة
المهم امامي تويوتا ايكو هاتش باك مو 2000 كاملة اوتوماتيك فابريقة دواخل رشة خارجي و محتاجة سمكرة و دوكو كامل للعربية لكن العربية اساسيتها ممتازة موتورها نفس موتور الكورولا VVT-I 1300cc مطلوب فيها 39000 جنيه ومحتاجة مصروف حوالي 4000 ج بصراحة هي عجباني انها تويوتا و انها ماشاء الله سحبها جميل و عربية ناعمة
بس المشكلة الكل مخوفني من عدم توافر اكسسواراتها .
و انا سألت عليها في توكيل تويوتا بالاسكندرية و كذلك في صلاح الدين و الكل قالي مبينزلهاش قطع غيار
انا محتار عربية كاملة اوتوماتيك و تويوتا و بالسعر ده يعني بسعر اللانوس و الشاهين وفي امكانياتي و العربيات المتاحة الاخري لازم تزود عن ال50 (استرا 2006 -اي 10 2011 )
و في نفس الوقت العربية معرضة انها يحصلها حاجة تحتاج اكسسوارات او قطع غيار و ايضا لما انوي ابيع مين الللي حيشتريها ده صاحبها بقالوا شهرين بيدلل عليها
ارجو منكم مساعدتي في القرار و جزاكم الله خيرا
قديم 02-08-2012, 11:21 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of
افتراضي رد: ايكو 2000 هاتش باك

اكيد عربيه جميله ولكن لما تحتاج لها اى قطعة غيار هتجيبها منين وبعدين عربية تويوتا بالامكانيات دى ازاى يكون سعرها كده الا لو ان فيها مشكله والمشكله مش لازم تكون ان العربيه بايظه ولكن ممكن تكون قطع غيار يااما غاليه جدا او مش موجوده او سعر اعادة البيع والعربيه مش ركويه وبس لكن العربيه ركوبه ومصاريف