العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 26-01-2011, 04:55 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز عربيتك ما تتسرقش، خش معايا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.elhasafy مشاهدة المشاركة

هل فكرة قفل الطارة بالعصاية المذكورة فعالة و لا لأ؟
و هل فى حل لمنع سرقة البطارية؟
هو الحل ده مش وحش، لكن إحنا بنتكلم عن الحلول إلا تلخفن السارق، وتخليه يخاف من العربية ويمشي، أما بالنسبة للإنذار ووسائل الأمان المعروفة فدي ممكن يكتشف ليها حل، وخصوصا إنه بيبقى متابع العربية وعارف إنه فيها عكاز، فبالتالي مش هيخش عليها إذا كان عنده حل، لكن لو دخل على عربية ولقى حاجة مش متوقعة هيخاف ويمشي، وشكرا ليك
قديم 26-01-2011, 05:29 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

هو الحل ده مش وحش، لكن إحنا بنتكلم عن الحلول إلا تلخفن السارق، وتخليه يخاف من العربية ويمشي، أما بالنسبة للإنذار ووسائل الأمان المعروفة فدي ممكن يكتشف ليها حل، وخصوصا إنه بيبقى متابع العربية وعارف إنه فيها عكاز، فبالتالي مش هيخش عليها إذا كان عنده حل، لكن لو دخل على عربية ولقى حاجة مش متوقعة هيخاف ويمشي، وشكرا ليك
ممكن توضيح بسيط بالنسبة للانذار اذاى هايشوفلوا حل و هو مفيش غير حلين يسرق الريموت يا اما يفتح الكبوت و ده صعب شوية
قديم 27-01-2011, 07:30 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

يا عفريت جبت الفكره ده منين حلوه وتسلم عليها
قديم 04-02-2011, 08:08 PM
كيكووو كيكووو غير متواجد حالياً

كيكووو is a jewel in the roughكيكووو is a jewel in the roughكيكووو is a jewel in the roughكيكووو is a jewel in the rough

شكرا على الافاده

ملك الملوك اذا وهب لا تسأل عن السبب وارفع رأسك الى السماء وقف عند حد ألادب
قديم 10-12-2011, 06:28 PM
الصورة الرمزية hany61
hany61 hany61 غير متواجد حالياً
من انا؟: انا المصرى كريم العنصرين
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: حبى لبلدى مصر

hany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

حد يا جماعة عنده حلول تانية بخصوص الموضوع ده، ياريت يكتب لينا وشكرا ليكم
الحل فى عصاية الامان وهى موجودة فى توقيعى

سبحان اللة وبحمدة سبحان اللة العظبم
لاحول ولاقوة الا باللة العلى العظيم
رحمك الله يا ابي
: BUTTER~183:
موقع عصاية الامان
http://www.youtube.com/watch?v=DYMq5J3KGEU
موقع رفع الصور
http://www.masr1.com/