العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 03-07-2008, 01:50 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايزة رأيكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MosTafaFox مشاهدة المشاركة

يا باشا حضرتك ادرى طبعا بس الميجان ستايل جدا وديه اهم حاجة للبنت او الستات عامة وكمان استهلاكهم بيبقى اقل فمش هتعمل مشاكل كبيرة يعنى ممكن بس حضرتك استخدامك زيادة او سيىء للعربية لاكن الميجان مش بالفظاعة اللى حضرتك بتوصفة ديه اكيد
بص ... من ناحية إن الميجان أستايل فهي أستايل فعلا واستيل عالي كمان

بس برضه فخ كبير وكمين ولا كمين الطريق السريع لأن العربيه متبرمجه بجد مش هزاروالكلام ده من بـُق واحد من المهندسن إللي موجودين في مركز الميكانيكيون العرب في شارع "جوزيف تيتو" (السندباد)

والبرمجة دي معمولة مخصوص عشان كل معرفش كام كيلو يوقف حاجه معينه في العربيه ولازم تغيرها

وعلى فكرة "عبير" كده كده مش هاتشتري الميجان يا ريس لانها بتقول أنها عاوز عربيه في حدود الـ100 ألف

[1]

التعديل الأخير تم بواسطة Payoo ; 03-07-2008 الساعة 01:54 PM
قديم 03-07-2008, 02:22 PM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Payoo مشاهدة المشاركة

بص ... من ناحية إن الميجان أستايل فهي أستايل فعلا واستيل عالي كمان

بس برضه فخ كبير وكمين ولا كمين الطريق السريع لأن العربيه متبرمجه بجد مش هزاروالكلام ده من بـُق واحد من المهندسن إللي موجودين في مركز الميكانيكيون العرب في شارع "جوزيف تيتو" (السندباد)

والبرمجة دي معمولة مخصوص عشان كل معرفش كام كيلو يوقف حاجه معينه في العربيه ولازم تغيرها

وعلى فكرة "عبير" كده كده مش هاتشتري الميجان يا ريس لانها بتقول أنها عاوز عربيه في حدود الـ100 ألف

[1]

:w6w2 005041113562663:w6w200504 1113562663:w6w20050411135 62663

يا باشا بلاش نظريات المؤمرة ديه فيه توكيل عايز يجيب لنفسة المشاكل
قديم 03-07-2008, 02:30 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MosTafaFox مشاهدة المشاركة

:w6w2 005041113562663:w6w200504 1113562663:w6w20050411135 62663

يا باشا بلاش نظريات المؤمرة ديه فيه توكيل عايز يجيب لنفسة المشاكل

يا درش مش نظرية مؤامرة ولا حاجه

الموضوع ببساطة إن كل جزء من اجزاء العربيه سواء ميكانيكي او كهربي بيكون له مدة معينه من الأستخدام وبعد كده لازم يتغير حسب توصية الوكيل أو المـُصنع

وعم الحاج كومبيوتر بقى هو الضامن لعملية التغيير دي يعني عم كومبيوتر يجيب الزبون من قفاه لحد باب التوكيل غصب عنه وعن الميزانية إللي هاتتشخرم بعد اول زيارة للوكيل

طب بذمتك يا درش عمرك سمعت عن صيانة الـ60ألف بـ 2800 جنيه ؟؟؟؟؟؟؟

يا جدعان حد يجيب لي الأسعاف عشان كل ما افتكر يجيلي حالة جنان
قديم 03-07-2008, 02:48 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

لاء لو الحكاية كده يبقى عندك حق بس انا لو منك اشوف ميكانيكى كويس من اللى عندهم اجهزة بتاعة فك تشفير الكمبيوتر وتخلص من التوكيل

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 03-07-2008, 09:42 PM
TAREK ZIAD TAREK ZIAD غير متواجد حالياً
من انا؟: م/طارق زياد
التخصص العملى: مهندس معمارى

TAREK ZIAD is a jewel in the roughTAREK ZIAD is a jewel in the roughTAREK ZIAD is a jewel in the rough

يا درش مش نظرية مؤامرة ولا حاجه

الموضوع ببساطة إن كل جزء من اجزاء العربيه سواء ميكانيكي او كهربي بيكون له مدة معينه من الأستخدام وبعد كده لازم يتغير حسب توصية الوكيل أو المـُصنع

وعم الحاج كومبيوتر بقى هو الضامن لعملية التغيير دي يعني عم كومبيوتر يجيب الزبون من قفاه لحد باب التوكيل غصب عنه وعن الميزانية إللي هاتتشخرم بعد اول زيارة للوكيل

شكرا بايوو على المعلومة .... أنا كنت عاوز أسألك عن رأيك فيها و سبب البيع ...
فشكرا على الشرح... بصراحة الميجان شكلها تحفة و كانت نيتى أشتريها قبل ال620 بس قالولى تركى ....
طيب و إيه تقييمك للأوكتافيا ؟؟؟؟؟

تحياتى
م/ طارق زياد
SPERANZA A620