العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 24-09-2009, 01:59 AM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كارثة أسمها الموتوسيكل الصينى

الله يخربيت المكن الصينى ع الأشكال اللى بشوفها راكباه منتهى الأستهتار بأرواحهم وارواح الناس
قديم 24-09-2009, 02:02 AM
الصورة الرمزية vortec
vortec vortec غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عصام
التخصص العملى: طالب في هندسة مدني
هواياتي: الهندسة - السفر - المحركات

vortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond repute

أنا عموما أكتر منظر بيستفزني منظر الموتسيكل وهو ماشي أدامي في نص الطريق بس هنعمل ايه واحنا عارفين ان الموتسيكل قد يكون مصدر دخل لأسرة بكاملها . بس المفروض يعني ان المرور يشد شوية عليهم عشان يلتزموا ويعرفوا ان حياة الناس وحياتهم مش لعبة.

لاتجعل امالك أرض يداس عليها بل اجعلها سماء يتمني الجميع الوصول اليها
ptmnlo123per122
ربما الماء يروب ،
ربما الزيت يذوب،
ربما يحمل ماء في ثقوب ،
ربما الزاني يتوب ،
ربما تطلع شمس الضحى من صوب الغروب ،
ربما يبرأ شيطان ، فيعفو عنه غفار الذنوب،
إنما لايبرأ الحكام في كل بلاد العرب من ذنب الشعوب

قديم 24-09-2009, 02:11 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

لا يوجد حل الا بتدخل الشرطة والقبض على كل من لا يلتزم بقواعد المرور وآداب الطريق حتى يرتدع كل مستهتر

قديم 24-09-2009, 02:34 PM
الصورة الرمزية هيثم شاهين
هيثم شاهين هيثم شاهين غير متواجد حالياً
هواياتي: بحب السيارات

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute

يا جماعه الناس كلها قرفانه من الموتوسيكلات و التكاتك ومن كتر الخناقات بقى تحس ان العيال ده مسجلين اجرام
بس و الله الشرطه بتتدخل برده
لكن للاسف ( الجنيه غلب الكارنيه)

التعديل الأخير تم بواسطة هيثم شاهين ; 24-09-2009 الساعة 02:37 PM
قديم 05-11-2011, 10:38 AM
الصورة الرمزية أحمد عثمان محمد
أحمد عثمان محمد أحمد عثمان محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: بكالوريوس المعهد العالى لعلوم الكمبيوتر و تكنولوجيا الإدارة بسوهاج و معادل ببكالوريوس تجارة
التخصص العملى: مجال الكمبيوتر
هواياتي: السيارات ، الكمبيوتر

أحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant future

والله يا فندم حضرتك حطيت أيدك على الجرح.......أنا من محافظة أسيوط مركز أبنوب ..والله العظيم كل يوم بنشوف كوارث بسبب البلوة اللى اسمها الموتوسيكل الصينى بس سبحان الله ربك بيسترها على اللى ماشى على رجليه و بيجازى أصحاب الموتوسيكلات ..مرة موتوسيكل يخبط فى عمود نور...و مرة موتوسيكل ينزل فى الترعة ..و مرة ينزل تحت عربية ...و الضحية أولا و أخيرا هو القرد اللى أبوه جابله الموتوسيكل ده ...يا أخى أنا بشوف عيل لسه فى أبتدائى و تلاقيه طاير بالموتوسيكل أخرتها سودة على و على الجابوه لأنه مهما أتعلم ده طفل مش هيعرف يتصرف فى أى مواقف فجائية على الطريق و النتيجة محتومة يا كسر رجل أو دراع أو رقبة أو ممكن كل دول يحصلوا مع بعض و ساعتها أبو و أمه يقروا علي روحه الفاتحة ....إيه اللى احنا فيه ده فين أيام زمان أيام الجاوا (التوين) و الـMZ و الـCZ والله أنا مش قادر أقول على الموتوسيكل الصينة ده غير أنة حتة (عجلة) و ببدال كمان و كله كوم و التوك توك كوم تانى خالص يبقى الهند عاوزة تتخلص منه و عاوزة ترمى و أحنا نروح نشتريه منها يا حضرات ده منتهى التخلف بدل من التطوير نستورد زبالة الدول من مخلفات وسائل المواصلات ....والله العظيم كنت راجع من سوهاج بعربية بيجو و إذ بتوك توك على يمين السائق و ليه التوك توك هيطلع لقينا واحد وقع منه و بقى تحت أكسدام العربية البيجو بالضبط و لولا ستر ربنا لكان الراجل ده اتكل من زمان و معلش أنا طولت عليكم بس الموضوع ده محل جدل واسع فى البلد دى لأنه فعلا كارثة وطنية لابد من وجود حل سريع و عاجل عشان نرتاح:CONGRA~ 238:

الكلمات الدليلية
الموتوسيكل, الصينى