العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 07-10-2014, 02:54 PM
queen queen غير متواجد حالياً

queen has a spectacular aura aboutqueen has a spectacular aura about
نقاش مشكلة تجديد اشتراك التأمين

دلوقتى بجدد اشتراك التأمين وكل سنه كانوا بيقللوا سعرالقيمه السوقيه للعربيه 5 آلاف جنيه فى الوثيقه وعلى اساس كده بنحسب الاشتراك. اتفاجئت السنه دى بالموظف عايز يأمن لى بنفس القيمه بتاع السنه اللى فاتت ويلهف نفس الاشتراك زى اللى فات.
وبيقولى الاسعار غليت وانتى دلوقتى مش هتبيعيها بأقل من كده.ولو انتى عايزه تقللى قيمه التأمين براحتك.!!!

طبعا ده افترا ونصب انا عارفه م الشركه.(مصر للتأمين) بس انا مضطرة
بس انتو ايه رأيكم الموظف صح ولا كلامى انا صح واتصرف ازاى؟؟

مع العلم العربيه اسبيرانزا 113 موديل 2012
والتأمين كلى. وهما عايزين يأمنوا على سعر 45 ألف
قديم 07-10-2014, 08:36 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة تجديد اشتراك التأمين

بص يا
جميع السيارات القيمة السوقة لها ارتفعت علشان العربيات الجديدة سعرها ارتفع وبتالى المستعمل كمان
وعلشان شركة التامين تكون واضحة فهى بتبلغك الكلام دة وانت لو محبتش تقبل ان السعر ارتفع فبتالى بتخفض قيمة السيارة وبتالى القيمة بتاعت التامين
بس فرضا انت دخلت تعوض من الشركة فى عربيتك اى تعويض هل تعتقد ان الشرقة هتصرف لك كاما القيمة لا طبعا لانك عامل تامين على شى باقل من قيمتة وعايز تصرف تعويض بقيمة اعلى منها
طبع ليك مطلق الحرية
بس نصيحة اعمل التامين بقيمة العربية السوقية الان يعنى انت لو هتبيع عربيتك الان هتبعها بكام هى دة القيمة ال تعمل بيها التامين مش اقل ولو انت هتوفر 200 او 300 جنية الان لو عوضت هتفاجى ان المبلغ دة من قيمة تعويضك اصبح الوف
01225485222