العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 28-05-2011, 04:08 PM
ابو انس المصري ابو انس المصري غير متواجد حالياً

ابو انس المصري has a spectacular aura aboutابو انس المصري has a spectacular aura aboutابو انس المصري has a spectacular aura about
عاجل استفسار للاستاذ عماد الخواجه

انا كان معايا عربية بورا موديل 2000 وبعدين بعتها واشتريت بي ام 523 موديل 1998 بس انا مغرم جدا بسيارات فولكس خاصة الباسات موديل 2001 ال2000 سي سي
انا عايز اعرف ايه عيوب السيارة ده وايه مزاياها خاصة العفشة وسعرها كام تقريبا لو حالتها شاذة
وايه افضل موديلات الباسات عموما
قديم 08-06-2011, 12:16 AM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough
افتراضي رد: استفسار للاستاذ عماد الخواجه

تك ان الباسات ال 2000 مش وحشة لكن هى فعلا عفشتها غالية لان اولا هى فيها 8 مقصات وهما غالين اما بالنسبة للنصيحة اللى طلبتها منى فى انواع الباسات فانا انصححك بى باسات من اول 2006 الى 2008 يعنى فيتيس ال m i p ال6 غيار غير كدة متركبش وانا تحت امرك فى اى وقت ملحوظة علشان التعليقات اللى بالك فيها انا مش بقارن بى ال بى ام دبليو انا برد عليك بخصوص الباسات فقط 0123625519
قديم 18-06-2011, 05:54 AM
ابو انس المصري ابو انس المصري غير متواجد حالياً

ابو انس المصري has a spectacular aura aboutابو انس المصري has a spectacular aura aboutابو انس المصري has a spectacular aura about
افتراضي رد: استفسار للاستاذ عماد الخواجه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد الخواجة مشاهدة المشاركة

تك ان الباسات ال 2000 مش وحشة لكن هى فعلا عفشتها غالية لان اولا هى فيها 8 مقصات وهما غالين اما بالنسبة للنصيحة اللى طلبتها منى فى انواع الباسات فانا انصححك بى باسات من اول 2006 الى 2008 يعنى فيتيس ال m i p ال6 غيار غير كدة متركبش وانا تحت امرك فى اى وقت ملحوظة علشان التعليقات اللى بالك فيها انا مش بقارن بى ال بى ام دبليو انا برد عليك بخصوص الباسات فقط 0123625519
بي انا سمعت ان الباسات ال 1600 سي سي سواء كانت الشكل القديم او الجديد ادائها ضعيف بسبب كبر حجم السيارة مقارنة بسعة المحرك والافضل بالنسبة لها ال 2000 سي سي وده مش متوفر غير في موديل 2001 لانه الوحيد ال 2000 سي سي
الكلام ده صح ولا غلط