العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 20-08-2009, 12:34 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيات ابيزا موديل 2006

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

شكرا على المعلومات

لو حضرتك عايز تعرف معلومات اكتر حدد و انا اقولك ان شاء الله

كنت عاوز اعرف كماليتها اية والعربية كاداء جرى وفرامل جيدة فى الحجات دة وبالنسبة للامان فى العربية وبالنسبة لاستهلاك البنزين قد اية ومتورها 1400 سى سى اية نوع موتورها وهل هو بكامتين 16 صباب ولا 8 وبالنسبة للتكيف جيد وهل فى فرق مابينها وبين موديل 2007
التوكيل ممتاز لكن غالي بس مترجعلهمش بمشكلة روحت بيها
بمعنى صلحولى حاجة وباظت تانى مرحلهمش طب ازاى وبالنسبة لقطع الغيار متوفرة خارج التوكيل ولا قليلة و كمجمل كدة الاسعار تكون فى حدود كام حتى لو موديلات زى 2001 بتبقى فى نفس السعر ولا اغلى وهل هى متوفرة ولا صعب الاقيها

اسعار قطع الغيار انا مسألتش عليها لانها مش دارجة اوي في المنتدي اغلب اللي بيشتروا بيشتروا 94 و 99 و 2001 بس هسألك عليها في خلال الايام الجاية ان شاء الله بس مبدئيا هي غالية عشان متتصدمش

يعنى قطع الغيار غالية جدا ولا اية اسعار مبالغ فيها

شكرا على الافادة وربنا يجزيك خير
[/QUOTE]

2 كامة 16 صباب كانت مع واحد صاحبي جاب بيها 200 و التكييف شغال يعني تعدي 200 لو التكييف مش شغال بالنسبة للجري معروف ان الابيزا جرايه من 94 لحد 2009 بالنسبة للامان 4 نجوم في اختبارات الامان و فيها ايرباجز و عوارض جانبية للحماية في الابواب

التكييف حلو انا اعدت فيه و عجبني جدا

(مترجعلهمش بمشكلة روحت بيها) يعني بيحلوا المشكلة جذريا مش المعني اللي وصلك

موجودة برا التوكيل في الحرفيين و التوفيقية و عند فتح الباب و سامح ابيزا و فيه منفذ بيع للتوكيل في شامبليون

مقدرش اقولك في حدود كام الاسعار لاني مسألتش عليها

2001 حاجتها متوفرة عادي و الابيزا حاجتها هي حاجة البولو بس ال 2001 مثلا طقم سلوك بوجيهات bremi الماني ب 300 جنيه طقم بوجيهات vemo ب 75 جنيه طارة الدركسون ب 800 جنيه لانها بالايرباج مساعدين ادام في حدود 700-800 جنيه حساس حرارة ب 110 فلتر هوا 80 فلتر بنزين 80 كنترول انجكشن 570 جنيه طقم دبرياج حوالي 550 جنيه

الحاجات دي مبتتغيرش بسرعة طبعا بس انا بديك امثلة علي قطع ال2001

مش غالية جدا بس هتبقي قريبة من اللي قلتهولك فوق كده

IBIZA
قديم 20-08-2009, 12:38 AM

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=10321

بص علي الليون في الموضوع ده هتلاقي تفاصيل النسخة المصرية تحت خالص و فيه صور كتير

الليون فئة و الابيزا فئة الابيزا سوبر ميني الليون فئة الجولف

خش شوف الاول

IBIZA
قديم 20-08-2009, 01:20 AM
ice_wolf
Guest

Smile رد: سيات ابيزا موديل 2006

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=10321

بص علي الليون في الموضوع ده هتلاقي تفاصيل النسخة المصرية تحت خالص و فيه صور كتير

الليون فئة و الابيزا فئة الابيزا سوبر ميني الليون فئة الجولف

خش شوف الاول
fffsd

انا شفتها وهى عجبانى جدا بس فى نفس الوقت غالية فياريت لوتقدر تعرفلى سعر المستعمل منها موديل 2006 مانيوال
يبقى كتر خيرك ومشكور على المعلومات دة وانا فهمت كدة انها فئة اكبر وحجم المحرك اكبر
بس بالنسبة للبنزين بتستهلك اد اية

التعديل الأخير تم بواسطة ice_wolf ; 20-08-2009 الساعة 01:22 AM
قديم 20-08-2009, 01:22 AM
ice_wolf
Guest

رد: سيات ابيزا موديل 2006

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

[/size] يعنى قطع الغيار غالية جدا ولا اية اسعار مبالغ فيها

شكرا على الافادة وربنا يجزيك خير
2 كامة 16 صباب كانت مع واحد صاحبي جاب بيها 200 و التكييف شغال يعني تعدي 200 لو التكييف مش شغال بالنسبة للجري معروف ان الابيزا جرايه من 94 لحد 2009 بالنسبة للامان 4 نجوم في اختبارات الامان و فيها ايرباجز و عوارض جانبية للحماية في الابواب

التكييف حلو انا اعدت فيه و عجبني جدا

(مترجعلهمش بمشكلة روحت بيها) يعني بيحلوا المشكلة جذريا مش المعني اللي وصلك

موجودة برا التوكيل في الحرفيين و التوفيقية و عند فتح الباب و سامح ابيزا و فيه منفذ بيع للتوكيل في شامبليون

مقدرش اقولك في حدود كام الاسعار لاني مسألتش عليها

2001 حاجتها متوفرة عادي و الابيزا حاجتها هي حاجة البولو بس ال 2001 مثلا طقم سلوك بوجيهات bremi الماني ب 300 جنيه طقم بوجيهات vemo ب 75 جنيه طارة الدركسون ب 800 جنيه لانها بالايرباج مساعدين ادام في حدود 700-800 جنيه حساس حرارة ب 110 فلتر هوا 80 فلتر بنزين 80 كنترول انجكشن 570 جنيه طقم دبرياج حوالي 550 جنيه

الحاجات دي مبتتغيرش بسرعة طبعا بس انا بديك امثلة علي قطع ال2001

مش غالية جدا بس هتبقي قريبة من اللي قلتهولك فوق كده[/quote]

مشكوورر على المعلومات
قديم 20-08-2009, 02:44 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

fffsd

انا شفتها وهى عجبانى جدا بس فى نفس الوقت غالية فياريت لوتقدر تعرفلى سعر المستعمل منها موديل 2006 مانيوال
يبقى كتر خيرك ومشكور على المعلومات دة وانا فهمت كدة انها فئة اكبر وحجم المحرك اكبر
بس بالنسبة للبنزين بتستهلك اد اية
هي مانوال بس علي فكرة مفيش منها اوتو

سعرها في حدود 100-110 الف

الليون average consumption حوالي 7 لتر في ال100 كيلو

IBIZA

الكلمات الدليلية
سيات seat ibiza