العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 02-05-2012, 05:12 PM
MAYO CAR MAYO CAR غير متواجد حالياً

MAYO CAR has a spectacular aura aboutMAYO CAR has a spectacular aura about
غاضب جدا السينسور بارك مش عاوز يتظبط معايا

انا مركب فى عربيتى سينسور بارك وموصله تمام بس المشكلة ان الشاشة على طول منورة وتدى انذار كان فى حاجة ورايا على الرغم انه مفيش حاجة مع انى كنت مركب واحد قبل كده لصاحبى نفس النوع وكان شغال تمام بس عربيته كانت فيرنا
محدش يعرف ايه حل المشكلة
العربية 128

السينسور اللى معايا
قديم 02-05-2012, 07:30 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السينسور بارك مش عاوز يتظبط معايا

لو العربيه اتغسلت وحصل كده بعدها يبقي السنسور دخل فيه ميه ومش هيتظبط الا لما ينشف
ولو عمل كده لوحده بدل الفيش مع بعضها في الجهاز زان شاء الله هيتظبط
قديم 03-05-2012, 12:05 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

بص الأجهزة دي كلها صيني وبختك يابو بخيت.
نفس السينسور دا الي إنتا رافع صوره الي هوا 6 حساسات أربعة ورى وإتنين قدام مركبه في عربيتي هنا في الإمارات (كرولا) وشغال زي الفل الحمد لله بقاله أكتر من سنة ونص خدت منه وأنا نازل وركبته في العربية في مصر (صني) وبردو بيعمل زي ما إنتا بتقول كدة.
عموما فك الفيش من الجهاز وإرجع ركبها تاني وفك الحساسات من الغكصدام وإرجع ركبها تاني وممكن يتظبط معاك.
أنا شخصيا فضلت وراه لحد ما الأربعة الي ورى إتظبطو والإتنين الي قدام مهيسين لسة.

قديم 03-05-2012, 09:50 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

متابع معاكو