العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 21-11-2009, 08:36 PM
nomore nomore غير متواجد حالياً

nomore is on a distinguished road
افتراضي استفسار عن سيتروين BX

السلام عليكم..
اولا احب اقول ان المنتدي ما شاء الله فعلا مفيد جدا .. انا متابعه من فتره بس دي اول مشاركه ليا ومحتاج نصيحتكم

انا جديد شويه في موضوع العربيات ومعروض علي سياره سيتروين bx بحاله ممتازه .. بس مش لاقي اي معلومات عن السياره دي مش عارف مش موجوده مش موجوده في مصر ولا ايه:D
اللي عرفته من بعض المواقع الاجنبيه ان السياره كانت مع بدايه اندماج سيتروين مع بيجو وانتجت من 82 -93 .. مواصفاتها.
العربيه فل اوبشن . موتور 405 1600 سي سي زجاج كهرباء- تكييف- باور- سنتر- فتحه سقف كهرباء.. بس المختلف واللي مخوفني منها هي ان العربيه مش علي مساعدين.. العربيه بنظام هيدروليك ..

سعر العربيه يعتبر رخيص بالنسبه للموصفات اللي وضحتها تقريبا في بدايه العشرين الف.
يا ريت لو اي حد عنده معلومات عن العربيه دي .. ادائها. قطع غيراها موجوده ولا لأ ..ونصيحه اشتريها ولا لأ

معلش طولت عليكم ..
قديم 23-11-2009, 02:05 AM
nomore nomore غير متواجد حالياً

nomore is on a distinguished road
افتراضي استفسار عن سيتروين BX

السلام عليكم..
اولا احب اقول ان المنتدي ما شاء الله فعلا مفيد جدا .. انا متابعه من فتره بس دي اول مشاركه ليا ومحتاج نصيحتكم

انا جديد شويه في موضوع العربيات ومعروض علي سياره سيتروين bx بحاله ممتازه .. بس مش لاقي اي معلومات عن السياره دي مش عارف مش موجوده مش موجوده في مصر ولا ايه:D
اللي عرفته من بعض المواقع الاجنبيه ان السياره كانت مع بدايه اندماج سيتروين مع بيجو وانتجت من 82 -93 .. مواصفاتها.
العربيه فل اوبشن . موتور 405 1600 سي سي زجاج كهرباء- تكييف- باور- سنتر- فتحه سقف كهرباء.. بس المختلف واللي مخوفني منها هي ان العربيه مش علي مساعدين.. العربيه بنظام هيدروليك ..

سعر العربيه اعتقد رخيص بالنسبه للموصفات اللي وضحتها تقريبا في بدايه العشرين الف.
يا ريت لو اي حد عنده معلومات عن العربيه دي .. ادائها. قطع غيراها موجوده ولا لأ ..ونصيحه اشتريها ولا لأ

معلش طولت عليكم ..
قديم 23-11-2009, 04:08 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن سيتروين BX

هو مش موضوع المساعدين اللي يخوف في العربيه بالعكس
العربيه كلها تخوف ما عدا الموتور بتاعها لو بتاع 405 فعلا
من رأيي اسأل علي الاكسسوار بتاعها
لو لقيته و اعتقد انه مش موجود لاني اول مره اسمع عن الموديل دا
او اشوف الشكل دا اصلا
بس لو لقيت لها فوانيس و شبك و صاج اشتريها
لو ما لقتش يبقي ابعد عنها

حـازم خـضـر

قديم 23-11-2009, 08:34 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

العربيه تقريباً مش موجوده خالص فى مصر و معتقدش حتلاقى ليها اى قطع غيار إلا للموتور لو كان موتور بيجو 405
نصيحه: ابعد عن الشر و غنيله و ممكن تشوف اى حاجه تانيه بال 20 الف دول

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

التعديل الأخير تم بواسطة m_o_sakr ; 23-11-2009 الساعة 08:37 AM
قديم 23-11-2009, 12:08 PM
Mohamed Dahab Mohamed Dahab غير متواجد حالياً

Mohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud of

انا بصراحه معنديش اى خلفيه عن العربيه دى بس فمقدرش افيدك
بس موضوع الهيدروليك يقلق لان العربيه من مو82 الى 93 فلو كان هذا النظام ناجح كان انتشر
حاجه تانيه الاكيد انه لو حصل اى شىء فى الموضوع ده هتتعب قوى عشان تصلحه
بلاش احسن وده رايى وممكن حد تانى يكون عنده فكره ويقدر يساعدك اكثر منى

I'M always
DAHAB
it's my Name

الكلمات الدليلية
عفشة هيدروليك