العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 19-10-2011, 07:36 AM
albasha37 albasha37 غير متواجد حالياً

albasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the rough
افتراضي رد: ردا علي كل الاعضاء المستائين من زياده الاسعار .. و لن اتحدث في هذه المشكله خارج هذا الموضوع

يبق اسمه تخلف من المواطنين مش من التجار ولا من الوكلاء اسمه تخلف من الناس اللي عايزة تمشي جنب الحيط يبق اسمه تخلف من الناس اللي مابتقولش لأ لأ لأ

لو لم أكن تريوسيا *** لوددت أن أكون تريوسيا
قديم 19-10-2011, 09:28 AM
seifmando seifmando غير متواجد حالياً

seifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the rough
افتراضي رد: ردا علي كل الاعضاء المستائين من زياده الاسعار .. و لن اتحدث في هذه المشكله خارج هذا الموضوع

يبقى اسمه غبورررررررررررررررررررررر رررررررررررر

أطالب ادارة المنتدى بالغاء اشتراكى فى هذا المنتدى

وشكراً
قديم 19-10-2011, 10:22 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

طب ايه رايك فى الاسعار الى بتدوها لمشروع التاكسى الابيض, اتنين سواقين تاكسى من دول اكدولى ان سعره كاش من غير قسط 45000 جنيه بالنسبة للفيرنا و الانوس, عاوز تفهمنا مثلا ان غبور بيبيع لدول بخسارة,,,,,,,,: 01FDAB~189:

سلم الحكم للعسكر و ادى صوته للى معملش الثورة=

قديم 19-10-2011, 12:07 PM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

اعتذر لتأخري في الرد
وذلك لاني ادخل النت مرتين في الاسبوع
أو تلاته بالكتير

بعد قراءه المشاركات اللي بدأ معظمها يرتقي لاسلوب محترم

خلينا اوضح بس حاجات صغيره بسرعه

المثال اللي انا ذكرته في الاول خالص لم يكن المقصود به وصف سياسه للشركات الكبيره ولو وصف معامل حدي ربحي لازم يحافظ عليه التاجر الصغير

انا كنت عاوز أوضح بيه حاجات تانيه كتير من الواضح ان محدش فكر فيه كتير واكتفيته بقشره الموضوع دون الاستطراق الي لب الموضوع

انا من الاخر عاوز اقول ان ممكن تغيرات بسيطه في السوق ممكن تجبر منتج أو مستورد أو الاتنين مع بعض انهم يرفعوا السعر مش عشان يزودوا المكسب لا
عشان يقدروا يكملوا المشروع و المركب تسير

وليس الهدف شرح نظريه اقتصاديه ولا كلامي كان ليه علاقه بالمحاسبه اطلاقا
دا بس عشان الكورس المحاسبي اللي بصراحه المفروض ان صاحبه راجل فاهم والمفروض انه يكون معايا مش ضدي ويحاول يفهمكوا ليه السلع عامه في حاله غلاء

ثانيا : -
انا قولت قبل كده ان السيارات الهيونداي كسيارات ليست افضل سيارات العالم
واي حد جوه هيونداي لو قولتلوا العربيه الهيونداي احسن ولا النيسان أو حتي سوزوكي
مش هيرد غير ردطبيعي كلنا عارفينه ( متقارنش ياباني بكوري يا باشا )
وقولت ان اللي خلي الهيونداي ناجح في مصر
وكيل قوي + راس مال محترم + نظام فوق الطبيعي بشويه
ولا احد ينكر ان غبور صرح مصري يحترم علي مستوي الشرق الاوسط

ثالثا :-

لو انتوا بمشاركاتكوا عايزين تقولولي ان غبور نصاب وحرامي عشان بيغلي اسعار السيارات بتاعته يبقي انتوا كده عايزين تقولوا ان الشعب المصري كله نصاب وحرامي
لان يا جماعه كل حاجه غلت بشكل مش طبيعي
السلع بتزيد 100 %
و200 %
و 300 %

لكن الوحيد اللي نصاب وحرامي غبور
ليه عشان مش عاوز يخسر عاوز يكسب ويكسب كتير

يا جماعه هو انتوا معندكوش ولا احتمال 10% انكوا غلطانين .. وتحالوا تفهموا ليه السلع كلها بتغلي مش العربيات بس .. ايه كلكوا خبراء اقتصاد

أخيرا
علي فكره مفيش مشاركه علي الاطلاق انا مقدرش ارد عليها لان معنديش حاجه اخبيها ولا بعمل حاجه عيب ولا مفروض عليا اني اصلا اعمل الموضوع ده

بس بجد لو فيه حاجه منظمه محترمه ليها اهداف انا هكون أول المشاركين معاكوا بوقتي ومالي ومجهودي وفكري كمان ومش هستخسر في بلدي حتي وظيفتي ولا حتي روحي

بص علي فكره انتوا اللي مردتوش علي سؤالي

المدخنين اللي اتكلموا كتير جدا
سؤال لو رئيس الجمهوريه الجديد وافق ودعا الناس انها تقاطع المحتكرين ممكن تجاوبوني

ازاي هتقاطعو العربيات اللي بتزيد 1و 2 و 3 % وانتوا مش قادرين تقاطعو السجاير اللي غلت 100 و 200 و 300 %

جاوبوني علي سؤالي عشان ارد علي مشاركاتكم

علي فكره فيه مشاركات كتير محترمه قوي في الموضوع هرد عليها واحده واحده
لان الموضوع ما انتهاش
بس برده انا مصمم تجاوبوا علي سؤالي
عايز اعرف انا بكلم ناس بتتكلم بس ولا بجد نفسها تعمل حاجه للبلد

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 19-10-2011, 12:24 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Mamo مشاهدة المشاركة

اعتذر لتأخري في الرد
وذلك لاني ادخل النت مرتين في الاسبوع
أو تلاته بالكتير

بعد قراءه المشاركات اللي بدأ معظمها يرتقي لاسلوب محترم

خلينا اوضح بس حاجات صغيره بسرعه

المثال اللي انا ذكرته في الاول خالص لم يكن المقصود به وصف سياسه للشركات الكبيره ولو وصف معامل حدي ربحي لازم يحافظ عليه التاجر الصغير

انا كنت عاوز أوضح بيه حاجات تانيه كتير من الواضح ان محدش فكر فيه كتير واكتفيته بقشره الموضوع دون الاستطراق الي لب الموضوع

انا من الاخر عاوز اقول ان ممكن تغيرات بسيطه في السوق ممكن تجبر منتج أو مستورد أو الاتنين مع بعض انهم يرفعوا السعر مش عشان يزودوا المكسب لا
عشان يقدروا يكملوا المشروع و المركب تسير

وليس الهدف شرح نظريه اقتصاديه ولا كلامي كان ليه علاقه بالمحاسبه اطلاقا
دا بس عشان الكورس المحاسبي اللي بصراحه المفروض ان صاحبه راجل فاهم والمفروض انه يكون معايا مش ضدي ويحاول يفهمكوا ليه السلع عامه في حاله غلاء

ثانيا : -
انا قولت قبل كده ان السيارات الهيونداي كسيارات ليست افضل سيارات العالم
واي حد جوه هيونداي لو قولتلوا العربيه الهيونداي احسن ولا النيسان أو حتي سوزوكي
مش هيرد غير ردطبيعي كلنا عارفينه ( متقارنش ياباني بكوري يا باشا )
وقولت ان اللي خلي الهيونداي ناجح في مصر
وكيل قوي + راس مال محترم + نظام فوق الطبيعي بشويه
ولا احد ينكر ان غبور صرح مصري يحترم علي مستوي الشرق الاوسط

ثالثا :-

لو انتوا بمشاركاتكوا عايزين تقولولي ان غبور نصاب وحرامي عشان بيغلي اسعار السيارات بتاعته يبقي انتوا كده عايزين تقولوا ان الشعب المصري كله نصاب وحرامي
لان يا جماعه كل حاجه غلت بشكل مش طبيعي
السلع بتزيد 100 %
و200 %
و 300 %

لكن الوحيد اللي نصاب وحرامي غبور
ليه عشان مش عاوز يخسر عاوز يكسب ويكسب كتير

يا جماعه هو انتوا معندكوش ولا احتمال 10% انكوا غلطانين .. وتحالوا تفهموا ليه السلع كلها بتغلي مش العربيات بس .. ايه كلكوا خبراء اقتصاد

أخيرا
علي فكره مفيش مشاركه علي الاطلاق انا مقدرش ارد عليها لان معنديش حاجه اخبيها ولا بعمل حاجه عيب ولا مفروض عليا اني اصلا اعمل الموضوع ده

بس بجد لو فيه حاجه منظمه محترمه ليها اهداف انا هكون أول المشاركين معاكوا بوقتي ومالي ومجهودي وفكري كمان ومش هستخسر في بلدي حتي وظيفتي ولا حتي روحي

بص علي فكره انتوا اللي مردتوش علي سؤالي

المدخنين اللي اتكلموا كتير جدا
سؤال لو رئيس الجمهوريه الجديد وافق ودعا الناس انها تقاطع المحتكرين ممكن تجاوبوني

ازاي هتقاطعو العربيات اللي بتزيد 1و 2 و 3 % وانتوا مش قادرين تقاطعو السجاير اللي غلت 100 و 200 و 300 %

جاوبوني علي سؤالي عشان ارد علي مشاركاتكم

علي فكره فيه مشاركات كتير محترمه قوي في الموضوع هرد عليها واحده واحده
لان الموضوع ما انتهاش
بس برده انا مصمم تجاوبوا علي سؤالي
عايز اعرف انا بكلم ناس بتتكلم بس ولا بجد نفسها تعمل حاجه للبلد
للاسف عندك حق

احنا نستاهل اللي بيجرالنا لاننا مش بنعرف نتحكم في غرائزنا و رغباتنا
لاننا مش بنعرف نقاطع