العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 12-11-2012, 02:15 AM
ahmedmohammed ahmedmohammed غير متواجد حالياً

ahmedmohammed will become famous soon enough
افتراضي رد: جمال الستيب واى

عندى شوية استفسارات يا استاذ كريم بعد اذن حضرتك عشان انا نويت ان شاء الله بس فاضل تكة كده
1- عفشة العربية ناعمة ولا ناشفة و اللى قاعد ورا بيحس انه مش مستريح فى بالمطبات ولا ايه ؟
2- ثبات العربية على الطريق ولو كنت سافرت بيها عاملة ايه على الطريق برضه ؟
3- ينفع اركب مرايات كهربا و زجاج كهربا حتى لو فى التوكيل ولا لأ عشان الحاجتين دول مضيقينى جدا ؟
4- دراعات العربية و زراير العربية انا سمعت انهم من بلاستيك ردئ ايه صحة الكلام ده برضه ؟
جزاكم الله خيرا واسف على كتر الاسئلة
قديم 12-11-2012, 10:18 AM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough

بركولي اي جماعه انا استلمت العربيه امبارح الحمد لله. العربيه ماشاء الله اسطوره انا بحمد ربنا انه وفقني لأختيار الستيب واي بدل اللوجان. أ/احمد انا كنت متردد اوي في الأول لحد ما رحت اتفرجت علي العربيات اللي انا كنت محتار فيهم مع بعض (اللوجان,الفيرنا,بي واي دي,جيلي الجديده,اسبرنزا,اللانوس,ا لستيب واي)بالترتيب وحسيت اني مشدود للستيب واي اكتر و صليت استخاره ونصحني ا/كريم بيها وكان عندي استفسارات ردي عليها اقتنعت بيها جدا و توكلت علي الله و اشتريتها. و اكيد ا/كريم اكثر خبره مني بس انا هقولك علي اللي انا حسيته
1-بسم الله ما شاء الله العفشه ناعمه جدا
2-مش عارف لأني ما عدتش ال 100
3- للأسف برده مش عارف
4- انا كان معايا اوبل كورسا سيدان كانت خامات الدراعات احسن كتييير بس دي شغاله

عموما يا اخي انزل اتفرج عليهم علشان تحس بالحاجات دي انا قبل ما اشتري كان الناس مخوفاني جدا من الرينو عموما و قطع الغيار و المصنعيات و مشاكل الكهرباء و حاجات تانيه كتيييير بس لولا تعدد الأزواق لبارت السلع كل عربيه فيها ميزه و فيها عيب بس واحد صاحب معرض قالي انت متردد ليه كده كده العربيات الزيرو ما تظهرش عليها مشاكل قبل 5 او 6 سنين علي الأقل.
باشا ربنا يوفقك و تجيب عربيه تعجبك ان شاء الله و لو انت حابب الستيب واي توكل علي الله و اتفرج في اي معرض وان شاء الله هتعجبك
قديم 12-11-2012, 10:46 AM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

مكتوب فى البروشور بتاع العربيه انها زجاج مظلل عازل للحراره فلو ده بينزل فى الافراج بتاعها يبقى ممكن تعمل فاميه و تثبته على الرخصه ده بس عشان موضوع المرور انما الفاميه او حتى السمركه او رش العربيه كلها لا يخرجها من الضمان الاشياء التى تخرج السياره من الضمان هو عدم متابعه الصيانه فى التوكيل؛ تغير اشياء ميكانيكيا او كهربيا او العبث فيها خارج التوكيل
قديم 12-11-2012, 10:48 AM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

الف مبروك يا ريس و ربنا يبارك لك فيها و يكفيك شرها ان شاء الله
ابقى قلنا بقى العربيه عمله ايه معاك و انطباعاتك عنها اول باول
ان شاء الله انا المفروض اسلتم خلال اسبوع كده ولا حاجه
قديم 12-11-2012, 12:05 PM
yaso12 yaso12 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

yaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to behold

انا شوفت الالشكل الجديد فى اللنك ده جميله جدا