العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 26-08-2012, 01:12 AM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مين هيدخل يكلمنى عن السانديرو 2013 ويقولى اجبها ولا - لا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hero-wanted مشاهدة المشاركة

فراني
مكانش في لون ابيض
انا جبتها قبل رمضان بي كام يوم يمكن يكون في كفر الشيخ اغلي من القاهرة
ربنا يباركلك فيها
قديم 27-08-2012, 09:54 AM
abu omar abu omar غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل
التخصص العملى: AUDITOR

abu omar will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo مشاهدة المشاركة

بعد ما دماغى باظت جدا وتعبت من كتير الاختيار

وطبعا اللى متابعنى هيعرف انى كنت حجزت الصنى الجديدة 2013 ولقتها مقلب وفيها مشاكل

ولغيت الحجز

دلوقتى بقول لوجان او سانديرو بس قلت سانديرو اشيك وخصوصا انى مش هفكر فى البيع ان شاء الله

كان نفسى فى حاجة فيها اوبشن زيادة شوية زى اى بى اس وتوزيع فرامل ووسائد

بس خلاص كد الموضوع هيعدى ال100 وانا مش معايا فوق ال100
قلت خلاص اتوكل على الله واجيب سانديرو 2013

عاوزة حد عنده العربية دى او شافها يكلمنى عنها

وقولولى الاختيار كده صح ولا غلط

منتظراكم وشكرا ليكم
ان شاء الله تتوفقى فى اختيارك ، وعلى فكرة انا محتار نفس حيرتك لانى خارج مصر والمفروض اشترى عربية لما ارجع كمان كام شهر باذن الله وكنت اقري للصنى 2013 ، وبما نك بتقولى ان فيها مشاكل فانا شايف ان الاحسن فى الترتيب الستيب واى (سانديرو) لان ميزتها الايه بى اس وشكلها مش تقليدى زى اللوجان لكن كلها مانيول
ياريت تعرفينا وصلتى لايه
قديم 27-08-2012, 05:44 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu omar مشاهدة المشاركة

ان شاء الله تتوفقى فى اختيارك ، وعلى فكرة انا محتار نفس حيرتك لانى خارج مصر والمفروض اشترى عربية لما ارجع كمان كام شهر باذن الله وكنت اقري للصنى 2013 ، وبما نك بتقولى ان فيها مشاكل فانا شايف ان الاحسن فى الترتيب الستيب واى (سانديرو) لان ميزتها الايه بى اس وشكلها مش تقليدى زى اللوجان لكن كلها مانيول
ياريت تعرفينا وصلتى لايه
اهلا بيك وبصراحة انا لسه موصلتش

بس قررت انى مش هجيب نيسان لان انت عارف طبعا انى اتاكدت من اكتر من شخص من وجود المشاكل اللى فيها وللاسفهى متصلحتش ولا هتتصلح لان الاقبال عليها كتير بس قل على فكرة

كمان انا شفتها كذا مرة وبصراحة كل مرة بقتنع انها لا تساوى الا 80 الف مش 107
خسارة ان نيسان بوظت الصنى كده

بقى قدامى حاجتين اما سانديرو ب86 فورى واما كيا بيكانتو ب96 الف
وطبعا مش هجيب الستيب واى لسببين ( هى طبعا فيها اى بى اس بس انا مش عاوزة اخنق نفسى بالمانيوال وخصوصا انى ركبت الاتوماتيك بعد المانيوال فعرفت الفرق وخصوصا ان عندنا فى كفرالشيخ مطبات كتير وتخنق )
يبقى الاختيار بين السانديرو والكيا
كنت خلاص استقريت على الكيا بس لقيت واحد بيقولى ان المكنة لما تبقى اقل من 1600 مش بتعمر كتير وخصوصا فى الاتوماتيك فبدأت اخاف تانى مع ان العربية عجبانى وسالت عليها قالوا حلوة وتكيفها زى الفل بس صغيرة طبعا وكتير عليها 96.900 يعنى هشترى عربية ب100 وصغيرة بس هى كانت عجبانى لان لقيت فيها كل حاجة عاوزاها بس موضوع انها متعمرش ده صعب بالنسبالى لانى مش كل يوم هشترى عربية ولانى هبقى دافعة مبلغ

فدلوقتى عاوزة اتاكد تانى من موضوع المكنة دى - وشكلى هستقر على السانديرو وطبعا انا بفكر فى السانديرو عن اللوجان لان شكلها احلى والشنطة الكبيرة قوى مش فارق معايا قوى

واى جديد ان شاء الله هحطه هنا
قديم 28-08-2012, 09:36 AM

بس قررت انى مش هجيب نيسان لان انت عارف طبعا انى اتاكدت من اكتر من شخص من وجود المشاكل اللى فيها وللاسفهى متصلحتش ولا هتتصلح لان الاقبال عليها كتير بس قل على فكرة

كمان انا شفتها كذا مرة وبصراحة كل مرة بقتنع انها لا تساوى الا 80 الف مش 107
خسارة ان نيسان بوظت الصنى كده

بقى قدامى حاجتين اما سانديرو ب86 فورى واما كيا بيكانتو ب96 الف
وطبعا مش هجيب الستيب واى لسببين ( هى طبعا فيها اى بى اس بس انا مش عاوزة اخنق نفسى بالمانيوال وخصوصا انى ركبت الاتوماتيك بعد المانيوال فعرفت الفرق وخصوصا ان عندنا فى كفرالشيخ مطبات كتير وتخنق )
يبقى الاختيار بين السانديرو والكيا
كنت خلاص استقريت على الكيا بس لقيت واحد بيقولى ان المكنة لما تبقى اقل من 1600 مش بتعمر كتير وخصوصا فى الاتوماتيك فبدأت اخاف تانى مع ان العربية عجبانى وسالت عليها قالوا حلوة وتكيفها زى الفل بس صغيرة طبعا وكتير عليها 96.900 يعنى هشترى عربية ب100 وصغيرة بس هى كانت عجبانى لان لقيت فيها كل حاجة عاوزاها بس موضوع انها متعمرش ده صعب بالنسبالى لانى مش كل يوم هشترى عربية ولانى هبقى دافعة مبلغ

فدلوقتى عاوزة اتاكد تانى من موضوع المكنة دى - وشكلى هستقر على السانديرو وطبعا انا بفكر فى السانديرو عن اللوجان لان شكلها احلى والشنطة الكبيرة قوى مش فارق معايا قوى

ربنا يوفقك ، لكن الغريب دلوقتى ان الواحد مستعد يدفع 100 الف فى سيارة ومش لاقى عربية ترضيه ، من غير مشاكل
بس انا مش عارف انتى ليه ما فكرتيش فى الشيفروليه الاوبترا مثلا كبديل عن الكيا
قديم 28-08-2012, 09:38 AM

ربنا يوفقك ، لكن الغريب دلوقتى ان الواحد مستعد يدفع 100 الف فى سيارة ومش لاقى عربية ترضيه ، من غير مشاكل
بس انا مش عارف انتى ليه ما فكرتيش فى الشيفروليه الاوبترا مثلا كبديل عن الكيا