العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 28-07-2012, 02:04 AM
hafez elhawary hafez elhawary غير متواجد حالياً

hafez elhawary is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

رمضان مبارك ان شاء الله عليكمم وعلينا وبجد بجد جزاك الله كل خير والله انك بتساعد الناس دي كلها ربنا يجعله في ميزان حسناتك بجد

انا في حيره رهيبه بجد انا معايا مبلغ وهستلف عشان اكمل واجيب عربيه مستعمله في حدود 38 الي 42
ومش عارف اجيب ايه
وعلي فكره والله انا مشكرتش في مجهودكعشان اي حاجه انت بسم الله ماشاء الله مش محتاج يشكرك مش بتخلي علي عاتقك اي شئ

نرجع لموضوعنا
انا في حيره بجد
في حدود السعر ده عربيات كتيييييييييير اوي مش عارف اجيب ايه

اولا في لانوس والكل بيشكر فيها انا بس انا مش بحبها
في اكسنت
في نوبيرا وبيقولوا دي بتاكل بنزين بزياده الـ1600 بتاعها بياكل بينزين بيزياده
في الكيا سيفيا
دول اللي فكرت فيهم
بس المشكله
اني طالب زي كل اللي طالبين

عايز عربيه اعتماديه اوي لاني بمشي كتير اوي اقل بوم مشي 65 ك تقريبا في اليوم وممكن يزيد

انا عايز عربيه فيها اوبشنز حلوه اوي ومريحه اوي عشان بمشي مسافات كبيره وجوه القاهره واحتماليه السفر بيها وارده

تكون قطع غيراها كويسه معمره وسعرها معقول والعربيه كويسه في المشي ومش متعبه

فكرت في الكوري اتقالي الكوري ميزدش عن 10 سنين والا هتبقي بجد العربيه تعبانهلان الكوري برده ضعيف فكره في الياباني السيفيك والصني التسعينيات اتقالي دي كويسه شويه بس اسعار قطع غيارها انا شوفتها في المنتدي نااااااااااااااااااااار بجد وخصوصا اني كان معايا 128

مش عارف اجيب ايه او اعمل ايه خصوصا ان جزء من المبلغ سالفه وبعدين انا هقنيها يعني هتقعد معايا من 5 الي 10 سنين مثلا فعايز عربيه تمشي عائليه واسافر بيها معا العائله وتبقي كويسه لوحدي الف بيها

انا محتار جدا

وعلي راي المثل عايز تحيره خيره فبلاش تخيرني تقولي دي اوي دي

رشحلي احسن حاجه ممكن قولي انا لو مكانك بجد هجيب دي

وفي كتير قريت ان البونتو حلوه بس انا قلقان من قطع غيراها بصراحه مش كتير بيشتغلوا في صيانتها

انا بجد اسف علي الاطاله بس انا حبيت انقلك الصوره واضحه اوي عشان تساعدني بجد لان اخووووووووووووك محتااااااااااااار جدا وعايز اح الفلوس علي قدر الاماكن في حاجه تفي بكل احتياجاتي
وشكرا ليك مره تانيه واسف علي الاطاله
قديم 28-07-2012, 04:25 PM
zonba zonba غير متواجد حالياً

zonba will become famous soon enough
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

السلام عيكم ورحمة الله وبركاته
أخى الكريم لو أمكن مساعدتى أن ناوى أشترى سيارة جديدة خلال أيام ومحتار ما بين لانسر بومة 2012 (أيهما أفضل وكيل أم خليجى ) وكيا كارينز خليجى 2012
وجزاكم الله خيرا
قديم 29-07-2012, 06:36 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

السلام عليكم :

كنت عاوز اعرف حاجة ارجوك يا استاذ محمد اشرف كنت عاوز اعرف انهي الاحسن كيا سيراتو فئه exاتوماتيك ولا لانسر بومة 2012 اتوماتيك الفئه الي ب 122 الف جنيه ولا اوبترا 2012 اتوماتيك قولي مميزات كل واحد فيهم وعيوبها وحددلي انهي الاحسن من وجه نظر حضرتك وانا اسف للاطاله
...... : Wkiss5:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 30-07-2012, 07:20 AM
drahmad drahmad غير متواجد حالياً

drahmad is on a distinguished road

سلام عليكم
كل عام والجميع بخير
دي أول مشاركة لي وأتمنى الاستفادة
ناوي بإذن الله على الشراء ومحتار بين الآتي:
رينو لوجان فول اوبشن وانيوال- لانوس فول اوبشن وأخيرا بريليانس فول اوبشن مانوال.
وجزاكم الله خيرا
قديم 31-07-2012, 07:40 AM
fango fango غير متواجد حالياً

fango is on a distinguished road

ياريت تفدني انهي عربيه افضل هيونداي فيولستر ولا جولف 6
او لو في عربيه شبابيه افضل بعيد وتكون نفس السعر