العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 11-07-2012, 03:18 PM
hesham.sma hesham.sma غير متواجد حالياً

hesham.sma is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

مساء الفل عليك يا باشا
تسلم ايدك على الموضوع الجامد دا وربنا يجعله فى ميزان حسناتك...
عاوز بعد اذن سيادتك مقارنة شاملة بين البروتون بيرسونا اليجانس 2012 والنيسان الصنى الجديدة 2013
وعاوزك ترشحلى عربية فيهم مع العلم انى عاوزها عربية عائلية واسعة وتستحمل وتكون سريعة...ومايفرقش معايا خالص اعادة البيع او غلو قطع الغيار لانى ناوى اامن عليها من الاول.....
شكرا مقدما واسف على الاطالة
قديم 11-07-2012, 03:52 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham.sma مشاهدة المشاركة

مساء الفل عليك يا باشا
تسلم ايدك على الموضوع الجامد دا وربنا يجعله فى ميزان حسناتك...
عاوز بعد اذن سيادتك مقارنة شاملة بين البروتون بيرسونا اليجانس 2012 والنيسان الصنى الجديدة 2013
وعاوزك ترشحلى عربية فيهم مع العلم انى عاوزها عربية عائلية واسعة وتستحمل وتكون سريعة...ومايفرقش معايا خالص اعادة البيع او غلو قطع الغيار لانى ناوى اامن عليها من الاول.....
شكرا مقدما واسف على الاطالة

اول حاجه تسلم على مشاركتك بالموضوع ثانيا لو سمحت سؤال اخير عشان اعملك المقارنه الشامله حضرتك عايز مقارنه بين المانيوال ولا الاتوماتيك يعنى عايز البيرسونا منايوال ولا اتوماتيك والنيسان صنى مانيوال ولا اتوماتيك فى المقارنه

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 12-07-2012, 02:04 PM
mohamednassar7 mohamednassar7 غير متواجد حالياً

mohamednassar7 is on a distinguished road

عاوز مقارنه فى كل حاجه بين الجين 2 2012 والكيا ريو 2012 المانويل فى الاتنين ؟
من حيث الصيانه والعيوب والمميزات وقطع الغيار متوفره ولا لا بره التوكيل ولا هيبقى فى حاجات مش موجوده اصلا
مع العلم انا كان عندى بيونتر 2006 وطلعت عينى فى قطع الغيار اللى مش موجوده بره وفى التوكيل ولو لو موجوده بيكون سعرها مشاء الله تمن عربيه تانيه والحمد لله خلصت منها
انا مش عاوز اكرر نفس تجربه البيونتر فى عيوبها لو سمجتو الموضوع هام جدا
قديم 12-07-2012, 06:40 PM
fadlon fadlon غير متواجد حالياً

fadlon will become famous soon enough

محتار بين تيدا مستعملة موديل 2010 وبين الصنى الجديدة وبين اكسنت RB hkh انا نعايا 105000 الف اجيب ايه بس تكون اوتوماتيك
قديم 12-07-2012, 10:01 PM
totos totos غير متواجد حالياً

totos will become famous soon enough

انا محتاره جدا بين الاكسنت و الريو و كمان فكرت في البيكانتو بس لقيتها صغيره اوي من جوه مع العلم اني لسه نص نص في السواقه مش عارفه اجيب جديد و لا مستعمل احسن علشان التخبيط اللي متوقع اعمله اساسي ياريت تفيدوني الله يخليكوا