العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 08-07-2009, 10:22 AM
Mohamed Dahab Mohamed Dahab غير متواجد حالياً

Mohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud of
افتراضي رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

بالنسبه للشنطه بتتفتح وتقفل مع السنتر لوك
ام التانك فلا يوجد بها فتحه للتانك من الداخل

I'M always
DAHAB
it's my Name
قديم 08-07-2009, 10:25 AM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fepsceasar مشاهدة المشاركة

سؤال بسيط شويتين هى الاكسارا فيها فتحة تانك وشنطة من الداخل
لأ طبعا ياباشا........شوف.!

الاكسارا 2 بتفتح الشنطه بالريموت ولو السنتر مفتوح بتاع الببان تقدر تفتحها بأيدك ودى كهربا
زى ال307 والسى 4

الاكسارا 1 برضه لو سنتر الببان مفتوح تفتحها باليد عادى بس مفيهاش فتح الشنطه بالريموت.

اما بخصوص فتح التانك

هما عاملين تكنولوجيا عاليه جدا فى السياره الناس هتسأل هما مش قادرين يعملوا فتحة التانك من الداخل....وعاملينها بمفتاح ؟

الاجابة من الكتالوج بتاع الاكسار2
كالاتى:
احد اخطر واهم عوامل الامان انه عندما تقوم بملئ خزان الوقود فى المحطه يجب ايقاف المحرك بالكامل
فلو عملوا فتحه للتانك من الداخل ممكن تنسى ايقاف المحرك وتفتح التانك والمحرك داير
ويحصل شرز او ماس او ماشابه ذلك فيحدث ما لا يحمد عقباه .
فعملوا فتحة التانك بالمفتاح علشان تبقى مجبر انك تغلق المحرك وتعطى العامل المفتاح يفتح التانك من الخارج
جرب يبقى معاك مفتاح اخر بتاع العربيه وسيب العربيه دايره واديلو المفتاح وقله افتح التنك لا يمكن يفتح والمفتاح فى الكونتاكت اصلا

عوامل امان يا حمااااااااااااااااده
وأى خدمه

أبو الفتوح رئيسأ
قديم 08-07-2009, 10:30 AM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Dahab مشاهدة المشاركة

واللهى يا استاذ مصطفى انا بصراحه مش بحب اجاوب عن السؤال ده لاسباب كتير, العربيه دى عندنا من فتره ومش بحاول ادخل فى نقاش عليها
الناس بتعقد تقول مش عارف عفشتها مالها, والموتور ماله وحاجات كتير
بس انا بقول وعن تجربه كل الكلام ده اى كلام العربيه دى حماره شغل وعفيه وعفشه ممتازه شكل فى منتهى الاناقه والشبابيه, صالون واسع. فول اوبشن, عربيه لزقه فى الارض
لكن الحق يقال هى ليها زبونها انا عن نفسى سوقت وركبت عربيات كتير بس عمرى ماركبت الكورى (طبعا كملكيه خاصه) مش عارف ليه انا مش بحبه
هى الناس كلها بتشتكى من قطع غيارها بس انا شايف انها غاليه اه بس عمرها طويل جدا جدا جدا وهوه اه فى البلد دلوقتى مش غالى وبعدين مع كل الاحترام والتقدير انا مش راكب عربيه كورى او صينى
انا بصراحه شايفها انها صفقه ناجحه جدا جدا واللى هتدفعه فيها هتاخد اكتر منه بكتير قوى قوى
انا بحس العربيه بتحس بيه (انا بحبها)
طبعا هوه مش كلام علمى خالص ولا نظرى حتى بس هى دى وجهه نظرى

يا محمد اللى بيشترى العربيه دى هو اللى عارفها كويس جدا ومجربها وعارف امكانيات ثباتها وقوة ادائها وصلابتها على الطريق وفى المنعطفات الشديده
غير كده اى حد تانى هتبقى عنده العربيه سيئة السمعه وماشيها بطال كمان
ويخسف بسعرها سابع ارض
هاقولك حاجه فى ودنك

يكفى انك راكب سياره انت حاسس بيها وهى كمانptmnlo123per122
ويكفى ايضا التميز يا صاحبىptmnlo123per154
بحبها والله يامحمدptmnlo123per1105

أبو الفتوح رئيسأ
قديم 08-07-2009, 12:29 PM
Mohamed Dahab Mohamed Dahab غير متواجد حالياً

Mohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud of

يكفى انك راكب سياره انت حاسس بيها وهى كمانptmnlo123per122
ويكفى ايضا التميز يا صاحبىptmnlo123per154
بحبها والله يامحمدptmnlo123per1105[/quote]
فعلا انت يا ايمن جبت الفايده ( يكفى التميز )
انا عن نفسى مغرم بالعربيه ptmnlo123per1108

I'M always
DAHAB
it's my Name
قديم 08-07-2009, 09:04 PM
الصورة الرمزية mahmoudfs
mahmoudfs mahmoudfs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود فوزي
التخصص العملى: هندسه مكانيكي
هواياتي: ميكانيكي و الالكترونات

mahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Dahab مشاهدة المشاركة

واللهى يا استاذ مصطفى انا بصراحه مش بحب اجاوب عن السؤال ده لاسباب كتير, العربيه دى عندنا من فتره ومش بحاول ادخل فى نقاش عليها
الناس بتعقد تقول مش عارف عفشتها مالها, والموتور ماله وحاجات كتير
بس انا بقول وعن تجربه كل الكلام ده اى كلام العربيه دى حماره شغل وعفيه وعفشه ممتازه شكل فى منتهى الاناقه والشبابيه, صالون واسع. فول اوبشن, عربيه لزقه فى الارض
لكن الحق يقال هى ليها زبونها انا عن نفسى سوقت وركبت عربيات كتير بس عمرى ماركبت الكورى (طبعا كملكيه خاصه) مش عارف ليه انا مش بحبه
هى الناس كلها بتشتكى من قطع غيارها بس انا شايف انها غاليه اه بس عمرها طويل جدا جدا جدا وهوه اه فى البلد دلوقتى مش غالى وبعدين مع كل الاحترام والتقدير انا مش راكب عربيه كورى او صينى
انا بصراحه شايفها انها صفقه ناجحه جدا جدا واللى هتدفعه فيها هتاخد اكتر منه بكتير قوى قوى
انا بحس العربيه بتحس بيه (انا بحبها)
طبعا هوه مش كلام علمى خالص ولا نظرى حتى بس هى دى وجهه نظرى
كلام سليم 100%
السياره رائعه جدا قويه انا عندي الاكسارا من 6 سنوات ولا افكر بتغير السياره لانها ممتازه ولا مره قطعتني في الشارع او اي خراب في المحرك الانه قطع السياره اصليه فرنساوي ..مش كوري تجاري.
مش عارف الكلام البقولوه الشباب من وين بيجيبوه صوت المحرك و العفش !!!! عندي المحرك صوته ناعم جدا و الفرش مخمل و جلد فاخر مع كرسي سبورت كهربائي.

تحياتي

التعديل الأخير تم بواسطة mahmoudfs ; 08-07-2009 الساعة 09:08 PM