العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 09-08-2011, 12:10 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رفع اداء المحرك 60 حصان بدون فلتر وتربو وووووووو

ياريت حد يوضح لنا أكتر

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 09-08-2011, 12:12 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

حاجه غريبه فعلا

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم

قديم 04-12-2012, 08:43 PM
amrelweekil amrelweekil غير متواجد حالياً

amrelweekil will become famous soon enoughamrelweekil will become famous soon enough

السلام عليكم جميعا
يا جماعة انا مهندس عمرو انا عارف انكم عاوزين تعرفو التعديل دة بيحسن اداء الموتور ولا وبيوفر ولا لا وهل لية ضرر ولا لا والاجابة ان انا عملت التعديل عندى فى العربية بس مبدايا ملوش دعوة بنوع

العربية سواء كربراتير او انجكشن لان مش حيأثر على حاجة فى الدورة مجرد ان هو حيحسن الدورة بتاعة الحرق انا عربيتى لادا 1200سى انا عملت التعديل دة وحالة الموتور كويسة والحمد لله بقت احسن

والله انا مبسوط جدا بالنتايج والاداء انا ماشى علية بقالى 10تلاف كيلو والحمد لله مفيش اى مشاكل ولا تغير فى اى حاجة وسواء على بنزيل 80 او90 الاداء زى ما هو واحسن طبعا لو البنزين اعلى بس كل

الفوايد الى مكتوبة عن التعديل دة صح والعيوب انا لحد دلوقتى ملقتش اى عيوب ومش حتحصل وبالنسبة للمقاسات على حسب المنطقة الى بتعمل فيها التعديل سواء كبيرة او صغيرة بس لو كانت كبيرة يبقى

احسن عشان كل ما تزود عدد الاخاديد التقليب يبقى احسن والعربية متسقفش معاك خالص بعنى باختصار الحرارة عندى فى ايام الحر مش بتجيب 90 ولما بتقف فى اشارة او كدة الحرارة بتنزل لوحدها والزيت

نظيف مقارنة بعربية مش متعدلة ومش اسوة زى الزيت العادى لكن لازم يسود بس بيبقى بنى فاتح بس انت لو كربراتير ظبط الهوا عندك باستمرار عشان الاداء العزم زاد فى الطلعة وكمان فى طلعة العربية يعنى

اقدر اقولك انك لو معشق الاول وكبست حتلاقى العجل بيفرك تحت وانت معشق مش ملمس الدبرياش كمان وفى المطالع حتحس بفرق وكمان فى استهلاك البنزين انا عندى 1200 ال10 لتر بيعملو 200 كيلو

وجربتها ودة حساب مظبوط انا مكنتش مصدق بس دة حقيقى والى بيقولك ان هى حضر البوجيهات دة يبقى حممممار عشان اصلان لو حتعمل كدة كان الموتور خرب من جوة ودة غلط جدا بالعكس البوجيهات

نظيفة جدا وحتى لو مكنتك بتجيب زيت متقلقش التعديل دة بينظف الشمعة وبينشف الزيت من عليها والله انا عربيى هالكها سفر وجرى ومفيش اى حاجة ظهرت اه بالنسبة للناس هواة الغرز فى مصر ارجوكم

بلاش بعد التعديل لان دة فى الطبيعى من غير التعديل بيهلك الموتور فمابالك لما تضغط علية كمان حيقصر عمرة امشى زى الناس الا فى حالات انت مستعجل فيها بس مش علطول انا بتكلم الى بيعمل كدة علطول

الخلاصة ان انا وفرت فى فلوس البنزيل والعربية بقت حلوة واقدر اجيب بيها سرعات عالية وكمان سحبها بقى كويس وصدقنى متخفش من اى حاجة اعملها واتوكل على الله وصدقنى انا اول واحد فى مصر عملها
قديم 05-12-2012, 12:37 AM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

طيب مين اللى بيعدل التعديل دة ويكون كويس جدا

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 05-12-2012, 02:50 AM
الصورة الرمزية ابو الفضل
ابو الفضل ابو الفضل غير متواجد حالياً
من انا؟: مش عارف
التخصص العملى: محامى
هواياتي: كره القدم

ابو الفضل has a spectacular aura aboutابو الفضل has a spectacular aura aboutابو الفضل has a spectacular aura about

موضوع ممتاز بس هل ينفع فى 128 ولا لا 1100سى سى؟
وازاى يتعمل ؟
وتاثيره على البستم ؟