العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 18-09-2011, 10:48 PM
abdallah937 abdallah937 غير متواجد حالياً

abdallah937 is on a distinguished road
عاجل عاوز اشتري سياره ومحتار بين سكودا ومتسوبيشي ودايو........ارجو المساعده ضروري؟

لسلام عليكم اخواني

انا عاوز اشتري سياره بسعر معقول ومستعمله وهجيب 4 جنوط حلوين وكاسيت نظيف

انا قدامي skoda fabia 2004 1200cc

[IMG]http://www.**********.net/Nile/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]اضغط هنا لمشاهدة الصورة بالحجم الطبيعي.

وفي قدامي دايو نوبيرا 2002 ب 38 الف جنيه

[IMG]http://www.**********.net/Nile/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]اضغط هنا لمشاهدة الصورة بالحجم الطبيعي.

ووالدي بيقلي هات متسوبيشي لانسر 99 الكرستاله 1300cc وعامله فوق ال45 الف

انا بصراحه عجباني السكودا لان سعرها حلو ب 37 وقابله للفصال + شكلها حديث وكامله وهنوفر معايا واقدر اجيب ليها جنوط وكده

ياريت الافاده لاني محتار جدا وعاوز حاجه بسعر قليل تديني كل الامكانيات
قديم 19-09-2011, 06:55 AM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اشتري سياره ومحتار بين سكودا ومتسوبيشي ودايو........ارجو المساعده ضروري؟

الاسكودا افضل من وجهة نظري

بس النوبيرا برده اوسع وفخمه واريح من الداخل

لكن انا مبحبش اللنسر مش عارف ليه.بحس انك قاعد عالارض
قديم 20-09-2011, 05:49 PM
m.dardir m.dardir غير متواجد حالياً
هواياتي: القيادة والحيوانات

m.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond reputem.dardir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اشتري سياره ومحتار بين سكودا ومتسوبيشي ودايو........ارجو المساعده ضروري؟

بص يا باشا هو الكريستالة مالهاش حل طبعاً بس واضح إن السعر اللى بتحكى فيه غالى شوية وعشان كده إختيارك هيكون بين السكودا والنوبيرا والسكودا عربية حلوة وشبابية ولذيذة وقابلة للشغل زى ماإنت قولت بس ظروفك ايه فى قطع الغيار وما تنساش إن النوبيرا واسعة المكنة بتاعتها كبيرة 2كامة 1600 ده لو إنت بتحب القوة وبعدين فيها ثبات حلو جداً على الطريق وأنا عن نفسى مركبلها عفشة يابانى وزى الفل معايا لكن هى سيارة عائلية أكتر وربنا معاك .
قديم 20-09-2011, 07:23 PM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

الفابيا حلوة بس قطع الغيار غالية شوية و مش متوفرة...الأفضل نوبيرا او لانسر
قديم 20-09-2011, 08:06 PM
الصورة الرمزية Ceasar
Ceasar Ceasar غير متواجد حالياً
من انا؟: No Words Can Describe Me
التخصص العملى: Architect
هواياتي: Sleep

Ceasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to behold

الكريستاله افضلهم

انا كان معايا كريستاله قبل دى قعدت معايا حوالى 5 سنين عمرى ما اشتكيت منها

واحلى عربيه تعدل فيها

وحشتنى بنت الايه

قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا

التعديل الأخير تم بواسطة Ceasar ; 20-09-2011 الساعة 08:11 PM