العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 30-10-2012, 08:19 PM
الصورة الرمزية ShekeeS
ShekeeS ShekeeS غير متواجد حالياً

ShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to beholdShekeeS is a splendid one to behold
للاهمية أبو غاالى (حسبى الله ونعم الوكيل)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اكتب اليكم واحكى ما حدث لى اليوم مع ابو غالى ( العبور ) علشان محدش يحصله اللى حصل معايا بس هقول الحكاية من الاول
لما كنت بدور على عربية فان وروحت حجزت الشيفرولية ودفعت السبعين الف وقالولى هتستلم الاسبوع الجاى وجة وقت الاستلام قالولى معلش التسليم اتاجل كمان 3 شهور قولتلهم لا شكرا انا عايز فلوسى وخلال 5 دقائق كنت واخد فلوسى
بعدين شوفت الشانجى 8 راكب فى ابو غالى واشترتها ب51 الف وكلة تمام (وشهادة حق العربية كويسة بس هتعامل برة التوكيل)وبعدها روحت اعمل الصيانة وانا هناك عرفت ان عندهم عربيات موديلات قديمة ومنزلين عليها عرض زى المابل بريميرا ب 40 الف جنية وفى وقتها اختى كانت بتدور على عربية فقولتلها عليها وجت شافتها وقلت انها احسن من المستعمل ومش هتحتاج تحت فيها مسمار وكدة المهم روحنا فى يوم ودفعنا الفلوس كلها وكله تمام ودة من 15 يوم فين بقى العربية قالولى بكرة هتستلمها علشان هيا بتجهز قولت مش هتفرق وجه بكرة وبعدين بعدة ويقولولى معلش اصل وفصل والعربية فيها لمبة منورة وبنشوف اى السبب وبعدين اصل العربية الدينامو ماله ..قولتلهم عايز الفلووس قالولى حاضر ودة اذن صرف بس رئيس مجلس الادارة هيمضى علية وهو مش موجود وتعالى بكرة ودة وجيت ومحصلش جديد ودة اليوم اللى قبل العيد على طول ولا لقيت العربية جهزة ولا اذن الصرف وقالولى تعالى بعد العيد وكمان بتاع المبيعات ابتدى يتكلم بطريقة رخمة .. انا قولت الممهم اخد الفلوس واخلص منهم
النهاردة روحت وكان معايا ولدتى ورحنا بعد الشغل واعدنا نستنى وبتاع المبيعات وجة قالى العربية جهزة تحب تاخدة ولا تاخد الفلوس بس هتاخدها ناقصة 25% .. روحت سيبتة ودورت على اى حد فى الشركة دة اكلمة لحد مكلمولى مدير المبيعات وقالى نص ساعة وجيللك ورحت ادور على مكتب رئيس مجلس الادارة وهو اسمة مصطفى ابوغال يعنى ابن الراجل الكبير المهم دخلت مكتب السكرتيرة وبحكى معاها جة مدير المبيعات وكان راجل مستفز جدا جدا قالى العربية بس بتجهز وهتاخدة على طول قولتله لا مش عايز العربية وكان معايا ولدتى قالتلو يبنى العربية دة بتاعت بنتى وجوزه حالف عليها بالطلاق لو العربية دة جت علشان هيا كانت كل يوم سيبة البيت علشان تيجى تشوف العربية ويبنى مترداش على بيت اختك انو يتخرب
الراجل يقولها طيب ممكن اكلم جوزها ..طيب كلمه وجوز اختى قالو نفس الكلام بعدين اعدين مستنين نشوف اى اللى هيتم ويعملو اذن صرف وناخد حاجة تثيت باننا ناخد الفلوس وبعدين اختى تيجى تستلم الفلوس لان الفلوس باسمها
مدير المبيعات مش راضى يعمل حاجة ويقولنا العربية جاهزة وابتدى شغل المماطلة والرخامة
بعدين ولدتى ابتدى تزعك ورحنا فى مكتب السكرتير وعايزين نقابل رئيس مجلس الادارة وتقول مشغول وعنده اجتماع ونلاقى مدير الصيانة جى ويقولنا العربية بتجهز بس بيغيروا الكمبروسر وفى سرى (هو فيها اى متغيرش ) ويا جماعه منى ليكم عليها سنة صيانة بببلاش امى كل شوية تفهم فيهم وتزعك وانا احكى وجة المستشار القانونى وناس تانية معرفش مين ونحكى ونزعك والشركة كله اتقلبت ( خايفين لرئيس مجلس الادارة يسمع ) وعملو اذن الصرف ومضوا عليه واخدنا منهم صورة منه وقالوا اختك تيجى تستلم الورق الاصل وتروح تستلم الفلوس من الفرع التانى
الكلام دة حصل النهاردة من الساعة 2ونص لحد الساعة 6
بس بصراحة الحاجة ولدتى قامت بالواجب معاهم وكمان الناس هناك زفت زفت زفت ومش بسهوله تاخد حقك ولولا ربنا فى الاول و الاخر وبعدين ولدتى مكنوش عملوا حاجة لانهم خافوا منها علشان متدخلش لرئيس مجلس الادارة اللى عاملين عليه كماشة علشان محدش يعرف يوصله ودة مجرد رئيس مجلس ادارة اما رئيس الجمهورية السابق مبارك كانت الكماشات عليه ازاى
المهم حسبى الله ونعم الوكيل
قديم 30-10-2012, 08:51 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أبو غاالى (حسبى الله ونعم الوكيل)

حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم ومفتري وواكل حق الناس بالباطل
الناس مش عارفه الفلوس دي بتيجي بطلوع الروح الزاي
عايزين يمصوا دم الغلابه باي طريبه
العربات دي اكيد رجعت واتبدلت في الضمان وعايزين يلبسوها لاي حد
ده كده حظك انك عرفت ان فيها حاجات بتتغير لان ملقوش مبرر تاني يقولوه
وما خفي كان اعظم
الحمد لله ان الموضوع اتحل
ولو كانوا طولوا كنت تروح تعمل محضر وقتي باللي حصل وتبعت المحضر ده لصاحب الشركه نفسه وتعرفه انه حيتحول لقضيه وتطلب حماية المستهلك وابقوا يدوروا عليك بقي عشان يترجوك تاخد تمن العربيه

شوية كلااب

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 31-10-2012, 12:36 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

حسبى الله ونعم الوكيل

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 31-10-2012, 01:39 AM
ahmedmali ahmedmali غير متواجد حالياً

ahmedmali is on a distinguished road

كنت تقدم شكوى لحماية المستهلك
قديم 31-10-2012, 03:47 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

حسبى الله ونعم الوكيل هى البلد ده بازت من شويه