العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 01-09-2011, 08:42 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice
افتراضي رد: البنزين مع تيجو 1600

الف مبروك لا تشغل نفسك بمعدل ألأستهلاك لكن اشغل نفسك بمتانة السيارة السيارة شكلها جميل لكن هناك مفاجأت غير سارة ستعرفعها فيما بعد وستعرف ان ابو الفتوح باع لنا الترام . لو تقدر تأخذ فلوسك يكون احسن اللهم ما بلغت اللهم فا اشهد
قديم 16-09-2011, 04:15 AM
الصورة الرمزية عصام حشيش
عصام حشيش عصام حشيش غير متواجد حالياً

عصام حشيش will become famous soon enoughعصام حشيش will become famous soon enough

اشكركم جدا على الاهلمام وانا فعلا استلمت العربية ومشيت بيها حوالى 300 كيلو فقط وملاحظاتى حتى الان اولا العيوب 1 - الفنش وحش جدا وخاصة التابلوه الفواصل بين كل جزء والتانى كل حتة مايلة فى ناحية ياما داخلة من اليمين يا اما طالعة من الشمال وطول مانا ماشى اسمع اصوات غريبة من الابواب والكراسى وخاصة الباب الخلفى 2 - العفشة ناشفة شوية لكن معقولة 3 - فيه مياه بتزل اول ما بدور العربية ولكن مش من الشكمان لا بتنزل من علبة الشكمان اللى ورا وطبعا ده اكيد خرم فى العلبة او جيوان مش مربوط اوملحوم كويس 4 - فيه نتشة بسيطة بتحصل وانا ماشى على الغيار الاول زى ماتكون نقرة بتيجى ساعة ما ادوس بنزين بعد بداية الحركة 5 - شنطة الاستبن غبية جدا ومش بتقفل كويس حتى وانا بستلم العربية المندوب ماكنش عارف يقفلها ثانيا المميزات 1 - الشكل الخارجى والارتفاع عن الارض تحفة 2 - العربية واسعة جدا عن اغلب العربيات اللى فى نفس شكلها وممكن التحكم فى الفراغات وتقدر توسع الشنطة او تديقها 3 - صوت العربية بعد ما تسخن ناعم وهادى 4 - الاتزان فوق الممتاز وده بيبان قوى فى الملفات 5 - الاوبشن اللى فيها ممتاز ومش ناقصها حاجة خالص كل حاجة موجودة فيها
قديم 17-09-2011, 08:36 PM
د هيثم د هيثم غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعى
هواياتي: الرياضه

د هيثم has a spectacular aura aboutد هيثم has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام حشيش مشاهدة المشاركة

اشكركم جدا على الاهلمام وانا فعلا استلمت العربية ومشيت بيها حوالى 300 كيلو فقط وملاحظاتى حتى الان اولا العيوب 1 - الفنش وحش جدا وخاصة التابلوه الفواصل بين كل جزء والتانى كل حتة مايلة فى ناحية ياما داخلة من اليمين يا اما طالعة من الشمال وطول مانا ماشى اسمع اصوات غريبة من الابواب والكراسى وخاصة الباب الخلفى 2 - العفشة ناشفة شوية لكن معقولة 3 - فيه مياه بتزل اول ما بدور العربية ولكن مش من الشكمان لا بتنزل من علبة الشكمان اللى ورا وطبعا ده اكيد خرم فى العلبة او جيوان مش مربوط اوملحوم كويس 4 - فيه نتشة بسيطة بتحصل وانا ماشى على الغيار الاول زى ماتكون نقرة بتيجى ساعة ما ادوس بنزين بعد بداية الحركة 5 - شنطة الاستبن غبية جدا ومش بتقفل كويس حتى وانا بستلم العربية المندوب ماكنش عارف يقفلها ثانيا المميزات 1 - الشكل الخارجى والارتفاع عن الارض تحفة 2 - العربية واسعة جدا عن اغلب العربيات اللى فى نفس شكلها وممكن التحكم فى الفراغات وتقدر توسع الشنطة او تديقها 3 - صوت العربية بعد ما تسخن ناعم وهادى 4 - الاتزان فوق الممتاز وده بيبان قوى فى الملفات 5 - الاوبشن اللى فيها ممتاز ومش ناقصها حاجة خالص كل حاجة موجودة فيها
انا لسه ممشتش بيها لغير 10 كيلو 2012لانى لسه مرخصتهاش ورقها لسه مجاش لكن الى اكتشفته فعلا العلبه الى ورا شكلهم هما الى عملين الخرم الصغير دا لانه بينزل ميه من الجنب علشان الشكمان ميصديش لكن فعلا الفنش بتعها مش عالى الجوده ودا شىء معروف عنها لانها تقفيل مصرى وفى حجات هنا هما الى مصنعنها لكن المنظر العام عربيه ماشاء الله جميله وعلشان كده هى سعرها ارخص عربيه بالنسبه للعربيات الاخرى الى شبه الجيب وربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها وعلى اتصال دائم بكل جديد ان شاء الله