العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 15-04-2012, 07:29 PM
ايمن فاروق محمد ايمن فاروق محمد غير متواجد حالياً

ايمن فاروق محمد is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

اولا مشكوور جدا لرد حضرتك ثانيا

127 حبوه لو ابتديت بيها او ماروتى لو عرفت تزود الثمن ل 15000 تقدر تجيب ماروتى هتكون احلى طبعا عشان موفره فى قطع الغيار جدا والبنزين المهم ال 127 ممكن تجيب من موديل 1983 الى 1987 فى حدود الثمن ده وال 128 من موديل 1973 الى 77 ف الحدود دى ووبلاش الثانيين انا ارشحلك الاثنين دول ال 128 وال 127
طب قدامى 127 مو89 ب 11000 ومفيهاش شغل خالص ومرفوعه 4 سنين
وكمان فيه 128 مو 74 عايزه كرسين قدام ولسه معمر الموتوروالباقى تمام
ايه رايك اشترى ايه وع فكره ممكن الفلوس تصل الى ال15000 لكن الماروتى هتكون مو كام وهينفع اتعلم عليها
قديم 17-04-2012, 03:30 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمن فاروق محمد مشاهدة المشاركة

طب قدامى 127 مو89 ب 11000 ومفيهاش شغل خالص ومرفوعه 4 سنين
وكمان فيه 128 مو 74 عايزه كرسين قدام ولسه معمر الموتوروالباقى تمام
ايه رايك اشترى ايه وع فكره ممكن الفلوس تصل الى ال15000 لكن الماروتى هتكون مو كام وهينفع اتعلم عليها

ال127 تكون تحفه طبعا جدا لو كانت مش عايزه شغل بلاش ال 128 والماروتى طبعا ممكن تتعلم عليها من موديل 95 مثلا بس الحاله هتكون اكيد ههههه ممكن لو لقت وحده نضيفه متسبهاش

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 18-04-2012, 01:55 AM
الصورة الرمزية SAMOOO
SAMOOO SAMOOO غير متواجد حالياً

SAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond reputeSAMOOO has a reputation beyond repute

الفابيا سياره حلوه ويتراوح سعرها من موديل 2001 الى 2004 من الاربعينات والخمسينات لو نضيفه اوى وانا الصراحه مشفتش حد يشتكى منها الا شكاوى بسيطه جدا جدا يعنى ودى شوية صور كده كانوا معروضين للبيع

وفى دركسيون 4 شكله ذى ال a5

متشكر يا أستاذ محمد

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=84621
قديم 18-04-2012, 04:48 AM
استاذ طارق استاذ طارق غير متواجد حالياً

استاذ طارق is on a distinguished road

ال127 تكون تحفه طبعا جدا لو كانت مش عايزه شغل بلاش ال 128 والماروتى طبعا ممكن تتعلم عليها من موديل 95 مثلا بس الحاله هتكون اكيد ههههه ممكن لو لقت وحده نضيفه متسبهاش
عندك حق 127 افضل
قديم 18-04-2012, 06:04 AM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

انا عارف ان العربيتين ملهمش علاقه ببعض

بس اعذرنى عقلى بيقولى ماتريكس 2007

وقلبى بيقولى النترا 2008

يا ريت تختارلى مع توضيح اسباب الأختيار ( وبرده رأيى السوق يهمنى )

تقبل تحياتى وشكرى لمجهودك المميز

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا