العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 24-10-2010, 09:49 PM
mohamedkamel8677 mohamedkamel8677 غير متواجد حالياً
من انا؟: ana da2mn barkb vw tdi
التخصص العملى: free
هواياتي: cars

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough
افتراضي رد: الرأى والرأى الاخر فى بيجو 405

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة agha_goo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا امتلك 405 موديل 93 معدلة , الحقيقة و من غير كدب و عشان ما اتحسبسش علي انا بقوله العربية ده كانت المشكلة الوحيدة الللي فيها ان مش لاقي واحد محترم بيعرف يصلحها مع اني في الزقازيق موطن الميكانيكية.
مشكلة العربية انها كانت بتسخن و حليناها بعد كده بقت بتاكل زيت و عملنه عمرة و حليناها بعد كد التكييف و حليناه ......وهكذا
عاوز اقول ان في خلال السنتين اللي ركبت فيهم العربية ده غيرت تلات تربعها و لو سيبتوني سنة حغير الربع الفاضل و حد بقي يبقي يجي يشتريها و هي زيرو كده و زي الفل
بس للامانة لقيت ميكانيكي كويس جدا من اسبوع و من يومها و العربية زي الفل مع العلم ان كل حركة العربية ده سفر و بس
المشكلة مش فى الميكانيكى المشكلة عموما فى العربية تصلح عيب يطلعلك عيب تانى و هكذا هذا هو الفرنسى
قديم 08-11-2010, 03:16 AM
man_from_cairo man_from_cairo غير متواجد حالياً

man_from_cairo is on a distinguished road

للاسف كانت اول بختي في السيارات وصرفت عليها قد حقها مرة ونص فقط على عطل واحد الا وهو انها تسخن , كل ما يتعلق بالعطل هذا غيرته ومازالت اللمبة الحمرا بتضيئ بعد ثلث ساعة من سير السيارة . انا بكره رايح ابيعها ولوحتى رابش , عليك العوض يارب في اللي صرفته عليها
قديم 10-11-2010, 04:01 PM
MAHMOUDELNADY MAHMOUDELNADY غير متواجد حالياً

MAHMOUDELNADY is on a distinguished road

انا مش موافق على الراى دا العربية ممتازة وقوية وقطع غيارها رخيصة والميكانيكى بتاعها بتاع بيجو كويس ورخيص وبالمناسبة هوة فى شارع دمشق دا غير ان اى ميكانيكى بيشتغل فيها
قديم 13-11-2010, 02:36 AM
man_from_cairo man_from_cairo غير متواجد حالياً

man_from_cairo is on a distinguished road

الحمد لله الذي لا يحمد على مكروه سواه , حاولت ابيع سيارتي ال 405 باي ثمن ولم يقبل بها احد , من منكم يا سادة يا افاضل يعرف احد يقدر يصلح عطل ارتفاع الحرارة في ليبيا طرابلس يفيدني أفادكم الله
قديم 26-11-2010, 12:13 PM
amin3 amin3 غير متواجد حالياً

amin3 is on a distinguished road

والله العربيه ال بيجو 405 اكثر من ممتازه سرعه وثبات ومتانه وراحه ووسع رهيب وعاليه عن الارض وكماليات وشكل حلو فعلا اسد وكفايه انك راكب عربيه فرنساوي مش كوري او صيني ورق و سكه
مع رخص ثمن قطع غيارها ودلوقتي كل الميكانيكيه فهموها وكلهم بيشتغلوا فيها
لكن المشكله ان كل من عنده 405 متهالكه بيحكم علي بافي ال405 بانها مثل عربيته وده طبعا خطا العربيه ولا كلمه عشره علي عشره وممتازه وانا من مالكيها وبتكلم عن واقع مملوس