العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 04-11-2010, 11:34 AM
fathinour fathinour غير متواجد حالياً

fathinour is on a distinguished road
افتراضي رد: مثبت سرعة للتيجو

في شركة بتركبه بضمان سنة عبارة عن جزء في الموتور وزراير بتركب بحزام حول الطارة وبتتصل بجزء الموتور عن طريق البلوتووث
sorry for writing in english my keyboard is english only.
assef 3ala el ketaba bel englisee bas ana el keyboard 3andee english bas. 3ala el 3omom law sama7t momken bayanat elsherka deh ana 3ayez arakeboo 3ala tiggo 2000 cc auto. welse3r law momken.
shokran *
قديم 04-11-2010, 12:13 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

يعنى ممكن يركب فى اى عربيه انجكشن
متاكد
وشكرا
قديم 04-11-2010, 03:30 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedkamel8677 مشاهدة المشاركة

فى الحقيقة يا أستاذ ياسر انا حاليا مش فى مصر عشان كدة انا معرفش حد بس ان شاء اللة باقى الاعضاء يفيدوك
لكن انا من رأيى انك تستنى لما فترة الضمان تعدى و بعد كدة تركبو عشان متعرفش لو حصل بكرة حاجة فى العربية حتى لو كانت بعيدة و ملهاش علاقة بالمثبت مش هيرضوا يصلحوها دول بيتلككوا عشان ميعملوش خدمة ما بعد البيع
عزيزي م / محمد

انا طبعا احترم كل ما تقول و من الواضح انك علي علم كبير و هذا مجال تخصصك و انا اشكرك علي شرحك في المداخلات السابقة لك في هذه المشاركة

و لكن مع احترامي ،، ليه لازم تبقي العربية Full Injection علشان مثبت السرعة يركب؟؟؟؟ أنا شخصيا كان معايا قبل كده عربيات كربراتير و كان فيها مثبت سرعة فبريكه ،، لأن ببساطة التكنولوجيا بتاعته ميكانيكية (يعمل علي حداف الاكسلاتير) و الجزء الكهربائي في الدائرة يقتصر دوره فقط علي الفصل في حالة ورود اشارة من الفرامل او من زر الطارة او زيادة الشد او تخفيفه مع الاوامر + و -

برجاء الافادة

و عموما انا رايي ان بالذات مثبت السرعة ان ماكنش فبريكة يبقي بلاش احسن

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون