العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 27-12-2010, 05:54 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا محتاجه عربيه بسرعه جدا ضروري

الزيرو افضل غالباً لكن مش دائماً
الزيرو برضو محتاج مصاريف ترخيص
ومحتاج صيانة دورية فى التوكيل فى فترة الضمان
ولما هتبيعى هتخسرى اكتر من المستعمل

لو ديه اول عربيه انصحك بالمستعمل مصاريفة غالباً اقل وخسارته كمان وبعد كده تبيعى وتزودى شوية وتخرجى من الفئة اللى مش عاجباكى ديه

لكن دلوقتى اللانسر ممكن تكون حلوة حسب حالتها واى عربيه فى المستعمل عامة تفضيلها هيبقى حسب الحالة اولاَ

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 27-12-2010, 06:03 PM
cars admire
Guest

منقول رد: انا محتاجه عربيه بسرعه جدا ضروري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba_hasan مشاهدة المشاركة

انا معايا 65000 جنيه وقدامي لانسر 1300 مانيوال مو 2006 كويسه ياتري اجيبها ولا دفعهم في حاجه تانيه احسن مع العلم انا مش حابه ( فيرنا - لانوس - لوجان )
انا مستنيه ردودكم
جريت وول - فلوريد بجد دى نصيحة !!!!!

افضل سيارة مع جميع الكماليات بافضل سعر !!!

اود ان اهنئ شركة عز العرب على كفائتها وحسن اختيارها على السيارة التى لقت اقبالا شديدا من السوق وان شاء الله ستكون من اقوى السيارت الصينية بمصر وسوف تتفوق عن اخرى مثيلنها فى السعر بالنسبة للماركات العالمية والموجوده بالسوق المصرى واهنئ نفسى بها رغم اننى اتمنى ان امتلكها " وعلى الرغم من ذلك فانى احاول امتلاكها" ولكن يوجد تعليق صغير اتمنى ان يتقابل معكم على الاقل فى البدايه تقليل السعر مبدأيا حتى تلقى انتشارا سريعا فى السوق المصرية كما اود ان ابلغكم ان استهلاك السيارة فى الوقود لا يتعدى 6.5 لتر فى 100 كم يعنى اقل استهلاك للوقود واقوى موتور حيث ان السيارة 108 حصان واقوى جسم للسيارة حيث ان سمك الصاح 0.98 مم صاج اقوى صاج وكمان 2 وساده هوائية وحساسات خلفية وجى بى اس و قفل مركز وزجاج اسود فامية وايه بى اس للفرامل المفاجئة وسبويلر خلفى وشنطة واسعة وارتفاعها عن الارض يتناسب مع الشارع المصرى جدا الشكل العام فخم جدا جدا جدا اتنبا شخصيا لها بالنجاح يا جماعة جريت وول - فلوريد احسن سيارة فى فئتها بجد دى نصيحة

قديم 27-12-2010, 10:12 PM
دايو2 دايو2 غير متواجد حالياً

دايو2 will become famous soon enough
افتراضي رد: انا محتاره جدا ومحتاجه مساعدتكوا

انا من رايي ان اللانسر البومه هي انسب ما فكرتي فيه لانها عربيه كل زمان ومكان وكا قطعة الدهب اذا حبيتي تبعيها تتباع في ثواني وممكن ماتخسرش .
قديم 27-12-2010, 10:37 PM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute

ممكن تفكرى فى النيو اكسنت عربية محترمة جدا و صيانتها سهلة
قديم 27-12-2010, 10:52 PM
دايو2 دايو2 غير متواجد حالياً

دايو2 will become famous soon enough

بما اني انا تاجر سيارات فانصحك بشراء لانسر بومه فهي سيدة الموقف الان واذا رغبتي في بيعها فستجدي اكثر من مشتري وبالسعر الذي ترغبيه بشرط ان تكون حالتها علي مايرام سواء كانت منوال او اوتوماتيك وربنا يوفقك .