العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 09-09-2010, 07:30 AM
Dr Mido Dr Mido غير متواجد حالياً

Dr Mido is on a distinguished road
افتراضي انا كان ليا استفسار غريب

السلام عليكم يارجاله
انا بفكر اشترى عربيه بيجو 206 متدمرة واعيد بناها تانى على ايدى بقى هبعت اجيبلها كل اجزائها من برة وهجيب موتور احدث وممكن اجيب عربيه كامله من برة بدل العربيه اللى هشتريها لعدة اسباب اولا الكوالتى هيبقى ممتاز ثانيا ليا واحد قريبى شغال فى العربيات المستعمله برة ممكن يجيبلى اللى انا عاوزة انا عاوز اعرف موقف المرور من كدة ايه هل ده قانونى او غير قانونى طبعا انا لو جبت عربيه بيجو مثلا من برة هجيبها موديل اللى هنا فهل فى مشكله ولا لا

التعديل الأخير تم بواسطة Dr Mido ; 09-09-2010 الساعة 07:50 AM
قديم 09-09-2010, 01:14 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: انا كان ليا استفسار غريب

هيه فكرة حلوة
بس زى ما بتقول المرور
و بعدين انته هتجيب عربية من برة ازاى
يعنى هتستوردها ازاى و تعمل ايه بالظبط من اجراءات
و هل ينفع تجيب العربية من برة الاول و بعدين تشترى العربية المستعملة فى مصر

قديم 09-09-2010, 06:02 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

مكن جدا اعرف واحد جارنا فى بيت العيلة عمل ثروة طائلة من ذلك وعرض عليه مره عربية مرسيدس 2009 موديل السنة بمائة الف جنيه وقالى مش هاخد فلوس الا لما ترخص
قديم 09-09-2010, 07:37 PM
Dr Mido Dr Mido غير متواجد حالياً

Dr Mido is on a distinguished road

افهمك ياباشا

مثلا هجيب هنا لانسر فى الضياع واجيب عربيه ايفو من برة متقطعه واشد الهيكل اللى هنا بمكونات مستوردة فقط لاغير زى مابشترى بدى كت من برة
قديم 09-09-2010, 09:17 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

كل سنة وانتم طيبينوعيد سعيد على الجميع
ثانيا انا مش فاهم الموضوع بالظبط تقصدوة اية يعنى اجيب عربية قديمة من برة واجددها هنا ولا اشترى عربية قديمة من مصر واجددها من برة