العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 09-03-2011, 12:08 AM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السرعات والحفاظ على عمر الموتور

يا استاذ مؤمن حاول بقدر الامكان تحاول تحافظ على الموتور وممكن توضح يعنى اى 50 انت عندك العداد رقم واحد بالف لفة وهكذة ارجو التوضيح وربنا يكرمك وخالى بالك من السرعة

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 09-03-2011, 12:20 AM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOTOR HEAD مشاهدة المشاركة

هى مش الانجلون برضو 1600cc 4سليندر
لو هى فعلا كده يبقى فى حاجه غلط
النيو اكسنت بتاعتى بصدفه كنت باجرب حاجه معينه
لاحظت الاتى
التالت بيجيب 100 على 5000rbm
الرابع 140على5000rbm
ممكن افهم العيب فين
ثانيا حضرتك متاكد من كلامك
فعلا بس يمكن عشان العربيه cvvt مش عارف بس انا متاكد من كلامي العربيه 118 حصان ويمكن اكتر عشان ال cvvt والفلتر الواسع والشكمان الواسع جدا فعزمها كبير وقوي وطبعا دي العربيه رقم 150 اللي اسوقها من اكتر من 18 سنه سواقه فاكيد متاكد من كلامي قوي بس انا عن نفسي مابمشيش اقل من 120 انا ووالدي وعموما الار بي ام عمره ماعديته 4.5 فاقصي الحالات
قديم 09-03-2011, 12:23 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

يا استاذ احمد على باشا احنا بنتعلم منك كتير وربنا يديم المحبة ومشكور كل من ساهم ومشكور كل من ساهم واهم حاجة فعلا متعداش السرعة لان فعلا فى السرعة الندامة وربنا يسترها عالينا جميعا
العفو يا باشا و شكرا على تقديرك الجميل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

يا استاذ مؤمن حاول بقدر الامكان تحاول تحافظ على الموتور وممكن توضح يعنى اى 50 انت عندك العداد رقم واحد بالف لفة وهكذة ارجو التوضيح وربنا يكرمك وخالى بالك من السرعة
هو قصده بينقل من التالت للرابع عند سرعة العربية 50 كم / ساعة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 09-03-2011, 02:22 AM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice
Talking رد: السرعات والحفاظ على عمر الموتور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

فعلا بس يمكن عشان العربيه cvvt مش عارف بس انا متاكد من كلامي العربيه 118 حصان ويمكن اكتر عشان ال cvvt والفلتر الواسع والشكمان الواسع جدا فعزمها كبير وقوي وطبعا دي العربيه رقم 150 اللي اسوقها من اكتر من 18 سنه سواقه فاكيد متاكد من كلامي قوي بس انا عن نفسي مابمشيش اقل من 120 انا ووالدي وعموما الار بي ام عمره ماعديته 4.5 فاقصي الحالات
شكرا لردك الوافى
على فكره النيو اكسنت برضه محركها بتكنولوجيا cvvt
انا مش اقصدى اشكك فى كلامك
اكيد تعديلات الفلتر و الشكمان بتفرق

[SPEED NEVER KILLS

اللهم صلى على سيدنا محمد
قديم 09-03-2011, 02:58 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

خالى بالك زى منا قولتلك وخالى بالك من السرعة وربنا مع الجميع

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت