العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 15-12-2008, 02:28 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute
افتراضي أخبار سعيده - اهداء الي سام رام

أول خبر ،،

انخفاض مبيعات هيونداي في الولايات المتحدة في شهر نوفمبر 2008 عن نوفمبر 2007 بنسبة 39%

ده يخلي الانخفاض العام لنفس الفترة من 2008 عن 2007 نسبة 10%

و هيونداي بتقول انها هتعمل عروض مغرية جدا خلال ديسمبر عشان تعوض الخسائر دي

http://www.hyundai-blog.com/index.ph...y-in-november/

تاني خبر انخفاض مبيعات هيونداي عالميا 1.6% في شهر نوفمبر 2007 عن نوفمبر 2008

http://www.hyundai-blog.com/index.ph...wn-16-percent/

مبسوط كده يا سام رام !!!! ptmnlo123per1106

معلهشي يا جماعة سام رام صديقي ،،

كل ما احط خبر ايجابي عن هيونداي يتضايق يقولي كده يبقي هتغلي ptmnlo123per111

قلت احطله اخبار سلبية ptmnlo123per122

قديم 15-12-2008, 11:03 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أخبار سعيده - اهداء الي سام رام

وحيااااااتك حتغلى برضو ....ptmnlo123per1106ptmnl o123per1106

المشكله ان غبور ملوش دعوه باللي بيحصل بره ... هو ليه دعوه بجوه بس
بيحط سعر العربيه بناء على العرض و الطلب ..... الالنترا بتزيد بدون مبرر الا لانه مفيش حاجه بتنافسها سعريا بعد ما كانت منافستها الاوبترا لكن مع الوقت الناس فضلت الالنترا على الاوبترا فغلى سعرها

الماتريكس الجديده اتوقع فشل ذريع و لازم ينزل سعرها .... و الا يبقى احنا نستاهل اللي يجرالنا

على فكره انا المفروض افرح لما سعر الماتريكس يغلى ...
ابسط حاجه لو فكرت ابيع النهارده حعرضها بسعر كويس و يمكن اكتر من التمن اللي اشتريتها بيه
و اللي جاي يشتري مني بمنتهى البساطه حقوله:-
العربيه مطلوبه و شوف سعرها زيرو كام النهارده ...
دا انا بديك جوهره على عينيا اني ابيعها دي اخر موديل كوري في الشكل دا و اللي بعدها تركي ..... او ادفع بقى 100 الف وهات زيرو شبه الميكروباص

انا مش زعلان ان هيونداي بتتطور و تتقدم ... انا زعلان لأني شايف وكيل بيتلكك انه يزود السعر لأي سبب وبدون سبب !!!!!!
وبالتالي الناس حتبعد عن هيونداي و تروح لحاجات تانيه

وسياسته دي مع الوقت حتفشل لأنه الاول كان دارس سعر المنافسين و بيحط سعر منافس حتى لو زوده بيفضل سعره منافس .....
لكن دلوقتي اتوقع انه يغلي سعره بناء على سمعه هيونداي عالميا ...و الكلام دا مياكلش معانا .... وده اللي مزعلني
لأنه مبينزلش عربيه بمواصفات هيونداي بره.
النهارده الناس حتسيب الماتريكس وتروح للياريس و الانسر والصني (بغض النظر عن اختلاف الفئه)
وحيسيبوا الالنترا و يروحو للسيراتو
ولو ابو الفتوح شد حيله شويه حيغطي على الفيرنا
والفيرنا الاوتوماتيك .... الافيو دخلت عليها
فاضل ايه الاكسنت .... الافيو برغم مشاكلها انتشارها اكتر... ونصير قدامه فرصه دهب بالريو ... بس مش عارف ليه مبيستغلهاش

انا مبسوط بتطور هيونداي .... واتمنى غبور يطور سياسته:-
يزود مراكز صيانه قبل ما يزود مبيعاته
يحسن الخدمه قبل ما يغلي قطع الغيار و المصنعيات
ينزل مواصفات امان و ساعتها يبقى زياده السعر منطقيه

ساعتها اقول عربيتي هيونداي ptmnlo123per154ptmnlo123p er154
ولما افكر اغير ممكن افكراجيب هيونداي زي ما فكرت فيها وجبتها من سنه فاتت .... لكن النهارده بالوضع ده لا يمكن افكر فيها...

معلش يا احمد باشا طولت عليك .... بس احنا هيونداويه زي بعض
و الهيونداوي لو مفضفضش لاخوه حيفضفض لمين !!!! ptmnlo123per1127
قديم 16-12-2008, 01:47 AM

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

يا راجل طولت ايه

ده انا عاملك موضوع مخصوص و بقالي 24 ساعة مستني ترد ،،

طب اعمل ايه ؟؟؟ عشان ابسطك ptmnlo123per111

بس عموما متجبليش سيرة الأفيو ،،،

عشان دي انا حاضرها من ساعة ماكانوا بيدللوا عليها كوري زي الفل ب 74 الف

و تستلمها في اي وقت و اي لون

سبحان الله لما اتجمعت في مصر بقت ب 78 الف و وويتنج ليست

دي سرقة علني

ال 40% جمارك راحو فين ؟؟؟

قديم 16-12-2008, 03:11 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

طب يعني حضرتك سبت الموضوع كله و مسكت في الافيو ....
ماشي يا عم ... انا معاك .... الافيو سيرتها تنرفز ... وكمان من عندي دي(بس من غير ما حد يزعل ) عربيه سكه و واخده اكتر من حقها .... و كمان الاكسنت برقبتها ... ايه رأيك

بس مش هو داااااااا الموضووووووووووووع ptmnlo123per1146

على العموم انا متشكر جدا يا احمد باشا على اهتمامك ... دانت يا راجل عملت لي موضوع مخصوص .....ptmnlo123per122
ومتهيألي شويه كمان و ممكن تكتب لي معلقه من شعر الجاهليه او شكوى في بريد الاهرام

انا شايف احنا متفقين على اغلب النقاط .... يمكن بس انت بحب هيونداي و بتشجعها و انا بحب اشجع اللعبه الحلوه
قديم 24-12-2008, 03:40 PM

استمرار للأخبار السعيدة

،،

منقوووول