العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 28-10-2011, 03:00 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مين فينا الغلطان (أصعب موقف فى حياتى على الطرق)

الحمدلله عدت بسلام بس دائما توقع خطأ الغير
الخطأ منك انت اولا السرعه ثانيا لانك حاولت التخطى وانت تعرف ان المكان ضيق
ثالثا بتوع الميكروباص مبيغلطوش هما كده خلقه ربنا يعمل كل حاجه وانت الغلطان فى الاخر
اما تصرف الوالد مظبوط لو كان قام بتوجيهك تركيزك سيشتت وانت محتاج التصرف السليم فى كسر الثانيه
وبعدين مبروك عليك درس سيفيدك اكيد فى قيادتك المستقبليه الخبره تأتى من مواقف مثل هذه
قديم 28-10-2011, 03:06 PM
beso ahmed beso ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب هندسة

beso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Exact مشاهدة المشاركة

تحاشى خطأ الغير في كل الأحوال ومتزنقش نفسك خالص

لازم اما تيجي تخطي اي حد ايدك عالكلاكس بما يتناسب مع حجمه...يعني لو من حالات حيحة ده لازم تفضل حاطط ايدك عالكلاكس...لو ملاكي كلاكس صغير....لو تريللا كلاكس جامد وتقيد له نور...ويفضل يكون عندك كلاكسات من اللي بتسور...انا باخليه ماشي يشك في نفسه هو عمل ايه

هتقولوا لي الازعاج...هاقول اني هاعمل ازعاج اكتر وازعرينة لو اتخبطت
ههههههههههههه لذيذة الطريقة دى بس المشكلة انى فعلن الكلاكس كا مزعجججججججج اووووووى و بينرفزنى جدا فلو استخدمتة فترة طويلة ممكن اعمل حاجة غلط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHABRO مشاهدة المشاركة

هي دي غلطتك.....بص السواقة مش انك تمشي صح وكويس من غير ما تخبط , السواقة انك دايما تعمل حساب اخطاء الغير لان في البلد دي محدش اتعلم قواعد ولا قوانين سواقة , فكلمة الأولوية للي نازل من على الكوبري والكلام ده مع احترامي لا يعمل بيه في الشارع خالص.....وربنا يكفيك شر طريقك
اوك يبقى لابد من تطبيق قاعدة ان اللى معاك فى الطريق غشيم و ممكن اييييييييييييييى حاجة وشكرا جدا لمروركم و نصايحكم الغالية
وربنا يكفينا شر الطريق يا رب

Newton Asked : How To Write 4 In Between 5 ?
1) Medicine students Said : Joke !
2) Science students Said : Impossible !
3) Management students Said : Not Found On The Internet
4) Engineering students Said: "F(IV)E"...

I'm Proud To Be An Engineer :Z:Z

قديم 28-10-2011, 03:19 PM
abdo_2828 abdo_2828 غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: GB
هواياتي: mifuhXD

abdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud of

الحمد لله على سلامتك انت والوالد اولا وبعدين انت غلطت لما دخلت ومديتش اى تنبيه كلاكس اونور وهو غلطان لانه مبصش على اللى جاى من الكوبرى لانك نازل من على كوبرى وطبيعى ان سرعتك تبقى 80 وطبعا اللى عملو والدك هو الصح انه يسيبك تتصرف عشان متتلخبطش وربنا يسترها علينا دايما
قديم 28-10-2011, 03:22 PM
beso ahmed beso ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب هندسة

beso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to allbeso ahmed is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

الحمدلله عدت بسلام بس دائما توقع خطأ الغير
الخطأ منك انت اولا السرعه ثانيا لانك حاولت التخطى وانت تعرف ان المكان ضيق
ثالثا بتوع الميكروباص مبيغلطوش هما كده خلقه ربنا يعمل كل حاجه وانت الغلطان فى الاخر
اما تصرف الوالد مظبوط لو كان قام بتوجيهك تركيزك سيشتت وانت محتاج التصرف السليم فى كسر الثانيه
وبعدين مبروك عليك درس سيفيدك اكيد فى قيادتك المستقبليه الخبره تأتى من مواقف مثل هذه
الحمد الله فعلا انها عدت
و هو طبعا درس لا ينسى خصوصا انى لسة مطلع الرخصة الاسبوع اللى فات

و بينى و بينك انا كنت عارف ان المكان ضيق بس قولت انا هلحق اعدى و كبست على البنزين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdo_2828 مشاهدة المشاركة

الحمد لله على سلامتك انت والوالد اولا وبعدين انت غلطت لما دخلت ومديتش اى تنبيه كلاكس اونور وهو غلطان لانه مبصش على اللى جاى من الكوبرى لانك نازل من على كوبرى وطبيعى ان سرعتك تبقى 80 وطبعا اللى عملو والدك هو الصح انه يسيبك تتصرف عشان متتلخبطش وربنا يسترها علينا دايما

شفت يا بشمهندس مكنتش هاجى الكلية لولا ستر ربنا
انا عارف انى غلطت انى منبهتوش بس انا تصورت انى هكون عدبن خلاص و مش هتزنء الحمد الله

Newton Asked : How To Write 4 In Between 5 ?
1) Medicine students Said : Joke !
2) Science students Said : Impossible !
3) Management students Said : Not Found On The Internet
4) Engineering students Said: "F(IV)E"...

I'm Proud To Be An Engineer :Z:Z

التعديل الأخير تم بواسطة beso ahmed ; 28-10-2011 الساعة 03:30 PM
قديم 29-10-2011, 12:59 AM
Exact Exact غير متواجد حالياً

Exact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant futureExact has a brilliant future

سؤال ولا مؤاخذة.... هو احنا ليه اما نتزنق في مواقف زي دي بيكون اختيارنا دواسة البنزين والكيك داون ومحدش بيختار الفرامل ابدا....مع انه كتير بيكون ده الحل الاكتر امنا من الناحية العملية

M