العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 03-07-2011, 02:16 PM
mah mah غير متواجد حالياً

mah is on a distinguished road
افتراضي رد: كل ما يخص بيجو 405

انا عايز اشتري واحده وكان حلمي اول ما شوفتها سنة 98 انها تكون اول عربية ليا فايه رايك انا معايا حوالي 45 الف وعايز حاجه كويسه لاني هسافر كل يوم مشوار حوالي 200 كيلو رايح جاي وخبرتي في الميكانيكا مش قد كده
قديم 05-07-2011, 04:07 AM
الصورة الرمزية Nour_peugeot
Nour_peugeot Nour_peugeot غير متواجد حالياً

Nour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond repute

ممكن تجييب البرستيج هتبقي حلوه جدا جدا

my peugeot 306 gti6
قديم 05-07-2011, 01:01 PM
zago boss zago boss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: باشمحاسب

zago boss is infamous around these partszago boss is infamous around these partszago boss is infamous around these partszago boss is infamous around these partszago boss is infamous around these partszago boss is infamous around these parts

موضوع مالوش لازمه

اقصد حلو جدا
بارك الله فيك يا نور بيه

انا العربيه دي كانت معروضه عليا وللأسف مجبتهاش
بس جبت التمبرا اختها الايطاليه
والحمد لله كويسه

بس بتبوظ كتير
وبفكر في البيجو دي لسه

اللي يغيظكم بقى ان اللي كانت معروضه عليا موديل 94 مكيفه 2000 سيسي حالتها ممتازه ماعدا ان الرفرف الخلفي فيها كان واخد خبطه واتقطع ( معرفش اتقطع ازاي ) ومرشوش مشكله يقرف
غير كده مفيهاش الهوا
وكانت بكام ؟؟
بكام ؟
بكام ؟
ب 28 الف
قديم 06-08-2011, 09:47 PM
farawl farawl غير متواجد حالياً

farawl is on a distinguished road

السلام عليكم
هيا اسعار البيجو نزلت ولا اية معروض عليا واحدة بيجو 93 التكييف مش شغال وفيه صوت في العفشة قلي هصلحة قبل ما تخدها وفيها رخصة سنة 1600 سي سي بي 28000 هيا مش كانت اغلي من كدة والموديل دة فرنساوي ولا لا وبعدين لو ركبت تكييف جديد يكلفني كام واخلية يصلح العفشة ولا اصلحها انا احسن ولا هصلحها انا تغيير كل حاجة في العفشة يتكلف كام معلش طولت عليكم بس اخوكم مزنوق في عربية وخبرتة 0 %

التعديل الأخير تم بواسطة farawl ; 06-08-2011 الساعة 10:31 PM
قديم 13-08-2011, 05:09 AM
الصورة الرمزية Nour_peugeot
Nour_peugeot Nour_peugeot غير متواجد حالياً

Nour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond repute

التكيف كله ب 3000 بتركيبه و العفشه لو كل حاجه فيها جديده امامي و خلفي تعمل 2500 جنيه مصاريف و خليه يعملها هو لو حاجه بيظه لازم تتغير مينفعش تتعالج متقلقش و دي فرنساوي عشان كده سعرها نازل

my peugeot 306 gti6