العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 11-07-2013, 02:41 AM
mostafa_wahid mostafa_wahid غير متواجد حالياً

mostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond reputemostafa_wahid has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دي عربيتي البرايد وكل يفكر نظبطها ازاي

ah m3aia pride cedan ,wallahy hia 3rbia 7lwa w bta3t sho3'l w mbt2olsh l2a ,w 27la mafiha 2naha 2ktsadia gdddddddn
قديم 11-07-2013, 03:14 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed abdelhade مشاهدة المشاركة

ادي الصوره وعاوزكم تساعدوني انا عاوز
1- اجبلها مساعدين تتصحوني بنوع اي
2- اجبلها كوتشات جديده لانها حطتلها جواني وقرفاني كل شويه بعملها رقعه ونملت تنصحوني بنوع اي
3- عاوز اظبطها خارجي في حدود مبلغ صغير مش لازم ادفع كتير هيا مفهاش انزار ولا سنتر ولا تكيف
4- لما العربيه تسخن ويبقي عداد السخونه علي النص بالظبط ببدا اسمع صوت تخبيط غريب كده وانا طاير علي الطريق ممكن حد يقولي انا بفكر انه ممكن يكون من الشكمان ولا انتوا اي رئيكم

1- مش هقدر افيدك فى العفشة
2-بخصوص الكوتشات غير الجنوط كلها و هات طقم جنوط سبور و هات عليه كاوتشتات نونكونج لو هتشتغل من اول 14 هتجيب الدول لبيس و تخلى الراجل يعبيهم نيتروجين
لو هتجيب 13 فى نوع نازل ضد الثقب و برضو هتملاه نيتروجين

3- التعديل الداخلى اهم بكتير من التعديل الخارجى و لو انك ممكن تعلمها سبويلر و نيون تحت العربية و شوية استيكرات و تشمع بعد ما تغسل و لو حبيت كربن الهود

4- بخصوص صوت التخبيط لما الحرارة بتوصل للنص

شغل العربية بدون ما تكون سخنة و دوس على زرار تشغيل المروحة بتاعة التابلوه المفروض يكون الزرار ده برضو بيشتغل مروحة الموتور

اسمع صوتها لو سمعت خبط اعرف انه من المروحة و تحديدا هتلاقى البلية بتاعتها اتهرست

لو ملقتهاش كده شوف عند ربط حطلة الفتيس بالموتور من ورا فى مسمارين اتاكد انهم مربوطين صح مهم جدا تحدد التخبيط بيجى من المكنة نفسها ولا من اى حته تانية

" لسه مقتنع ان التعديل الداخلى احسن الف مره من التعديل الخارجى "

بخصوص التكييف عدى على الكهربائى و خليه يشوف الموتور يسمح يركب عليه ولا هيحتاج تعديل فى قاعدة الدينامو و طبعا هيتغير مقاس السير و حاجات كتير و مهم برضو يشوف الحوض هيكون مرتاح و فيه مكان ولا لا

للأسف مفيش تكييف كهرباء كامل للعربيات ممكن اخترعلك واحد بس تجيب بطارية جافة داى سايكل 100 امبير

قديم 11-07-2013, 06:42 PM
mohammed abdelhade mohammed abdelhade غير متواجد حالياً

mohammed abdelhade is on a distinguished road

ربنا يخلهالك استاذ مصطفي ويحافظلك عليها
قديم 11-07-2013, 06:47 PM
mohammed abdelhade mohammed abdelhade غير متواجد حالياً

mohammed abdelhade is on a distinguished road

انا قررت اجيب جنوطه اسبور وشويه استيكرات لان العربيه محتاجه وش نظافه لغايه ما تتوفر فلوس اعملها وش نظافه لكن التكيف صعب شويه وهشوف المروحه عشان الصوت ده لان لو البليه يبقي ممكن المروحه تقف في اي وقت ولا انا غلطان بس انا دلوقتي بلاحظ حاجه غريبه ان عداد الحراره مش بينزل بسرعه زي الاول بيبقي واقف فتره والعربيه مش بتبرد بسرعه ده ممكن يكون عيب البليه بتاعت المروحه صح ولا

الكلمات الدليلية
كيا برايد