العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تأجير السيارات

تأجير السيارات خاص بمعارض تأجير السيارات ومايتبعها من استفسارات وموضوعات

قديم 18-04-2012, 08:54 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايجار السيارات ايه رايك ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

بعد ازنكم يا رجاله عاوز اخد رايكم ف الموضوع ده لاني محتار جدااا

واحد صاحبي شغال ف شركه بترول والشركه دي بتأجر عربيات للمهندسين بتوعها وللمشاوير بتاعت الشغل المهم هم بياخدوا العربيات زيرو والعقد لمده سنه وبصراحه حسبت لقيت ايجار العربيه ف سنه بيغطي نص تمن العربيه تقريبا بس اللي يخوف انه بياخدوا العربيه بحاله 100% وبيسلمها لك 80% وانت هتضبط الحاجات دي وتمضي عقد جديد لسنه جديده طبعا حكايه عقد جديد دي مش مضمونه لانه اخد العربيه وهي زيرو خلاص وخد خيرها ف السنه دي انا بصراحه خايف يهينوا العربيه ف السنه دي والبس انا بس ف نفس الوقت ماهي جابت نص تمنها ف السنه دي اصلا

انتوا اىه رايكم ف الحوار ده؟؟
حاول تسال على الشركه كويس وتعرف بيتاخروا ف الدفع ولا ملتزمين بالمواعيد شوفها شركه فاتحه بقالها فتره قريبه ولا فتره كبييره اسم الشركه ايه يمكن اكون اتعاملت معاهم قبل كده واعرف افيدك بس عمتا طالما هما قالولك سنه قابله للتجديد يبقى هى سنه ومش هايجددلك لو كان بيجدد لل قبلك مكنش خد عربيتك عمتا قولى اسم الشركه ايه

تقبل تحياتى
قديم 18-04-2012, 09:13 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايجار السيارات ايه رايك ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime مشاهدة المشاركة

حاول تسال على الشركه كويس وتعرف بيتاخروا ف الدفع ولا ملتزمين بالمواعيد شوفها شركه فاتحه بقالها فتره قريبه ولا فتره كبييره اسم الشركه ايه يمكن اكون اتعاملت معاهم قبل كده واعرف افيدك بس عمتا طالما هما قالولك سنه قابله للتجديد يبقى هى سنه ومش هايجددلك لو كان بيجدد لل قبلك مكنش خد عربيتك عمتا قولى اسم الشركه ايه

تقبل تحياتى

الف الف شكر ياباشا وانا هاسأل علي اسم الشركه كويس ان شاء الله والف الف شكر
قديم 19-04-2012, 12:54 PM
ahmed tito bedayah ahmed tito bedayah غير متواجد حالياً

ahmed tito bedayah is on a distinguished road
مميز ايجار سيارات مصر – شركة بداية للسياحة Rent Cars

ايجار احدث السيارات في مصر وارخص اسعار ايجار السيارات في مصر
احدث موديلات السيارات الحديثة واحدث سيارات الافراح والليموزين
كافة الموديلات المتنوعة من السيارات للايجار في مصر
ايجار احدث السيارات بسائق وبدون سائق
سائقين على أعلى درجات الخبرة والامانة
شركة بداية للسياحة .......... استمتع بالأمان
للاستعلام : 01144457734 - 37628300 - 37627500
قديم 19-04-2012, 03:13 PM
elsayedsallam elsayedsallam غير متواجد حالياً

elsayedsallam is on a distinguished road
افتراضي مشروع مكتب تاجير ارجو المساعدة من اهل الخبرة

انا عندى عربيتين كروز 2010 اتوماتيك كنت شغلتهم فى مكتبين قبل كده واحد فى الغردقة والتانى فى القاهرة والحمد لله الاتنين نصبوا على وبهدلوا العربيات فبعد المصاريف اللى صرفتها عليهم قررت افتح مكتب تاجير فى ناس نصحونى ااجرهم بالسواق بس ياريت حد يفيدنى ويدلنى اعمل ايه وايه الاحتياطات اللى اخدها والضمانات والاوراق اللى المفروض اعملها واتعامل بها فى المكتب ولو هشغل سواقين هل فى ضمانات عليهم ولا لا والتعامل بيكون ازاى وازاى احمى نفسى قانونيا ربما يكون اللى ماجرها بيستغلها فى اى اغراض غير قانونية .ارجو الافادة من المنتدى المحترم
قديم 19-04-2012, 04:03 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشروع مكتب تاجير ارجو المساعدة من اهل الخبرة

اولا احمد ربنا ان العربيات رجعت متبهدلة وبس والله العظيم ناس اشترت كيا سيراتو زيرو والعربيات ماكملتش شهر واحد وكانت فى غزة وما رجعتش تانى
بخصوص فتح مكتب تاجير سيارات
بصراحة دة محتاج كذا حاجة اهمهم
انك تكون لبط وبتاع مشاكل ( انا اسف جدا )
يكون عندك شبكة علاقات عامة كويسة
بخصوص تاجير السيارة بالسواق دى حاجة مضمونة جدا بس العيب الوحيد بتقلل عدد العملاء ليك ودة طبعا علشان الى عاوز ياجر عربية عاوز يجرى و يقفل الامبير بتاعها ( عربية ايجار بقى ) وعرفش لية دايما الى بياجر عربية بيتعامل على ان صاحب المعرض سرقوا وبينتقم من العربية
لو هتفتح فى المدن الجديدة مثل الرحاب و مدينتى موضوع السيارة بالسواق هيشتغل حلو قوى وكل شغلك بالتليفون هتجيب حد من وسط البلد للرحاب و العكس
اما لو هتفتح المكتب داخل المدينة مش هيشتغل موضوع السواق غير يوم الخميس فى الافراح وبعض المناسبات مثل لو حد رايح المطار وخلافة
يعنى العربيتين هيشتغلوا 10 ايام فى الشهر
بخصوص الضمانات على السائق
اهم حاجة ايصال امانة بقيمة السيارة زيرو
وعقد بينك وبين السائق مكتوب فية انة هو المسؤل جنائيا عن السيارة يعنى لاقدر الله وخبط حد او كسر لجنة او ماشابة
انسب حاجة هى لو تقدر تدخل العربيتين لشركة بترول بس دول ليهم طلبات فى السيارة اعتقد
لازم تكون موديل السنة
2 اير باج
مش عارف هل تبيع العربيتين ( فى حال لو تعرف شركة بترول تاخد العربيتين ) وتجيب واحدة زيرو ؟
لو عندك شبكة علاقات عامة وتقدر تشغل العربيات بمعرفتك توكل على الله واستخير ربنا والميزة ان العربيات هتبقى تحت عينك
وتقبل مرورى وربنا يقدم مافية الخير

الكلمات الدليلية
للايجار, للايجار بالسائق, للايجار بالسائق حديثة, لتأجير, مرسيدس بنز, مطلوب سيارة للايجار, الليموزين, الاسكندرية, الاسكندريه, الجراح, السيارات, اجازه العيد, ايجار, ايجار سيارات, ايجار سيارات مصر, ايجار سيارة بسائق فى 6 اكتوبر, ايجار ،سيارة, ايجار ،سيارة،, بى ام دبليو, hyundai h1, يخت للأيجار, رحلات صيد, سيارات مصر, سيارات جديدة, سيارات زفاف, سيارة, سيارة فيرنا مكيفة للايجار بالسائق, سيارة ، ايجار, سنويه, فاخمه, فارهه, فان, إيجار, إيجار سيارات مصر, إستئجار