العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تأجير السيارات

تأجير السيارات خاص بمعارض تأجير السيارات ومايتبعها من استفسارات وموضوعات

قديم 19-03-2012, 08:21 AM
الصورة الرمزية memo1100
memo1100 memo1100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: سيارات

memo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud of
افتراضي رد: عاوز رايكم ضروري تاجير سيارتى ب 3500 جنيه شهرياً

المشروع مربح والرزق دة بتاع ربنا
بس خد ضمناتك كلها يعنى لقدر الله فى حالة الحادثة وعلى بال التامين ما يدفع القيمة السوقية بتاعت العربية مين الى هيشيل القسط انت ولا هما ومين الى هيخلص معاك اجرءات التامين انت لوحدك ولا فى مندوب من عندهم
واعمل شرط جزائى عليك وعليهم يعنى لو انت عامل عقد 3 سنوات ووبعد سنة قالك انا مش عايز العربية خلية ملزم انو يدفعلك بقيت قيمة العقد ولو انت الى عايز العربية انت تدفعلو بعدين كل عربية بتختلف عن التانية يعنى تاجير الفيرنا غير الالنترا ووثق العقد فى الشهر العقارى وشوف البطاقة الضريبية والسجل التجارى بتاعتهم

لا حول ولا قوة الا بالله
قديم 19-03-2012, 11:20 AM
becool02 becool02 غير متواجد حالياً
من انا؟: amr abdelaziz
التخصص العملى: fuclty of law department of english
هواياتي: travel car shoping swiming

becool02 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو فاروق مشاهدة المشاركة

والله شوف انا هقلك تجربتين مريت بيهم .
الاولي صديق لي اجر عربيتو لمعرض واشتغل معاة زي الحلاوة لفترة 6 شهور كل شهر يديلو المبلغ وماشي كويس.. لحد ما اتصل بية قالو العربية عملت حادثة راح شاف العربية لقاها متركب ليها ربع ورا وكبوت وسقف يعني العربية اتقلبت واتعملت تحت بير السلم . وقالو استلم العربية . العربية وشها وحش وملهاش شغل عندي ومش عارف اية .وحصلت قضية وصاحبي خد منو 25 الف جنية تعويض بعد سنة محاكم . بس خسر فالنهاية مبلغ مش قليل لما باعها . وحرم يعمل كدا تاااااني .
والصديق الاخر .. اجر عربيتو لشركة بترول في البحر الاحمر . وصل ليها عن طريق شركة فاتحة فالمعادي ودفع عملوة 8 الف جنية . واجرها بمبلغ حلو جدا. بدون سائق لكن العقد كان ملزم فترة سنة فقط . واشترطو فالتسليم يستلموها بورق التوكيل ( فحص شامل ) .. ولما جة يستلمها استلمها بورق التوكيل فحص شامل . وكان فالعربية العافشة والكاوتش جابو كاوتش جديد والعافشة كمان ظبطوهالو والعداد بتاع العربية كان عامل 32 الف كيلو . علما بانها كانت بتوصل المهندس من البحر لاحمر للقاهرة مرتين فالشهر . يعني كل مرة حوالي 1000 كيلو ( رايح جي ) يعني فالشهر 2000 كيلو يعني فالسنة 24 الف كيلو . يعني لو جيت تحسبها صح العربية مكنتش بتمشي اساسا توصيل مهندس وشغل الموقع . وحافظو عالعربية صح الصح . وكان الشهري 4500 جنية .
----
انا ناوي اجيب واشغلها بس بالسواق . عشان مش هقدر اكون محل تجارب
والله بدور علي شركة زي بتاعت اخينا الاخير دة ومستعد ادفع عملوة محترمة .

شكرا علي الرد وكلام كويس بس تلاقي فيين شركات محترمه ماتعدش تلبع وتبقي منتظمه وانا سالت قالولي لو عربيه موديل 2012 بياخدوها 3 سنين
قديم 20-03-2012, 02:57 AM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute

مهو لو 3 سنين بس في شرط جزائي علي ال3 سنين ماشي الحال
لكن لو مفيش مهو اي وقت هيفسخ العقد
ولو بالسواق بيصدرلك السواق فالمشكلة ويقلك هنفسخو بسبب السواق .
---
في شركة فالمعادي اسمها بترو كار دعبست كدا واتصلت بيهم قالو انهم بياخدو عمولة شهر وبيدخلوك شركات بترول واتصالات هروح اول الشهر كدا اقعد معاهم واستفهم منهم . بس انا هدخلها بالسواق لو انت عايز تشوف الحياة اية وتسمع منهم وتعرف الشروط والموضوع كلو تعالة معايا نروحلهم .
قديم 20-03-2012, 08:02 AM
الصورة الرمزية memo1100
memo1100 memo1100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: سيارات

memo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud of

ابو فاروق طب اسعارها اية الشركة دى بالنسبة للملاكى
فيرنا
لانوس
الالنترا
سيراتو

لا حول ولا قوة الا بالله
قديم 20-03-2012, 11:41 AM
becool02 becool02 غير متواجد حالياً
من انا؟: amr abdelaziz
التخصص العملى: fuclty of law department of english
هواياتي: travel car shoping swiming

becool02 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memo1100 مشاهدة المشاركة

ابو فاروق طب اسعارها اية الشركة دى بالنسبة للملاكى
فيرنا
لانوس
الالنترا
سيراتو
تمام وياريت تقلولنا الاسعار وومكان الشركه كمان عشان انا في المنصوره وياريت ماشورتكم ايه احسن بالسواق ولا بدون سواق ولو جبت سواق هتبقي تكلفته قد ايه

الكلمات الدليلية
للايجار, للايجار بالسائق, للايجار بالسائق حديثة, لتأجير, مرسيدس بنز, مطلوب سيارة للايجار, الليموزين, الاسكندرية, الاسكندريه, الجراح, السيارات, اجازه العيد, ايجار, ايجار سيارات, ايجار سيارات مصر, ايجار سيارة بسائق فى 6 اكتوبر, ايجار ،سيارة, ايجار ،سيارة،, بى ام دبليو, hyundai h1, يخت للأيجار, رحلات صيد, سيارات مصر, سيارات جديدة, سيارات زفاف, سيارة, سيارة فيرنا مكيفة للايجار بالسائق, سيارة ، ايجار, سنويه, فاخمه, فارهه, فان, إيجار, إيجار سيارات مصر, إستئجار