العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 17-02-2011, 01:28 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي يا ترى نفسك في ايه ؟؟

نفسي نبقى دوله مؤسسات مش افراد
نفسي في برلمان منتخب من صفوه المفكرين و العلماء و الكفاءات في مختلف المجالات ... ناس نختارهم لشعبيتهم و علمهم و حسهم الوطني مش لمركزهم او نفوذهم او فلوسهم
نفسي في استغلال كل الخبرات في كل المجالات ...
نفسي نستفيد بالجنزوري في التخطيط و عمرو موسى في السياسه الخارجيه و زويل في البحث العلمي و التعليم و البرادعي و العوا والمسلماني و الشريعي و غنيم و الباز و يعقوب و .... و
نفسي يكون الرئيس وظيفه مش رمز ... منصب مش فرعون ....
نفسي كل اللي يجي في مكان يبني طوبه واللي بعده يكمل وراه .. مش يهد و يبني مجد شخصي
نفسي تبقى في قواعد تخلي اللي يفكر يرشح نفسه رئيس جمهوريه يفكر الف مره انها مسئوليه كبيره و حيتحاسب عليها بعد 5 او 10 سنين بالكتير اوي ... وان في دستور و قوانين ومجالس نيابيه وراه و الخطوه بحساب ...
نفسي نقضي على البلطجه و نطهر كل العشوائيات
نفسي كل الناس تسكن في بيوت نضيفه وصحيه
نفسي كل الناس تتعلم صح و تتعالج صح و تقدر تربي اولادها كويس
نفسي في الحريه الكامله والديمقراطيه الحقيقيه علشان نثبت للعالم ان المتمسك بتعاليم دينه مش متطرف ... وان الملتزم مش ارهابي ... وان الطيب مش سلبي ... و المتسامح مش جبان ...
نفسي في اعلام امين وصحافه نزيهه
نفسي الازهر يرجع مقصد للطلاب من كل العالم

نفسي نخرج من المركزيه ... مركزيه القرار .. السلطه .. المركزيه الجغرافيه

نفسي نثق في قدراتنا و امكانياتنا واننا نستحق الافضل ونقدر نعمل احسن

نفسي نطهر نفوسنا قبل ما نحاسب غيرنا ...
نفسي نسمو باخلاقنا قبل ما نلعن الفساد ...
نفسي نعمل اللي علينا قبل ما ندور على اللي راح ...
نفسي نصبر و نتأكد انا طول ما نيتنا سليمه حنحصد الخير
نفسي نتأكد ان كل اللي سرقو و نهبوا اخرتهم سودا دنيا و اخره ... ونعلم اولادنا معنى الشرف و الضمير و الاخلاق

نفسي نخرج من القمم اللي عشنا فيه سنين و سنين ... نفتح عقولنا على معاني الحريه و الالتزام ... المساواه و العدل ... الكفاءه و الاجتهاد ...

نفسي في حاجات كتيييير ....
يا ترى نفسك في ايه ؟؟

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 17-02-2011, 01:33 AM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا ترى نفسك في ايه ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

نفسي نبقى دوله مؤسسات مش افراد
نفسي في برلمان منتخب من صفوه المفكرين و العلماء و الكفاءات في مختلف المجالات ... ناس نختارهم لشعبيتهم و علمهم و حسهم الوطني مش لمركزهم او نفوذهم او فلوسهم
نفسي في استغلال كل الخبرات في كل المجالات ...
نفسي نستفيد بالجنزوري في التخطيط و عمرو موسى في السياسه الخارجيه و زويل في البحث العلمي و التعليم و البرادعي و العوا والمسلماني و الشريعي و غنيم و الباز و يعقوب و .... و
نفسي يكون الرئيس وظيفه مش رمز ... منصب مش فرعون ....
نفسي كل اللي يجي في مكان يبني طوبه واللي بعده يكمل وراه .. مش يهد و يبني مجد شخصي
نفسي تبقى في قواعد تخلي اللي يفكر يرشح نفسه رئيس جمهوريه يفكر الف مره انها مسئوليه كبيره و حيتحاسب عليها بعد 5 او 10 سنين بالكتير اوي ... وان في دستور و قوانين ومجالس نيابيه وراه و الخطوه بحساب ...
نفسي نقضي على البلطجه و نطهر كل العشوائيات
نفسي كل الناس تسكن في بيوت نضيفه وصحيه
نفسي كل الناس تتعلم صح و تتعالج صح و تقدر تربي اولادها كويس
نفسي في الحريه الكامله والديمقراطيه الحقيقيه علشان نثبت للعالم ان المتمسك بتعاليم دينه مش متطرف ... وان الملتزم مش ارهابي ... وان الطيب مش سلبي ... و المتسامح مش جبان ...
نفسي نثق في قدراتنا و امكانياتنا واننا نستحق الافضل ونقدر نعمل احسن

نفسي نطهر نفوسنا قبل ما نحاسب غيرنا ...
نفسي نسمو باخلاقنا قبل ما نلعن الفساد ...
نفسي نعمل اللي علينا قبل ما ندور على اللي راح ...
نفسي نصبر و نتأكد انا طول ما نيتنا سليمه حنحصد الخير
نفسي نتأكد ان كل اللي سرقو و نهبوا اخرتهم سودا دنيا و اخره ... ونعلم اولادنا معنى الشرف و الضمير و الاخلاق

نفسي نخرج من القمم اللي عشنا فيه سنين و سنين ... نفتح عقولنا على معاني الحريه و الالتزام ... المساواه و العدل ... الكفاءه و الاجتهاد ...

نفسي في حاجات كتيييير ....
يا ترى نفسك في ايه ؟؟
كل ده نفسى فيه انا كمان وعايزأ قول الحكومه عايز شقه

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 17-02-2011, 02:01 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

يا ترى نفسك في ايه ؟؟
نفسى أشوف مصر

متقدمه زى البلاد إللى زورتها

على الأقل

زى الصين

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 17-02-2011, 02:05 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

أنا نفسى فى حاجه واحده بس
أشوف الشعب المصرى ده ذى أى دوله متقدمه ومتحضره .

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 17-02-2011, 02:30 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

نفسى زى ما انا حاسس دلوقتى بفخر وانا بقول انى مصرى
افضل حاسس بالاحساس دا علطول
ودا طبعا مش هيجى الا بمقومات كتيـــــــــره قوى منها كل اللى انتوا قلتوه واللى لسه كمان هيتقال