العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > دايهاتسو Daihatsu

قديم 04-08-2012, 01:51 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تيروس 2012

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

هيا مش بتاعة جري وغرو وبتتقلب بسهولة ومش مريحة بالمرة دا غير ان شكلها غبي ومتخلف وقطع غيارها في التوكيل غاااالية جدا
بس ميزاتها انه مفيش مطب يقدر عليها ومن جوه وااااااااااااااسعة جداااا
بس اصرف النظر عنها تماما وفكر في عربية تاني زي الداستر كده
ومبورك مقدما

ليه يا استاذ شريف التيريوس شكلها شيك اوي اوي اوي وماشي مش مريحة بس مش للدرجة دي وقطع غيراها عاديه يعني ياباني بصراحة والله التيريوس احسن من الداستر بكتيييييييييييييييييييير اوي

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 04-08-2012, 03:09 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي رد: Re: تيروس 2012

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

ازيك يا عبدو بيه

مش ثابتة وممكن مع اى حاجة تتقلب معاك في دي انها ممكن تقلب بس مش لازم تعدي 120 خليك حلو وهي متقلبش ومش واحد على 120 ياخد بيها غرة وتقلب ويقولي العربيه وحشه بتقلب

السبعة راكب بتبقى تقفيل هندى برضو معاك في دي بس 7 راكب تقفيل اندونيسي و5 راكب ياباني 100%

مش مريحة فى السفر ماشي بس مش جامد يعني علشان عاليه عن الارض واي عربيه عاليه زي التيريوس بتبقى ناشفه

مش بتاعت شد وحرق وكلام من ده اكيد طبعا علشان عاليه موتور 1500سي سي بس هي حلوة اوي

عالية عن الارضكلام مظبوط ودي احلى ميزة فيها انها متحكش في مطبات مصر الحبيبه

واسعة من جوة كلام سليم

تكييف كويس تلاجة

بس نصيحة خلى اخوك يفكر فى الداستر احسن منها وخصوصا الداستر ذات الدفع الرباعى انا مش معاك بقى في النقطه دي معلش التيريوس احسن ميه مرة من الداستر كفايه انها ياباني وانت راكب ياباني ومجرب والتيريوس برضو دفع راباعي بس الحقيقه مش عارف ايه اخبار الجديده علشان الي معايا 2007 بس اكيد ان شاء الله حلوة برضو والداستر انا مجربتهاس بس مش عارف في ناس بتقول ان فيها عيوب كتير ومش كل انوارها بتنور وده نظام هما عاملينه وشكلها غبي اوي من برا وجوا ودي ازواق

من الاخر التيريوس جميله اوي اوي اوي انا بتكلم على 2007 مش عارف بقى ايه اخبار 2012 انا كنت بسال برضو عليها

: Wkiss5:
انا تمام و حضرتك منور الموضوع يا استاذ عبدالله
: Wkiss5:

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 04-08-2012, 10:48 PM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

هيا مش بتاعة جري وغرو وبتتقلب بسهولة ومش مريحة بالمرة دا غير ان شكلها غبي ومتخلف وقطع غيارها في التوكيل غاااالية جدا
بس ميزاتها انه مفيش مطب يقدر عليها ومن جوه وااااااااااااااسعة جداااا
بس اصرف النظر عنها تماما وفكر في عربية تاني زي الداستر كده
ومبورك مقدما
باشا مع كامل احترامى لك
العربيه ده معايا من 2008
حكايه بتتقلب بسهوله ده علشان هيه عاليه عن الارض وبعدين اقل حاجه للف فيها وانت على 60 مثلا ملف 90 درجه
وبعدين شكلها جامد جدا
واحب اقولك ان قطع غيارها فى التوكيل ارخص من بره ومتوفره جدا فى التوكيل
وكان فى واحد قال ان سحبها مش حلو ومش بتاعه جرى بالعكس سحبها كويس جدا وموتورها احسن ما فيها 1600 سى سى وتوفييييييييييير بنزييييين لدرجه مش عاديه
بتعمل 500 كيلو فى التنك
وسحبها جامد جدا
تحياتى للجميع وده وجهه نظرى من تجربه
طبعا انا ذكرت عيوبها من قبل
قديم 07-08-2012, 06:04 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir elgamal مشاهدة المشاركة

باشا مع كامل احترامى لك
العربيه ده معايا من 2008
حكايه بتتقلب بسهوله ده علشان هيه عاليه عن الارض وبعدين اقل حاجه للف فيها وانت على 60 مثلا ملف 90 درجه
وبعدين شكلها جامد جدا
واحب اقولك ان قطع غيارها فى التوكيل ارخص من بره ومتوفره جدا فى التوكيل
وكان فى واحد قال ان سحبها مش حلو ومش بتاعه جرى بالعكس سحبها كويس جدا وموتورها احسن ما فيها 1600 سى سى وتوفييييييييييير بنزييييين لدرجه مش عاديه
بتعمل 500 كيلو فى التنك
وسحبها جامد جدا
تحياتى للجميع وده وجهه نظرى من تجربه
طبعا انا ذكرت عيوبها من قبل

موتورها 1500سي سي

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 10-08-2012, 04:10 AM
lenasam lenasam غير متواجد حالياً

lenasam is just really nicelenasam is just really nicelenasam is just really nicelenasam is just really nicelenasam is just really nice

عربية عالية عن الارض ، مناسبة لو انت مش بتاع جرى