العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > دايهاتسو Daihatsu

قديم 01-01-2013, 03:45 PM
الصورة الرمزية ahmedebed
ahmedebed ahmedebed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول وتاجر دهب

ahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant future
افتراضي رد: تقرير حقيقي عن جراندتيريوس

كل عام والجميع بخير ومصر بخير ياااااااااااارب

هديتي للعااااام الجيد ليكوووو اهههههههههههيه

http://icq.com/img/friendship/static/card_16961_rs.swf
قديم 01-01-2013, 04:40 PM
aly osman aly osman غير متواجد حالياً

aly osman will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A. Elmalawany مشاهدة المشاركة

لوسمحت يا استاز علي و استاز احمد مومكن تفيدونا فى النقطة ديه انا ساْلت ناس كان معهم تريوس و ناس جربتها بيقولو عن العفشه ناشفه لدرجة انها تعبتهم انا نفسى اجربها بس لسه مجتشى الفرصة
من ناحية ناشفة فهي ناشفة بس بعد فترة من إستخدامها بتتعود عليها ومش متعبة قوي إلا في بدايتها لحد ماتتعود عليها مش حاتحس بعد كده. أنا كنت راكب أوبل كورسا سيدان 2004 كانت ناعمة جدا في المطبات وأول ماركبت الجراند حسيت بفرق جامد بس كله يهون مع الجراند .....................وأنا تحت أمر حضرتك لو عايز تركبها وتجربها أنا ماعنديش أي مانع...
قديم 03-01-2013, 04:10 PM
الصورة الرمزية ahmedebed
ahmedebed ahmedebed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول وتاجر دهب

ahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant futureahmedebed has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly osman مشاهدة المشاركة

من ناحية ناشفة فهي ناشفة بس بعد فترة من إستخدامها بتتعود عليها ومش متعبة قوي إلا في بدايتها لحد ماتتعود عليها مش حاتحس بعد كده. أنا كنت راكب أوبل كورسا سيدان 2004 كانت ناعمة جدا في المطبات وأول ماركبت الجراند حسيت بفرق جامد بس كله يهون مع الجراند .....................وأنا تحت أمر حضرتك لو عايز تركبها وتجربها أنا ماعنديش أي مانع...
الله علي التفاعل الجميل عموما العفشه بتلين مع الاستعمال جدا وماتقلقش
قديم 04-01-2013, 10:46 PM
A. Elmalawany A. Elmalawany غير متواجد حالياً

A. Elmalawany is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly osman مشاهدة المشاركة

الف شكر ياعلى باشا انا للأسف بره مصر, لولا كده كنت جيت جربت العربية
بس كنت عايز اسأل حضرتك اخر سرعة جبتها بيها كام ؟ و هل بتسمع صوت دوشة الموتور و انت قاعد جوة العربية و قافل الزجاج ؟ و ايه اخبار الصيانة دفعت كام لحد دلوقتي في الصيانة الاولي و التانية ؟؟
\
قديم 05-01-2013, 09:57 AM
aly osman aly osman غير متواجد حالياً

aly osman will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A. Elmalawany مشاهدة المشاركة

الف شكر ياعلى باشا انا للأسف بره مصر, لولا كده كنت جيت جربت العربية
بس كنت عايز اسأل حضرتك اخر سرعة جبتها بيها كام ؟ و هل بتسمع صوت دوشة الموتور و انت قاعد جوة العربية و قافل الزجاج ؟ و ايه اخبار الصيانة دفعت كام لحد دلوقتي في الصيانة الاولي و التانية ؟؟ \
أنا تحت أمرك وللأمانة أنا مابحبش الجري وأقصى سرعة جبتها بيها للتجربة فقط بعد الألف كيلو الأولى هي 130 ك والعربية ماشاء الله ثبات فوق الممتاز ولاحظت إنها عايزة تطير من على الأرض ولو طاوعطها ودوست حاتجيب ال180 بدون ماتحس أنا اعرف وشوفت بعض الأخوة جايبيين بيها ال180 لأن ده أخر عدادها وصوت الموتور لاهو عالي ولا واطي يعني معقول جدا ومش مزعج وعن الصيانة أنا عملت صيانة الألف كيلو فقط بدون أي مقابل في العبور (دايهاتسو مصر) الحقيقة ناس أخر إحترام و مقابلة ممتازة جدا وربنا يسهل فاضل حوالي 1500ك على صيانة ال5000ك وانا إللي أعرفه يتم دفع حساب أي تغييرات للسيارة من ناحية الزيوت وغيره إن وجد بدون أي مصنعيات .....