العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 27-12-2011, 09:51 AM
الصورة الرمزية top gear
top gear top gear غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول
هواياتي: driving

top gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير حصرى عن عملاق العام الجديد Mercedes Actros 2012 "تراه و لكن تخشاه"

بصراحة انا نفسي يبقى معايا واحدة من دي بس من غير مقطورة اروح بيها الشغل والمشاوير اليومية

" أستغفرُاللّــه الذّي لا إلَه إِلآ هُوَ الحي القيومَ وأتُوبُ إلّيه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته "
قديم 27-12-2011, 10:21 AM
الصورة الرمزية 3bd0
3bd0 3bd0 غير متواجد حالياً

3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of
افتراضي رد: تقرير حصرى عن عملاق العام الجديد Mercedes Actros 2012 "تراه و لكن تخشاه"

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHERIF MARLBORO مشاهدة المشاركة

على فكرة الموضوع ملهوش علاقة بالسن! يعنى لو انت متخرج من الجيش برخصة تقدر تعمل رخصه اولى لكن فى الاحوال العادية
لما توصل السن القانونى 21 سنه تقدر تعمل تالته و بعد 3 سنوات تقدر تدخل اختبار على الرخصة المهنية الثانية و كمان تلات ثنوات تقدم تأدم على الأولى و ربنا يكرمنا برخصة اولى
ههههههههههههههه
ربنا يطمنك
يعني مش 25 كمان، ده 27 وكمان انجح في كل الإمتحانات اللي في الوسط
ربنا يديكم ويدينا طولت العمر وأطلعها
بس انا لازم بإذن الله هاتعلم واسوق الطويل ده باحتراف قبل ال27 دي ان شاء الله.
شكلي هاضطر ارجع ايام الشقاوة تاني واسوق من غير رخصة بقى واوعى وشك

بس انا كنت عاوز استفسر من حضرتك عن الدرجات دي، كل واحدة بتديك صلاحية انك تسوق ايه بالظبط ؟
طبعا الأولى اعلى حاجة فمعناها تسوق اي حاجة مهما كانت، بس ايه نظام التانية والتالتة ؟

I love my MaDa
قديم 27-12-2011, 11:43 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bd0 مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههه
ربنا يطمنك
يعني مش 25 كمان، ده 27 وكمان انجح في كل الإمتحانات اللي في الوسط
ربنا يديكم ويدينا طولت العمر وأطلعها
بس انا لازم بإذن الله هاتعلم واسوق الطويل ده باحتراف قبل ال27 دي ان شاء الله.
شكلي هاضطر ارجع ايام الشقاوة تاني واسوق من غير رخصة بقى واوعى وشك

بس انا كنت عاوز استفسر من حضرتك عن الدرجات دي، كل واحدة بتديك صلاحية انك تسوق ايه بالظبط ؟
طبعا الأولى اعلى حاجة فمعناها تسوق اي حاجة مهما كانت، بس ايه نظام التانية والتالتة ؟
أقدر أضم صوتي لنفس الإستفسار؟

قديم 27-12-2011, 11:54 AM
الصورة الرمزية 3bd0
3bd0 3bd0 غير متواجد حالياً

3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of

طبعا يا باشا هيا دي عاوزا سؤال كمان
الاستفسار وصاحب الإستفسار تحت امرك

I love my MaDa
قديم 27-12-2011, 12:08 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

الدرجة التالته المهنية بتسمح لحاملها بقيادة العربيات الربع نقل والميكروباصات
الدرجة التانية تسمح بقيادة الميني باص والجامبو ( 3/4 نقل ) والقلاب (سيارة نقل وعليها صندوق ومزود بجهاز لتفريغ البضاعه وبدون مقطورة ) والجرار ( سيارة نقل وعليها مكان لتحميل البضاعة بدون مقطورة) او راس تريللا بدون مقطورة .....يعني قطعه واحده بس بدون مقاطير
الاولى تسمح بقيادة التريللا بمقطورة والجرار بمقطورة والقلاب بمقطورة والاوتوبيس ايا كان حجمه او عدد ركابه
واي خدمه