العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-06-2010, 05:30 PM
peethoven peethoven غير متواجد حالياً

peethoven is on a distinguished road
افتراضي ارجو المساعده من اهل لخبره فى امرى

السلام عليكم انا ياجماعه احترت ومعدش عارف اشترى ايه ولا ايه انا هعرض عليكم كام عرض اتعرضو عليا وانتم قوللى اتصرف ازى او اختار ايه

اول عرض سياره كيا ريو 2010 جديده زيرو تمنها 78 الف جنيه ودى هشتريها من المعرض وعلى نظام تقسيط بفائده 8ونص فى الميه

تانى عرض سياره فيرنا جديده من المعرض برده موديل 2010 وسعرها 66 الف جنيه

تالت عرض سياره دايو لانوس موديل 2008 استعمال جيد جدا حاله الزيرو وصابحها كان جيبها من النبك على خمس سنوات ودفع 28 قسط وفاضل 32 قسط ووطلب منى ادفع له 23 الف جنيه واسدد باقى الاقساط انا مع العلم ان القسط 1347 جنيه يعنى فى 32 قسط هتبقى حاولى 43 الف جنيه زايد 23 الف جنيه الى هدفعهم له يبقى العربيه هتقف عليا بى 66 الف جنيه جميع الكمليات مانوال

ارجو انكم تفديونى فى الموضوع ده وقوللى اختار ايه فيهم مع انى مش بحب الدايو لانوس ولكن اهو الناس بتقول حلوه انا معجب بى كاي ريو بس انا باخد برائ الناس افضل لانهم اكتر خبره منى لان بيقولو ان الدايو ساهله فى البيه وبتمسك فلوس ارجو الافاده ياجماعه بسرعه
قديم 10-06-2010, 06:06 PM
الصورة الرمزية AKRAM_BMW
AKRAM_BMW AKRAM_BMW غير متواجد حالياً
من انا؟: نشيط
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الهكر - السيارات

AKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant future
افتراضي رد: ارجو المساعده من اهل لخبره فى امرى

اتوكل على الله و اشترى كيا زيرو

مع تحياتى

قديم 10-06-2010, 06:42 PM

الكيا ريو عجبانى جدا بس انا خايف من حاجه ان بيقولو ان سوق الكيا فى البيع والشراء تعبان ولو حبيت ابيعها بعد كدا مش هعرف امسك فيها فلوس وكلام من ده كتير مع العلم ان الكيا ريو 1400 سى سى دى مانوال جميع الكمليات و فى 1600 سى ىسى كامله جميع الكمليات اتومايتك فا الاحسن ايه برده حد يقولى
قديم 10-06-2010, 06:49 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

اتوكل على الله وخد الكيا ريو الفل عربية ممتازة ورائعة وانضف وافضل من كل اللى انت ذكرتهم
من حيث موضوع اعادة البيع طبعا لازم تخسر لكن لان فى اغلب الاحوال انت بتشترى عربية جديدة يعنى عقبال ما تفكر تبعها تكون عدت من اقل من اربع لخمس سنوات تكون استمتعت بها
معظم العربيات لازم تخسر حتى بمجرد الترخيص لكن موضزع االانوس والقيرنا وسعر اعادة البيع فهو استثناء مش قاعدة وبالتالى لا تأخذة فى الحسبان ومفيش حد بياخد كل حاجة ممبروك مقدما على الكيا الريو الاتوماتيك ياه حلوة اوى هههههه وتقبل تحياتى ودمت بود
قديم 11-06-2010, 02:47 AM

طيب شوفو ياجماعه ايه رائيكم فى كيا سيراتو مدام انا هجيب كيا يبقى كيا سيراتو احسن ايه رائيكم فيها وايه النوع الى اجيبه منها الاوتوماتيك ولا المانوال احسن ولا ايهم احسن بالظبط حد يفدنى لانى خلاص ناوى اجيب كيا اخر كلام