العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 24-01-2010, 11:38 PM
HoUsaM HoUsaM غير متواجد حالياً

HoUsaM is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هي عيوب السيارة Brilliance FRV

السلام عليكم
انا عضو جديد وقراة عن الموضوع وحبيت اشترك معاكم في الرأي

واتمنى ان تتقبلوه
اولا انا سيارتي برلنس frv
وصراحة انا سافرت بيها من سوريا من حلب الى تركيا مشية تقريبا في خمسة ايام اكثر من الفين كيلو متر
انطاكية - مرسين - ادنا - ترسوس - ومشيت فيها بسرعة 200 كيلو متر في الساعة
طبعا المسافة الي مشيت فيها بالسرعه دي مش طويلة يعني تقريببا من عشرين كيلو الى ثلاثين كيلو فقط بعدين مشيت باقي الطريق من 160 - الى 170
طبعا لم استطيع الاستمرا في السرعه 200 بسبب اني شعرت بارهاق المحرك

العيوب :
بالنسبة لي صدقا السعر مناسب واذا قارنا السعر بالامكانية للسيارة فاني اجد السيارة خالية من العيوب

الجيد في السيارة والمواصفات التي شدة انتباهي :
تنبيه لضوء الرباعي بالصوت تنبيه وضع حزام الامان - قفل الابواب عند تجاوز السرعه 20 -
طبعا انا فرشة السيارة من جديد وعدلت وتعرفت على مكنيكي سيارة في مدينة حلب وقام ببعض التعديلات على السيارة
والان انا امشي فيها 220 بكل بساطة
وبدون انزعاج وسارفق لكم صورة للسيارة اتمنى ان تعجبكم او اذا احببتم الموديل اعطوني رايكم

قديم 03-02-2010, 06:19 AM
الصورة الرمزية taiko
taiko taiko غير متواجد حالياً

taiko will become famous soon enough

انا احب اضم صوتي واقول ( يعني اشتري وانا مطمن)
قديم 03-02-2010, 02:33 PM
أحمد محمد العربى أحمد محمد العربى غير متواجد حالياً

أحمد محمد العربى is on a distinguished road

السلام عليكم
السيارة frv سيارة كويسه أنا جربتها كذا مرة ثابته فى السرعه وفى الملفات جربتها على سرعه 90 كم \ساعه ثابته بس هو فيها حاجه هى عيب و مش عيب أن السيارة على شاسيه واحد من أولها إلى أخرها ده فى السرعه و الملفات بيخليها ثابته بس لا قدر الله فى حاله الحادثه لو جامده والخبطه جت فى الشاسيه من الصعب إصلاحه حتى لو تم إصلاحه السياره لن تكون متزنه بعد ذلك نظرا" لان كلها على شاسيه واحد بس هى سيارة حلو جدا و إن شاء الله تقضى بها أوقات جميله و ربنا يحفظك و يحفظنا من الحوادث
قديم 03-02-2010, 02:51 PM
أحمد محمد العربى أحمد محمد العربى غير متواجد حالياً

أحمد محمد العربى is on a distinguished road
رد: ما هي عيوب السيارة Brilliance FRV

انا عايز أقول إن من خلال عملى فى مجال السيارت إن جميع السيارات إلا بتتقفل فى مصر بها عيوب تجميع بسبب ضعف وسائل الاختبار فى مصر و أنا بناشد جميع توكيلات السيارات بأنشاء طرق خاصه بها جميع الظروف التى ممكن أن تمر بها السيارات أثناء السير فى الطرق العامه كما الحال فى أروبا
قديم 14-06-2010, 11:34 PM
akramesg akramesg غير متواجد حالياً

akramesg is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد محمد العربى مشاهدة المشاركة

انا عايز أقول إن من خلال عملى فى مجال السيارت إن جميع السيارات إلا بتتقفل فى مصر بها عيوب تجميع بسبب ضعف وسائل الاختبار فى مصر و أنا بناشد جميع توكيلات السيارات بأنشاء طرق خاصه بها جميع الظروف التى ممكن أن تمر بها السيارات أثناء السير فى الطرق العامه كما الحال فى أروبا
FRV & FSV & Splendor تقفيل الصين الشقيق ptmnlo123per154 جالينا بس اللى بتتقفل هنا