العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 04-02-2013, 04:02 AM
elsaody1980 elsaody1980 غير متواجد حالياً

elsaody1980 is on a distinguished road
الباشا سيف

استاذ سيف..السلام عليكم
انا محمد ال كلمتك على البى ام 2000 وقولتلى مينفعش وممكن جديد 40000 وشهريا 1000 ثم تانى سنه 2000 مفردات راتب 2500
بص لو فى هيونداى كوبيه 2010 الشكل القديم
او اوبل فكترا 2009
اوهوندا سيفيك 2009
سواء جديد او مستعمل ...لو مستعمل فرق ال 5 سنين ال حضرتك قولتلى عليهم عشان ااقسط على 5 سنين
او لو تخدمنى حد يبسطلى البي ام ويحط الفايده ال عاوزها من اصدقاءك او اى معرض تبعكم او معرفه
بصراحه انا كنت بقرءلك مسهلها ومفيش عقد كده
كنت فاكر حضرتك هتظبطهالى بس معرفش انت اصلا مخنوق وانت بتكلم مش عارف ليه وعموما اسف جدااا لازعاجك وان حطتلك ردود كتيير بس مكنتش عارف اوصلك
وشكراا
قديم 04-02-2013, 04:19 AM

افتراضي الباشا سيف

يا استاذ سيف معاليك بتبسط الدنيا بس مفيش الكلام ده مش بيحصل
وحتى مع معاليك ..قفلتلى ان اجيب عربيه ب 80 وهدفع 40..واقسط الباقى
وكويس ان مبعتش عربيتى ..كنت هاخد مقلب سقع
ياريت يااستاذ سيف توضحوو كل شئ بالشروط
يعنى تقسيط المستعمل على سنه الاقل من 5 سنين ولازم الحاجات الكتير ال قولتهالى ال مقرتهااش فى اى ردود لك
فعشان بس نبقى فاهمين وعارفين احنا عاوزين ايه ونرتب حالنا صح
قديم 04-02-2013, 10:57 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الباشا سيف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsaody1980 مشاهدة المشاركة

استاذ سيف..السلام عليكم
انا محمد ال كلمتك على البى ام 2000 وقولتلى مينفعش وممكن جديد 40000 وشهريا 1000 ثم تانى سنه 2000 مفردات راتب 2500
بص لو فى هيونداى كوبيه 2010 الشكل القديم
او اوبل فكترا 2009
اوهوندا سيفيك 2009
سواء جديد او مستعمل ...لو مستعمل فرق ال 5 سنين ال حضرتك قولتلى عليهم عشان ااقسط على 5 سنين
او لو تخدمنى حد يبسطلى البي ام ويحط الفايده ال عاوزها من اصدقاءك او اى معرض تبعكم او معرفه
بصراحه انا كنت بقرءلك مسهلها ومفيش عقد كده
كنت فاكر حضرتك هتظبطهالى بس معرفش انت اصلا مخنوق وانت بتكلم مش عارف ليه وعموما اسف جدااا لازعاجك وان حطتلك ردود كتيير بس مكنتش عارف اوصلك
وشكراا

للمرة المليون اطلب من حضرتك ان تكون واضح فى ما تريدة انا لم اقول ان المشتعمل بيتقسط على 5 سنوات نهائيا
الجديد بس هو ال على 5 سنوات جديد بس جديد متعلقش علية نمر موديل السنة
ثانيا انا مقلتش ان تانى سنة ممكن ليك 2000 جنية لان مينفعش يكون دخلك 2500 جنية وتدفع قسط 2000 جنية يعنى هتعيش ب 500 جنية
ثالثا حضرتك بطاقتك مكتوب فيها انك مش مقيم فى القاهرة صح وانا بلغت حضرتك انك لازم تكون مقيم فى القاهرة لو عربية مستعملة
وحضرتك قولت هتفكر فى عربية جديدة جديدة يعنى موديل السنة معلقتش نمر
ملحوظة حضرتك كل شوية تكتب فى موضوع مشاركة ولك موضوع اصلا يمكنك متابعة مشاركاتك والردود علية
للاستفسار السريع
01225485222
قديم 04-02-2013, 11:27 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsaody1980 مشاهدة المشاركة

يا استاذ سيف معاليك بتبسط الدنيا بس مفيش الكلام ده مش بيحصل
وحتى مع معاليك ..قفلتلى ان اجيب عربيه ب 80 وهدفع 40..واقسط الباقى
وكويس ان مبعتش عربيتى ..كنت هاخد مقلب سقع
ياريت يااستاذ سيف توضحوو كل شئ بالشروط
يعنى تقسيط المستعمل على سنه الاقل من 5 سنين ولازم الحاجات الكتير ال قولتهالى ال مقرتهااش فى اى ردود لك
فعشان بس نبقى فاهمين وعارفين احنا عاوزين ايه ونرتب حالنا صح
اولا انا ابسط الدنيا بس فى شروط واول شرط دائما اقولة ان التقسيط لمقيمى القاهرة يعنى بطاقة مكتوب فيها مقيم القاهرة ورغم انك بتقول ان ليك اقامة فى القاهرة ال انك مش عامل بطاقة مقيم القاهرة
ثانيا انا مقلتش لحد انة يعمل نظام تقسيط بنفسة حضرتك عايز تقسط بشروط خاصة لحضرتك فى سداد القسط
ثالثا ازاى يكون دخلك 2500 من صيدلية وحضرتك طبعا مش مامن عليك وعايز تدفع قسط ثانى سنة 2000 يعنى تعيش ب 500 ازاى
رابعا حضرتك فى بداية الموضوع كاتب الى الباشا سيف ولما الباشا سيف ميوفقش على شروط حضرتك ابقى بقول كلام مختلف تعرف ان فى اكثر من 10 اشخاص غير سيف على المنتدى شركات بيع سيارات ومع ذلك لم تكتب لاحد منهم على طلبك
خامسا حضرتك كتبيت اكثر من 10 مشاركا فى امكاكن مختلفة وبعتلى اكثر من 9 رسايل على الموبيل ومحولتش تكلمى غير مرة لما قولت لحضرتك ان رقمى شغال وان مش علشان عميل اتصل بى على الويت يبقى المفروض انى اتصل بكل واحد اتصل بى
سادسا مفيش اثنين فى الدنيا دة ليهم نفس الظروف فى الضمنات فى التقسيط
للاستفسار السريع
01225485222
قديم 05-02-2013, 06:38 AM

استاذ سيف اولا بالنسبه للدخل اولا انا مواليد السعوديه وحكايه 2500 انا مش بقف عليهم انا عندى املاك لوالدى بطلع فلوس بس معرفش اثبتهم ازاى يعنى عندى اراضي زراعيه باجرها مثلا معرفش اثبتها ازاى...وبعدين معايا اثبات راتب للوالد ب 12000 ريال ده لو ينفع
ثانيا انا معرفش حد فى الموقع بيشارك او مسئول او ادمن غير حضرتك واسفين لازعاج سعادتك
بس خدمه العملاء روحهم بتتقبل اى شئ لصالح العميل..على فكره انا كنت كبير خدمه عملاء شركه سامسونج بجده...وكان العميل بيتصل اربعه الاف مره وبنقابله بابتسامه
وانا برضو مش هعلم حضرتك بس ااقصد تتقبل شويه...وانا ببعت عشان كنت عاوز اوصلك بس
واسف للازعاج وحاضر هشوف حد تانى عشان مش اضايقك