العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 19-07-2011, 08:15 PM
الصورة الرمزية foolh_old_man2010
foolh_old_man2010 foolh_old_man2010 غير متواجد حالياً

foolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud of
انذار لانوس التاكسى الابيض

انا صاحب التاكسى الابيض وانا السواق مفيش حد غيرى بيركب التاكسى الا انا بس 00انا من اول مااخدنا التاكسى غيرت السوست الخلفيه عشان كانت بتحك فى المطب بعد فتره حسيت بالبلى الامامى خشن والتوكيل مابيحبش يغير حاجا غاليه على الضمان انا مشيت بالتاكسى 82000كم فى سنتين اعرفكم ان الضمان 3سنوات وانا امبارح مغير طقم دبرياج ولسه التاكسى عايزاغير المساعدين المامى والخلفى وطنبوره اماميه وعايز اغير البلى الامامى كل ده بعد سنتين انا فى التاكسى القديم اول تغيير قطعه غيار بعد 5سنوات وكان الكوبلن لانه كانت تقفيل يوغسلافى كانت زستافا 128 وانا زعلان من الحكومه ومن المصانع عشان ضحكو علينا بقطع الغيار الصينى الاستهلاكيه والبطاريه بعد 6شهور بتبوز اكن متبرمجه على ست شهور
قديم 19-07-2011, 11:23 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لانوس التاكسى الابيض

معلش ربنا يعوضك خير

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 19-07-2011, 11:32 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foolh_old_man2010 مشاهدة المشاركة

انا صاحب التاكسى الابيض وانا السواق مفيش حد غيرى بيركب التاكسى الا انا بس 00انا من اول مااخدنا التاكسى غيرت السوست الخلفيه عشان كانت بتحك فى المطب بعد فتره حسيت بالبلى الامامى خشن والتوكيل مابيحبش يغير حاجا غاليه على الضمان انا مشيت بالتاكسى 82000كم فى سنتين اعرفكم ان الضمان 3سنوات وانا امبارح مغير طقم دبرياج ولسه التاكسى عايزاغير المساعدين المامى والخلفى وطنبوره اماميه وعايز اغير البلى الامامى كل ده بعد سنتين انا فى التاكسى القديم اول تغيير قطعه غيار بعد 5سنوات وكان الكوبلن لانه كانت تقفيل يوغسلافى كانت زستافا 128 وانا زعلان من الحكومه ومن المصانع عشان ضحكو علينا بقطع الغيار الصينى الاستهلاكيه والبطاريه بعد 6شهور بتبوز اكن متبرمجه على ست شهور
عارف حضرتك انا اول مرة اشوف حد يشتكى من الانوس
غير ان شغلى فى الايجار وعندى مكتب ايجار والانوس دة اساسيات اى مكتب ايجار بيشتغل من زمان وحتى لما اتغيرت وبقت شفولية
على العموم بخصوص جرب البطارية الجافة
قديم 20-07-2011, 10:41 AM
alialsewassy alialsewassy غير متواجد حالياً

alialsewassy is on a distinguished road

الله يعينك
بخصوص ان العربية بتحك فى المطبات ممكن تركب علاية 4 زومبة(الجوزبحوالى 12جنيه)وكمان تغير الياى الخلفى بياى الاوبل (التسعينات)لانة نفس المقاس والشكل بس خلى بالك من السرعة علشان متعومش منك العربية

الكلمات الدليلية
التاكسى الابيض