العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 28-08-2011, 09:58 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كرهت السيارات بسبب التيجو 1600

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

فعلا عربيه مش حلوه
يا أخى الكريم ,حضرتك بتقول رأيك المقتضب هذا,كأنك تلقى بالتراب فى الوجوه وتتركنا وتجرى,ارجوا ان تعدد اسبابك وتطرح حيثياتك اما نقتنع اوتقتنع حضرتك,والله الموفق وكل سنة وانت طيب
قديم 29-08-2011, 01:47 AM
الصورة الرمزية Mr.Mostafa veto
Mr.Mostafa veto Mr.Mostafa veto غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تكرير البترول و تجهيز البنزين
هواياتي: Computer&cars

Mr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

فعلا عربيه مش حلوه

كلام جميل بس لما يكون راى شخصى و غير معلن
اما لو اعلنتة يبقى لازم تقول اسباب و اضحة و عملية
علشان وجة الاستفادة منه مش احباط و خلاص
و على فكرة اكتر واحد يحكم على العربية هو من مقتنيها
و كل عام وانت بخير و المنتدى و الامة الاسلامية جميعا

ان الله
يقيم دولة العدل و ان كانت كافرة
و يهدم دولة الظلم و ان كانت مؤمنة
قديم 30-08-2011, 07:28 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice

السلام عليكم يا جماعة اشكركم جميعا لقد سعدت بالردود اولا انا لا اتجنى على السيارة او ابو الفتوح وهناك مقالة لى بعد استلام السيارة مباشرة وكنت سعيد بها جدا وعبرت عن سعادتى لكن بعد ان سيرت بها مسافة 600كم تقريبا سمعت خبط فى الخلف وذهبت لمركز الخدمة غاضب جدا وقلوا لى ان الطنبور يحتاج تشحيم وتم عمل الازم وعملت صيانة ال1000 ثمكانت السيارة بلا مشكاكل لكن قبل ان اكمل مسافة 5000 كم ظهرت مشكلة فى الفتيس والسحب وعملت صيانة ال5000 ومن يومها والسيارة ضعيفة السحب وعضة بالفتيس واصبحت من المترددين على المركز حتى ظن الجميع اننى اعمل هناك وخلال زياراتى المتكررة وتحدثت مع المترددين ومشاكلهم رأيت العجب هناك مشاكل فىكل جزء من السيارة وتسريب زيت الباور لسيارة تيجو مو 2011 وهى لم تكمل 2000كم من لا يصدقنى يذهب لمركز الخدمة وانا مستعد لتقديمى لمحاكمة عاجلة انا عشت بأوربا لسنوات عديدة و ركبت سيارات كثيرة منها مرسيدس و بى ام فى او دبليو وجاجور ورانج روفر و بورش و اوبل الخ لم يحدث معى مثلما حدث مع ألأسبيرانزا كان معتقدى الشخصى ان ابو الفتوح صاحب خبرة من ال بى ام دبليو و الدايو ويستحيل ان يقع ويوقعنا فى مطب ألأسبيرانزا يمكن لأنه كان بالسجن واولاده عديمة الخبرة هذا جائز لكن ما ذنبنا نحن اننا وثقنا به يمكن ان نقول ان القانون لا يحمى مالكى ألأسبيرانزا ومن لا يصدقنى يذهب ويشترى السيارة ليرى ويجرب بنفسه المعاناة وشكرا يا جماعة وارجوا ان تقومونى ان كنت قد اخطأت فنحن هنا فى هذا الموقع المحترم لتبادل ألأراء والموشورة والله الموفق وعيد فطر سعيد والله يتقبل اعمالنا
قديم 30-08-2011, 08:14 PM
الصورة الرمزية misho777

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

ياجماعه براحه شويه هو الموضوع مش هجوم وخلاص مش فاهم ايه حكايه ان فى مشكله فى السحب يعنى ايه مشكله فى السحب :
حضرتك جايب عربيه وزنها 1700 كيلو على موتور 1600 لازم طبعا يكون تجميع السحب بطى ده موجود فى الكارينز والنسيان ولو انتى حابب عربيه جامده كنت لازم تجيب 2000 cc
عضه فى الفتيس عند التالت :
الحل تغيير الزييت بالكامل بره لان مركز الخدمه مش بيغير الزيت الا بعد 30000 وممكن تروح عند احمد مهران هيقوم باللازم ويطمنك على الفتيس

مراكز الخدمه كلها نصابه انا معاك ان معظمهم بيحاولا يهربوا من المشكله بس مش بالمبالغه دى لو فى مشكله هما لوحدهم بيحلوها
ارجو من الاعضاء اللى عندهم العربيه هما بس اللى يفيدوا زملائهم اللى عندهم مشاكل للوصول الى الحل مش هجوم وخلاص
وربنا يهدى الجميع
سيدى العزيز والله انه ليس هجوم فقط انا اعانى من السيارة بخاصة اذا كان بالسيارة معى اسرتى ونحن جميعا خمس افراد احيانا اشعر ان السيارة سوف تقف فأعطى لها غيار اخرى حتى تنطلق وعضة الفتيس تزعجنى جدا واعانى من هذا العيب منذ اكثر من عام ومركز الخدمة يصرفنى كأنه يصرف عفريت من الجان و اخاف ان اتعصب وارتكب جريمة وتكلمت مع مدير المركز نفسه وقال اوكى سيتم معالجة العيب دون جدوى ماذا افعل اجمع مجموعة بلطجية واقتحم المركز الكل هناك يعرفنى من كثرة ترددى وعملت صداقات عديدة مع المترددين اصحاب التيجو عموما انا اقول ما يحدث معى وكل عام وانتم بخير وعيد سعيد على ألأمة ألأسلامية ويارب اوقف نزيف الدماء فى سورية واحقن دماء المسلمين فى كل مكان
قديم 30-08-2011, 08:21 PM
الصورة الرمزية misho777

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

ربنا معاك ...........نفسى اشوف وكيل فى مصر محترم يعنى بيحترم وعوده وبيحترم عملاؤه .......عليك وعلى المحكمه وياريت تضمن عريضتك طلب نشر الحكم بعد صدوره لمصلحتك ان شاء الله .
شكرا يا اخى وعيد سعيد بلاش عيد مبارك لأننا اتعقدنا من مبارك واعوانه يا صديقى سوف تسمع منى وسأنشر كل التفاصيل انشاء الله لأننى ضد ألأستغلال والفساد انا عشب بأوربا حوالى عشرين عام تقريبا وتعلمت كيف ادافع عن حقوقى