العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: كم مرة دعيت على من ضايقك وآذاك بأنوار الزينون ؟
ولا مرة 11 31.43%
عشر مرات 10 28.57%
خمسين مرة 3 8.57%
أكثر من خمسين مرة 11 31.43%
المصوتون: 35. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 23-06-2010, 09:58 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: كم مرة دعيت على واحد آذاك بكشافات الزينون (شارك لعل أصحاب الزينون يعتبرون قبل ..)

ياااااااااااااه داعيت عليهم كتير بس في زينون انواع في اللي بيعمي وفي نوع تاني لما بصيت فيه متعبليش عنيه لكن الناس بتسترخص وتجيب اللي ياذي الناس

بس علي مين انا اللي بلقيه فاتح الزينون في وشي او اي اضاءة عليه مش شرط زينون وميكونش في داعي لنه يشغل العالي زي الطريق لما بيكون منور وانتا رافع العالي للدراجادي يعني العمي مليك مش شايف قدامك

برمي نفسي في وشه والبسه هوه احسن ما يلبسني انا

المهم بجي في وش اللي بيكون رافع العالي او الزينون عمتا بجي في وشه وروح فاتح العالي مع الكلاكس بعميه واطرشه

بخليه يركن علي جنب غصب عنه

لان في ناس تنحه يفضلو رافعين العالي في وشك حتي لو قلبتلهم نور بردك يفضلو رافعين العالي ده اللي بعمل معاه كد ارمي في وشه عالي وكلاكس

لكن في ناس محترمه تقلبلهم نور يطفوا العالي علطول
قديم 24-06-2010, 04:39 AM
bedos bedos غير متواجد حالياً

bedos has a spectacular aura aboutbedos has a spectacular aura aboutbedos has a spectacular aura about
افتراضي رد: كم مرة دعيت على واحد آذاك بكشافات الزينون (شارك لعل أصحاب الزينون يعتبرون قبل ..)

الفكرة كلها في النور العالي وسوء استخدمه سواء كان زينون او عادي ما فيه عادي لما بيكون مرفوع برده بيكون مؤذي جدا جدا
فا المفروض كل واحد يكشف على كشفاته او يتكشف عليها في الفحص الدوري وتتزبط كويس ونحترم بعض يعني لما يكون مكان اضائته كويسيه وشارع عادي منور وكويس مافيش داعي اننا نولع النور خالص
اما انا مركب زينون علشان بسافر يومياً على طريق صغير اكتر من 30 - 40 كيلو فا مضر
جوا البلد مش بولعه خالص
قديم 27-06-2010, 05:04 PM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute

والله المشكلة فى سؤء استخدام الانوار و خلاص انا كانت مره مشكلتى كانت فى نور
فى طريق كفرالدوار-سيدى غازى لليى يعرفه يصنف واحد من اوعر الطرق فى مصر بصرؤاحة حارة رايح و حارة جاى و كده زراعة و كده ترعة!شىء لطيف و ربنا كرمنى بعربية شبه الهامر او الجيب و معاه فوق ولا 5 او 6 فوانيس شبوره و فقعنى النور كده شوفت بياض والله بس ركت موقف على ما البيه يعنى.بصراحة بقى انا مبحبش امشى غير جنب المقطورات و الاوتوبيسات للحجات الكبيرة كلها ليه بيبقوا سوائين اوى لمجرد ترعشلوه نور يفهم انت عاوز ايه غير بقا بتوع المشاريع و النص نقل و كده
قديم 27-06-2010, 05:10 PM
الصورة الرمزية mohamednageh
mohamednageh mohamednageh غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد ناجح
التخصص العملى: صاحب مكتب رحلات

mohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to allmohamednageh is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif ride مشاهدة المشاركة

والله المشكلة فى سؤء استخدام الانوار و خلاص انا كانت مره مشكلتى كانت فى نور
فى طريق كفرالدوار-سيدى غازى لليى يعرفه يصنف واحد من اوعر الطرق فى مصر بصرؤاحة حارة رايح و حارة جاى و كده زراعة و كده ترعة!شىء لطيف و ربنا كرمنى بعربية شبه الهامر او الجيب و معاه فوق ولا 5 او 6 فوانيس شبوره و فقعنى النور كده شوفت بياض والله بس ركت موقف على ما البيه يعنى.بصراحة بقى انا مبحبش امشى غير جنب المقطورات و الاوتوبيسات للحجات الكبيرة كلها ليه بيبقوا سوائين اوى لمجرد ترعشلوه نور يفهم انت عاوز ايه غير بقا بتوع المشاريع و النص نقل و كده
فعلا سواقين النقل الثقيل (التريلات والكساحات والمقطورة ) احسن ناس بتسوق في مصر.
بمشي جنبهم وانا مطمن
بس اوعي
تدايئهم لحسن تيجي تحت الدوبل

ميسرها تروق وتحلي
قديم 27-06-2010, 07:15 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

انا اكتر حاجة تعصابنى ان واحد يمشى ورايا ويشغل النور العالى بيعمينى
فى ناس محترمة مجرض ما تديلو اشارة يطفى النور
انا لما كنت بسافر على الطرق اتعلمت من سواقين النقل الى كانو معانا فيى الشركة لغة الاشاراة لو انتة ماشى بليل عى طريق سريع وماشى وراك عربية مش عاوز يطلع منك عاوز يمشى معاك تونسو بعض بتحصل كتير فى ناس بتخاف تمشى لوحدها تيجى ورى اى عربية ويمشى وراة بتعمل اية بتديلو اشارة يمين فى شمال بيفهم ويطفى نورة تشغل الانتظار مرة واحدة دى معناة شكرا بيقلب مرة واحدة دى العفة ويفضل ماشى على نورك طول الطريق الحكاية دى انا مكنتش فا همها لحد لما شفتها بعينى واكتر ناس كنا بنمشى معاهم سواقين الميكروباص الى كانت بتيجى من ليبيا وفى سواقين مش فاهمة كانت بتعمى الواحد

الكلمات الدليلية
زينون, فوانيس السيارات