العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 21-04-2011, 10:14 PM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future
افتراضي رد: حملة أنقاص الوزن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa_saad مشاهدة المشاركة

انت ناسيتنى يادكتور

وعاوز منك علاج يقلل من سقوط الشعر فى الصلع الوراثى لان انا ابويا اصلع وانا فى الطريق اليه شعرى خف جامد عن 5 سنين ورا وعمرى 32 سنه الان بس لسه مطارشى يعنى وفيه صيدلى عندنا محترم عاملى تركيبه بدهن منها كل يوم وخفت سقوطه عن الاول بس لسه بردوه بيقع وخصوصا ان انا بحاول اعمل رجيم دلوقتى وده اللى زود الموضوع شويه فهل يوجد حل لتخفيف حدة سقوط الشعر انا عارف انه حيقع حيقع بس عاوز اطول المده شويه لانى لسه ماتجوزتش وخايف لما اجى اروح اخطب تقولى مشى يااقرع
ياريت اى نصيحه منكم غير بخاخة الهير باك لان تمنها غالى بصراحه ومش حاقدر اواظب عليها يعنى عاوز حاجه تطول المده على قد مااقدر مش تلغى الموضوع خالص لانى عارف انه مستحيل
معلش والله مشفتكش خالص
بالنسبة للنظام الغذائي علي الخاص
اما موضوع الشعر الدواء الي حكتبة لحضرتك اتمني تمشي علية لمدة شهر علي الاقل عشان تلاقي نتيجة
hairtone كبسولة واحدة يوميا بعد الافطار
performa extrasterngth ترش 6 رشات صباحا ومساء
revital شامبو مرتين في الاسبوع

قديم 21-04-2011, 10:31 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

انا اسف يا دوكتور عمرو انا عملت عكس الريجيم عشان كان عيد ميلادي فا صحابي قايمين بالواجب

وزياده بكره معزوم على الغدا . بس وعد من يوم السبت هبدا
قديم 22-04-2011, 08:39 AM
الصورة الرمزية MOUSTAFA_SAAD
MOUSTAFA_SAAD MOUSTAFA_SAAD غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ACCOUNTANT IN PASSPORTS ADMINISTRATION
هواياتي: INTERNET,WILD LIFE MOVIES

MOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phantiza مشاهدة المشاركة

معلش والله مشفتكش خالص
بالنسبة للنظام الغذائي علي الخاص
اما موضوع الشعر الدواء الي حكتبة لحضرتك اتمني تمشي علية لمدة شهر علي الاقل عشان تلاقي نتيجة
hairtone كبسولة واحدة يوميا بعد الافطار
performa extrasterngth ترش 6 رشات صباحا ومساء
revital شامبو مرتين في الاسبوع
الف شكر يادكتور
قديم 22-04-2011, 08:19 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

مع احترامي للجميع............
موضوع تساقط الشعر للاسف نتايج الادويه في محاربته خاصه وان كان وراثي بتكون ضعيفه جدااا..........
ولا هير باك ولا بانتوجار ولا اي شيء حوق معايا وسبتها تصلع لان الارضيه بتاعه النفوخ بدات تلمع مع الشمس............بس لله الحمد اتجوزت وخلاص معدش مهم الشعر

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 22-04-2011, 09:12 PM
maroguidehouse maroguidehouse غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحبه الشركه العالميه للتوريدات العموميه
هواياتي: الكشافه

maroguidehouse will become famous soon enough

مساء الخير يا دكتور
انا لسه اول مره اشوف الموضوع ده و حبيت اشارك
انا كان وزني 74 و طولي 150
وبعد عناء مع الرجيمات سنوات فجئه بدات اخس و فعلآ وصل وزني 50ك و استمريت لفتره حوالي سنتين على نفس الوزن علمآ باني اراعي الاكل و الشرب حتى لا يزيد وزني مره اخرى
ولكن في اخر 4 او 5 شهور بدأت ازيد تاني و بدون اسباب و احاول التخسيس بلا فائده او اي استجابه حتى وصل وزني الان حوالي 60ك و مستمره في الزياره فمازا افعل
ملحوظه اصبحت اشعر بالجوع كثيرآ عكس ما كنت طول عمري و لكني احاول السيطره على شهيتي بشرب الماء و الاعشاب و الشاي و اكل الخيار و الخص
منتظره الرد للاهميه الشديده
شكرآ