العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 21-03-2010, 01:46 AM
الصورة الرمزية اماراتي 2020
اماراتي 2020 اماراتي 2020 غير متواجد حالياً

اماراتي 2020 will become famous soon enough
افتراضي رد: للتميز فى مصر موتورز ( اسعار جمارك السيارات)

نوع السيارة: تويوتا كورولا 1600 سى سى موديل : 2010 الرسوم: 67 الف جنية تقريبا

سعرها في الخليج زيرو ب 100 الف جينة تقريبا يعني اشتريها من مصر احسن ؟
قديم 23-03-2010, 08:20 PM
moharemg moharemg غير متواجد حالياً

moharemg is on a distinguished road

الاخ AboNoRa انا نفسى و الله باسأل نفس تساؤلاتك ليه الفرق ف سعر الجمارك خاصة بين عربيتين يمكن نفس المواصفات بنسبة 100% مثال التيدا و اللانسر ال 1500 الشارك ...انا هاتجنن و الله بسبب كده انا معايا دى و معايا دى موديل 2009 ف دبى و هاتجنن من اسعار الجمارك دى ...لكن السؤال كمان اللى مضايقنى هل كل اوبشن ف العربيه بيتحاسب عليه غير الكلام ده ؟؟؟زى فتحة السقف و السى دى تشانجر و السبويلر؟؟؟؟
قديم 25-03-2010, 08:02 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moharemg مشاهدة المشاركة

الاخ AboNoRa انا نفسى و الله باسأل نفس تساؤلاتك ليه الفرق ف سعر الجمارك خاصة بين عربيتين يمكن نفس المواصفات بنسبة 100% مثال التيدا و اللانسر ال 1500 الشارك ...انا هاتجنن و الله بسبب كده انا معايا دى و معايا دى موديل 2009 ف دبى و هاتجنن من اسعار الجمارك دى ...لكن السؤال كمان اللى مضايقنى هل كل اوبشن ف العربيه بيتحاسب عليه غير الكلام ده ؟؟؟زى فتحة السقف و السى دى تشانجر و السبويلر؟؟؟؟
فرق الجمرك مش هيكون كبير بس لاحظ ان الجمرك بيحاسب على كمليات السيارت وكمان سعر النولون بتاع اى عربية فى فوارق فى السعر كمان السعر السثابت للسيارة فى الجمرك
قديم 31-03-2010, 09:33 PM
tito3000 tito3000 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محامي

tito3000 is on a distinguished road

يا ريت حد يتفضل ويفدني سياررة مرسيدس 2000 سي سي موديل 1992جماركها تقدر ازاي وياريت المبلغ بالضبط
قديم 31-03-2010, 09:55 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito3000 مشاهدة المشاركة

يا ريت حد يتفضل ويفدني سياررة مرسيدس 2000 سي سي موديل 1992جماركها تقدر ازاي وياريت المبلغ بالضبط
صعب الموضوع دة علشان مش هدخل مصر لان مظنش ان حضرتك المالك الاول للسيارة
بنسبة لسعة 2000 سى سى ممكن تقراء الموضوع من اولة وموضيع جمارك السيارت اكيد هتعرف معلومات تفيدك

الكلمات الدليلية
جمارك السيارات