العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 13-10-2010, 02:55 AM
الصورة الرمزية سمارت وير
سمارت وير سمارت وير غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري بيحب الحرية
التخصص العملى: مهندس صيانة كمبيوتر و شبكات
هواياتي: المشغولات اليدوية و القراءة و تصفح الانترنت

سمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond reputeسمارت وير has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عرض لجادى الشراء بالتقسيط فى الجديد والمستعمل(خدمة جديدة )

طيب إذا سمحت أنا عايز هيونداي إلنترا و معايا مقدم حالياً 10.000 و ممكن أزودهم لـ 15 و استطيع دفع قسط شهري في حدود 1500 تقسيط بالمرابحة أو أي نظام إسلامي آخر هل ممكن ؟ و كم الفرق لو السيارة تكون أوتوماتيك و بفتحة سقف ؟
قديم 13-10-2010, 04:15 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزعيم2 مشاهدة المشاركة

استاذ سيف شكرا على مجهودك الواضح فى مصر موتورز
*انا معايا 10000 جنيه دول كل اللى معايا عايز اشترى عربيه فى حدود 60000 الى 70000 ج بس ده كل اللى معايا يعنى تامين وترخيص الحاجات اللى انت عارفه دى يعنى مش هدفعهم كلهم مقدم
*انا شغال فى شركه كبير (السويدى هلال - انيرجيا استيل) بمرتي مقسوم اساسى (2500) وشامل (اكتر من 3500) محول على بنك (بى ان بى) والبطاقه مكتوب فيها المهنه (بس عد عليها سبع سنين وانا بجددها الان) والكلام ده انا قلتو لحضرتك قبل كده !!

لو نوع العربيه هيفرق فى المقدم قلى ايه الخيارات اللى قدامى
0118950100
لازم تزيد المقدم شوية او تركب عربية صغيرة فى حدو 40 الف الى 50 الف
على فكرة انا رديت عليك فى مشركة سابقة وممكن تكلمنى
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 13-10-2010, 04:21 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيما10 مشاهدة المشاركة

اولا شكرا علي سرعة الرد
حضرتك طلبت توضيح
المشكلة زي ما قلت لحضرتك اني مش معايا المقدم ووالدي هياخد قرض شخصي بضمان المرتب بتاعة هياخد حوالي 20 الف
وهما دول اللي عايز ادفعهم مقدم ولما سالت معارض عربيات قالولي ما ينفعش نقسطلك علشان انت واخد قرض
فكنت عايز اعرف هل يوجد معرض ادفعله ال20الف واقسط الباقي معاه علي طول ولا ما ينفعش ولو ينفع رجو من حضرتك تقولي المعرض ده فين او تليفونة
وي ما قلت لحضرتك انا عايز اجيب سزوكي فان او سوبر باندا
وعايز اعرف لو دفعت ال20 الف القسط هيبقي كام علي 3 سنين مثلا
علما بان مرتب والدي 1400 وقيمة قسط القرض 350 وهحول قيمة القسط فقط علي بنك مصر
اتمني اني اكون وضحت لحضرتك ومنتظر الافادة من حضرتك وشكرا
ده الايميل بتاعي shetoos_toty_6@yahoo.com
وده رقم التليفون 0148042969

شكرا علي الرد يا استاذ سيف
المشكلة اني زي ما قلت لحضرتك مش معايا قيمة المقدم ووالدي هيعمل قرض بضمان مرتبة علشان اوف قيمة المقدم وهاخد من القرض 20 الف
وهما دول اللي هدفعهم مقدم
بس لما سالت معرض قالي مش هينفع يقسط علشان واخد قرض
فهل يوجد معرض ادفع له المقدم بحد اقصي 20 الف واقسط الباقي ولا ما ينفعش علشان انا واخد قرض
علما بان مرتب ابي 1400 وقيمة قسط القرض 350 وهو موظف حكومة وهيحول قيمة قسط القرض علي بنك مصر *
وانا اريد شراء سوبر باندا او سزوكي فان ويفضل السوبر باندا

اتمني ان اكون وضحت لحضرتك
واذا كان يمكن التقيط مع ظروفي السابقة
فاي معرض وهيحتاج ضمانات ايه
وقيمة القسط في حالة دفع ال20 الف بحد اقصي
وشكر
الايميل shetoos_toty_6@yahoo.com
انت مقيم فى القاهرة ولا خارج القاهرة
عملت القرض ولا لسة
ممكن تكلمنى ونرتب الامور
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 13-10-2010, 04:22 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

استاذ سيف عايزعربيه مستعمله هيونداى اكسنت القديم مش الحديث بس انا معرفش موديلتها ومعايا 10000 جنيه عايز اعرف القسط كام وعلى كام سنه مع العلم انا موظف فى شركه كبيره ومرتبى محول على مستركارد cibولك الشكرارجوالردالسريع
حضرتك مقيم فى القاهرة ولا لا
لازم ترفع المقدم شوية او تركب عربية جديدة
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 13-10-2010, 04:23 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمارت وير مشاهدة المشاركة

طيب إذا سمحت أنا عايز هيونداي إلنترا و معايا مقدم حالياً 10.000 و ممكن أزودهم لـ 15 و استطيع دفع قسط شهري في حدود 1500 تقسيط بالمرابحة أو أي نظام إسلامي آخر هل ممكن ؟ و كم الفرق لو السيارة تكون أوتوماتيك و بفتحة سقف ؟
ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
للاستفسار السريع
0125485222