العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 21-12-2010, 10:50 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأي في الأستاذ سيف بصراحة

استاذ سيف من الشخصيات الخدومة بطبعها
ربنا يوفقك الى ما فية الخير لك

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 21-12-2010, 04:04 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأي في الأستاذ سيف بصراحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيلاني مشاهدة المشاركة

من كام يوم عقدت العزم علي شراء سيارة تريوس عن طريق الاستاذ سيف وكنت خايف لأني معرفش الاستاذ سيف إلا عن طريق المنتدي .
و صليت استخارة وتوكلت علي الله و قابلت الاستاذ سيف و جاوب بصدر رحب علي كل استفساراتي كما عودنا علي استفسارات التليفون
أما الجديد و اخر ما كنت اتوقعة من تاجر هو أن ينصحني بعدم شراء السيارة و قال لي " شوف الاول حد في منطقتك عندة نفس العربية و اسألة بيصلح فين و قطع الغيار بيجيبها منين خصوصا انك من المنيا واذا لقيته مرتاح في دول تعالي و خد العربية"
ونصحني نصيحة " لو مستعد تدفع 50 أو 55 الف في عربية مستعملة ادفعلك 67 الف و هات لانوس او فيرنا او BYD وانت هاتقسط يعني مش هاتفرق معاك بالعكس المقدم هايقل و مدة القسط هاتذيد عن المستعمل"
كل الشكر و الاحترام للأستاذ سيف و انا اسف علي التاخير لأن الكلام ده فات علية 9 ايام بس الشغل و ظروفة
اشكرك جدا وبجد انت من ساعت مكنت عندى ومعرفتش اخبارك اية ويريت اعرف اخبارك ولو محتاج اى شى بلغنى علشان اقدر اساعد حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 13-03-2011, 04:29 PM
عاشق الفولكس عاشق الفولكس غير متواجد حالياً

عاشق الفولكس has a spectacular aura aboutعاشق الفولكس has a spectacular aura about
افتراضي سؤال لأخى الاستاذ سيف

استاذ سيف انا عاوز من حضرتك الجواب على خدمتين
اولا انا عاوز اجيب تاكسى ابيض لانوس قسط مقدم 10000 جنية ومش معايا نمر يعنى عاوزة بالنمر بكل حاجة فكنت عاوز اعرف هدفع كام قسط علما بانى ضماناتى انى محاسب فى احد الوزارات الحكومية ومفردات مرتبى هتبقى تقريبا 1000 جنية من غير المكافات والحوافز وشقة والدتى تمليك فهيبقى اية النظام ؟؟

ثثانى سؤال : لو انا جيبت عربية قسط مستعملة لانوس مش تاكسى موديل مثلا 2005 هل هيبقى عليها بردك حظر بيع للبنك ولا لا؟؟

مع العلم انى عندى عربية قسط تانية وتبع بنك الاسكان والتعمير فهل هيبقى فى مشكلة لو قدمت لقرض سيارة تانى وانا شغال فى اقساط عربية اخرى
علما بان العربية التانية دى لاخويا مش ليا انا بس انا جايبها باسمى
برجاء سرعة الرد
قديم 13-03-2011, 05:04 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لأخى الاستاذ سيف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشق الفولكس مشاهدة المشاركة

استاذ سيف انا عاوز من حضرتك الجواب على خدمتين
اولا انا عاوز اجيب تاكسى ابيض لانوس قسط مقدم 10000 جنية ومش معايا نمر يعنى عاوزة بالنمر بكل حاجة فكنت عاوز اعرف هدفع كام قسط علما بانى ضماناتى انى محاسب فى احد الوزارات الحكومية ومفردات مرتبى هتبقى تقريبا 1000 جنية من غير المكافات والحوافز وشقة والدتى تمليك فهيبقى اية النظام ؟؟
اولا صعب المقدم دة خالص لسببين اولا النمر اليوم بتباع كاش وتمنها بيصل من 25 الف الى 30 الف لو مسددة جميع ما عليها
ثانيا لازم ترفع المقدم لان مفيش عربيات اجرى بالمقدم دة خالص حتى لو معاك النمر

ثثانى سؤال : لو انا جيبت عربية قسط مستعملة لانوس مش تاكسى موديل مثلا 2005 هل هيبقى عليها بردك حظر بيع للبنك ولا لا؟؟
اى عربيا قسط بيكون عليها حظر حتى فى المباشر بيكون عليها حظر

مع العلم انى عندى عربية قسط تانية وتبع بنك الاسكان والتعمير فهل هيبقى فى مشكلة لو قدمت لقرض سيارة تانى وانا شغال فى اقساط عربية اخرى
علما بان العربية التانية دى لاخويا مش ليا انا بس انا جايبها باسمى
برجاء سرعة الرد
تم الرد فى الاقتباس
للاستفسار السريع
09009488
قديم 14-03-2011, 11:51 AM
عاشق الفولكس عاشق الفولكس غير متواجد حالياً

عاشق الفولكس has a spectacular aura aboutعاشق الفولكس has a spectacular aura about
افتراضي رد: سؤال لأخى الاستاذ سيف

جزاك الله خيرا اخى سيف على الاجابات القيمة
ولكن ليا سؤال اخر وحضرتك لسة ماجاوبتنيش علية
انا عندى سيارة جايبها تبع بنك الاسكان والتعمير بأسمى وبمفردات مرتبى الحكومى
هل استطيع انى اجيب عربية تانية بأسمى بردك يعنى ساعتها هيبقى عليا قرضين ؟؟
ولا البنك بيرفض ان يكون ليك اكتر من قرض سيارة حتى لو من بنك اخر ؟؟؟؟؟؟