العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 24-04-2012, 09:53 AM
masto 92 masto 92 غير متواجد حالياً
من انا؟: Ahmed mostafa kamel
التخصص العملى: طالب بكلية التجارة جامعة عين شمس

masto 92 is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسار عن فيات برافا موديل 2001

السلام عليكم
لو سمحتم انا معايا برافا 2001 وعاوز اجيب الفانوس الخلفى سالت علية لقيتة ب 400 مش عارف اجيبة اقل من كدة منين وعاوز اعرف ميكانيكى كويس ليها ومحل ميكنش حراء وياريت اعرف فين المحل فى الوكالة الى الفانوس الخلفى فية ب 75 وفين فى الوكالة؟؟؟؟ ؟؟؟ واسمو اية معلش هتبعبكم معايا ولية كل بتكتب ERRo فى العداد؟؟؟ انا شاريها من 4 شهور وكنت ومش عارف حاجة عن صيانتها ؟؟
وجزاكم الله كل خير

التعديل الأخير تم بواسطة masto 92 ; 24-04-2012 الساعة 10:02 AM
قديم 26-04-2012, 11:32 AM
masto 92 masto 92 غير متواجد حالياً
من انا؟: Ahmed mostafa kamel
التخصص العملى: طالب بكلية التجارة جامعة عين شمس

masto 92 is on a distinguished road

????????????????????????? ????
قديم 24-05-2012, 06:03 PM
korky korky غير متواجد حالياً

korky is on a distinguished road

نفس الحكاية بتحصل عندى كل ما اجى ادور العربية تكتب ايرور ودا معناة ان فى مشكلة فى والى هيكشف العطل الكمبيوتر لازم تروح لواحد عندة الكمبيوتر بتاعها وهوا الى هيقولك اية الى بيحصل بالظبط وغالبا بيكون الحساس هوا سبب كل المشاكل دى واحب اشكر كل واحد رد عليا بجد متشكر ليكم اوى واكيد ان شاء الله هبقى اتصل بيكم عشان استفسر عن بعض حجات للعربية وجزاكم الله كل خير ربنا يوفقكم جميعا اللهم امين
قديم 24-05-2012, 06:06 PM
korky korky غير متواجد حالياً

korky is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hosam2010 مشاهدة المشاركة

ياعم متقلقششششش كل حاجة العربيه موجوده عند محلات الابيض فىالحرفيين شارع الدكتور احمد ممدوح انا معايا 2001 وجبت ماتور كامل بالفتيس ب2500 والفانوسين امامى320 والخلفى جبتو من الوكاله ب75ج من عند عادل غزل :طبعا استيراد احسن من الجداد وفيه حاجات بتركب للعربيه مثلا كبالن والديسك والاسطوانه بتاع السيينا وجوان وش السلندر بتاع الاونو ودا عن تجربه والعفشه هى بتاع التمبرا ولو انت مش هتجيب ماتور وهتعمر الميكانيكى هيفكلك البستم وهتنزل التوفيقيه هتلاقى عند ناس كتيير حاجات هتركب عليها وربنا يوفقك والعربيه ممتازه .
انا بجد متشكر لحضرتك جدا واسف انى هطول عليك ممكن لو سمحت تتصل بيا على الرقم دا او حتى ابعتلى رسالة على الموبايل وانا هتصل بدل تكلفة حضرتك لانى قليل لما بدخل منتديات لظروف شغلى ف ياريت تتصل بيا او تبعتلى رسالة وانا هكلم حضرتك ولك جزيل الشكر واسف على تعبكم معايا والله انا اسمى كريم صالح من المنصورة و دا رقمى 01113595408
قديم 22-12-2012, 04:46 PM
star_bisoo star_bisoo غير متواجد حالياً

star_bisoo is on a distinguished road

السلام عليكم.... لو سمحتم يا جماعه حد يفيدنى انا عجبانى العربيه دى ومعروضه عليا وعايز اشتريها بس الميكانيكى الى اخدته معايا خوفنى منها انها نادره ومفيش حد بيعرف يصلحها كتير وقطع غيارها ...وقالى ان الماتور بتاعها خفيف ومش هتسحب كويس عشان التكيف.واما شغلت التاكيف كان فى هزه ف التابلوه ... حد يقولى اجيبها وهعرف اصلح فيها ولا مشتريهاش والسيينا احلى منها؟؟؟؟؟؟