العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 10-11-2012, 05:53 AM
hanylord hanylord غير متواجد حالياً

hanylord will become famous soon enoughhanylord will become famous soon enough
للاهمية رد: فزورة جوبلز والأيمجراند

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

على فكرة
المارسيدس اللى اول ما اتجمعت فى مصر كان فى فرق سعر بينها وبين المستوردة 100 الف جنية والناس كانت بتسيب المصرى وبتشترى المستوردة
لا يمكن يكون غبور هايقفل زى اللى متقفلة فى الصين
لكن الخامات اعتقد لازم تكون واحدة عدا الكراسي وملحقات بسيطة
لان مش ممكن يعمل مصنع للطابلون لوحدة مثلا انما الكراسي انا اعرف انة بيجبهم من تاكى
وفرش الابواب لو قماش ممكن يجيبوة من اى مصنع فى مصر
انما المحرك بيجى فى صندوق والات الجر
الكاوتش انا قرات انة وكيل نوع كاوتش صينى
الصاج حاسس انة لا يمكن يكون عندة ولا ريبوت ولا مكن يقدر يجمع شاسية العربية
قبالتالى اعتقد ان الكورسلية بالكامل هايجى من الصين
باختصار عاوز اقول ان التقفيل هايكون اقل من اللى مستوردة من الصين ولكن هاقل فى الجودة بتعتة وليس فى الاساسيات
يا جماعه الخير كل اللي مشجع الناس للحصول علي مثل هذه السياره هو توكيلها اللي بينجح اي عربيه يحصل عليها وده كل ما في الموضوع لكن حته التقفيل وما التقفيل ده كله كلام عادي في اي عربيه طب ما النوبيرا واللانوس والفيرنا بيتقفلوا في مصر كان حد اعترض قبل كده واسمهم كوري وشتان بين الكوري والمصري في فرق كبير بين الكوري والمصري ورغم كده لما تركب عربيه اوربيه تبص عالكوري كتقفيل تقول ايه القرف ده مقارنه بالاوربي عادي يا جماعه وبعدين مبقاش في عربيه بتعمر زي الاول يعني عمرها الافتراضي بيبقي قصير لان دي بقت سياسه مصنعي السيارات في العالم كله علشان يقدروا يبيعوا سيل الموديلات اللي بيطلعوها كل يوم وشكرا.
قديم 16-11-2012, 02:40 AM
takakan2005 takakan2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عقلانى وموضوعى
التخصص العملى: صاحب عمل
هواياتي: القراءة والسفر

takakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: فزورة جوبلز والأيمجراند

ياترى أيه أخبار الأستلام ؟؟
غبور وفى بوعده ولا فيه أعذار ولكن ومالكنش ؟؟
قديم 26-12-2012, 03:27 AM

takakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of light
غاضب جدا رد: فزورة جوبلز والأيمجراند

قديم 11-01-2013, 03:19 AM

الناس اللى بتهاجم دى بدون أى منطق أو موضوعية والناس اللى بتدافع عن غبور وعن السيارة دى - بإستماتة - لدرجة إن الواحد إبتدى يشك إن أكيد لهم مصالح قوية فى إبداء الدفاع المستميت ده اللى بدون أى روية أو منطق - وما بيحاولوش يكونوا موضوعيين ويوزنوا الكلام ويقيموه أولا ثم يردوا بشكل عقلانى وده بغض النظر عن قائله ( مبدأ أنصر أخاك ظالمآ أو مظلومآ ) .

ياترى أيه وجه إستفادتهم ؟؟ يعنى الكلام ده مش لوجه الله وطبيعى لازم يكون حواليهم علامات إستفهام قوية .

أنا عارف من دلوقتى إن كلامى ده طبعآ مش حيعجبهم وحيهاجمونى بضراوة لكن أنا مقاتل ( شرس جدآ ) وبحب التحدى ويا أهلآ بالمعارك - هل من منازل ياحلوين ؟؟؟؟
قديم 12-01-2013, 02:02 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة takakan2005 مشاهدة المشاركة

الناس اللى بتهاجم دى بدون أى منطق أو موضوعية والناس اللى بتدافع عن غبور وعن السيارة دى - بإستماتة - لدرجة إن الواحد إبتدى يشك إن أكيد لهم مصالح قوية فى إبداء الدفاع المستميت ده اللى بدون أى روية أو منطق - وما بيحاولوش يكونوا موضوعيين ويوزنوا الكلام ويقيموه أولا ثم يردوا بشكل عقلانى وده بغض النظر عن قائله ( مبدأ أنصر أخاك ظالمآ أو مظلومآ ) .

ياترى أيه وجه إستفادتهم ؟؟ يعنى الكلام ده مش لوجه الله وطبيعى لازم يكون حواليهم علامات إستفهام قوية .

أنا عارف من دلوقتى إن كلامى ده طبعآ مش حيعجبهم وحيهاجمونى بضراوة لكن أنا مقاتل ( شرس جدآ ) وبحب التحدى ويا أهلآ بالمعارك - هل من منازل ياحلوين ؟؟؟؟