العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 05-12-2010, 11:20 PM
bassol200 bassol200 غير متواجد حالياً

bassol200 will become famous soon enoughbassol200 will become famous soon enough
افتراضي رد: نيسان 370Z .. متعة القيادة الرياضية

انا مش عارف بس .. بس حد يعرف الكلمه دى nurburgring طيب . تهيالي فهمتو انا عاوز اقول ايه !! كل سنه و انت طيبين مقدماً بمناسبه 2011 ..
7:24.22 Nissan GT-R (2011) Toshio Suzuki October 2010
7:25.7 Ferrari Enzo Marc Basseng August 2008
انا معاك و اقولك ان الفرق ثانيه لصالح نيسان .. بس ثانيه واحده تفرق كيتير و الناس اللى بتحكي .. فيراري شركه محترمه .. بس راجعو معلوماتكم .. انا مش متحيز عشان عندى نيسان بس وجهة نظري المتواضعه ان ال Enzo بتنزل بموتور 12 سلندر .. بس نيسان بتنزل ب 6 سلندر .. مش شايفين ان الفرق واضح !! و برضه نيسان عملت لاب ريكورد احسن من فيراري .. تحيا مصر
قديم 06-12-2010, 11:20 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

اولا يا باشا شكرا على الموضوع....
انا عن نفسى ظبطت z350 بعربيتى قبل كدة مرتين و احدة جير عادى و واحدة اتوماتك ...ماعرفوش يعملو معايا حاجة .. مع ان عربيتى سيدان عائلية...... نتمنى z370 تبقى احسن منها .... بس بالنسبة ل gtr ماجربتش و مش هجرب طبعا اشد معاها
بس مع احترامى برده هى قدام الفيرارى قطة......
معلش هوا عربيتك نوعها ايه؟
قديم 11-12-2010, 06:43 PM
bassol200 bassol200 غير متواجد حالياً

bassol200 will become famous soon enoughbassol200 will become famous soon enough

ياريت الناس تبقي عارفه يعنى ايه Ferrari Enzo دى عربيه شقيه موت ههههههه و على الرغم من انها احسن ما جابت الفيراري الغريب ان النيسان عامله تايم احسن منها .. هو بالنسبه ليا مش غريب ولا حاجه هى فيراري ماركه لوز لوز يعنى بس اليابانين يجي منهم