العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 26-11-2012, 11:26 PM
AHMAED ELSAYD MOSTAFA AHMAED ELSAYD MOSTAFA غير متواجد حالياً

AHMAED ELSAYD MOSTAFA is on a distinguished road
افتراضي رد: جهاز الفرامل 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العمده المليجى مشاهدة المشاركة

باشا الميكانيكى بيعمل عليك شغل يعنى ايه جهاز الفرامل فيه حاجه اسمها طنبوره ديه هتلاقيها لما يفك الوش المدور الخارجى ولما بتبوظ بتروح للخراط يخرطها بحجات بسيطه جدا وفيه خزنه فرامل بيتغيرها سعات جلد ميعديش خمسه جنيه اما التيل تقريبا فى حدود 75 جنيه المهم ياباشا الفرامل الحاجه الوحيده الى تلاقيها رخيصه نوعا ما بس صنايعيتها غاليه وبيحبو يعملو شغل كويس قوى
تسمحوا لى أشارك الرأى قصد الميكانيكى جهاز الفرامل الخاص بتيل فرامل اليد وده بيتباع مستعمل فى الفرهده وهو عباره عن جهاز نصف دائرى يتم تركيب تيل الفرامل و واير فرامل اليد
قديم 26-11-2012, 11:30 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العمده المليجى مشاهدة المشاركة

باشا الميكانيكى بيعمل عليك شغل يعنى ايه جهاز الفرامل فيه حاجه اسمها طنبوره ديه هتلاقيها لما يفك الوش المدور الخارجى ولما بتبوظ بتروح للخراط يخرطها بحجات بسيطه جدا وفيه خزنه فرامل بيتغيرها سعات جلد ميعديش خمسه جنيه اما التيل تقريبا فى حدود 75 جنيه المهم ياباشا الفرامل الحاجه الوحيده الى تلاقيها رخيصه نوعا ما بس صنايعيتها غاليه وبيحبو يعملو شغل كويس قوى
قديم 16-12-2012, 03:50 AM
الصورة الرمزية mohamed81m
mohamed81m mohamed81m غير متواجد حالياً

mohamed81m will become famous soon enough

ياشباب هو قصدة على الجهاز دة انت عايز تغيرة علشان فرامل اليد مش بتمسك معاك انا بردو عندى نفس المشكلة وحولت اصلحة بس بردو مش بيمسك جامد بس هو موجود فى السوق بس للاسف انا بعمل عمرة للعربية علشان كدة مستنى لما تخلص حالص بس ياريت لو انت جبتة وركبته قول ليا سعرة وجبتة منين وبقى كويس معاك ولا لا علشان انا كمان عندى نفس المشكلة