العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 18-05-2011, 12:58 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى
أشرف صبرى أشرف صبرى غير متواجد حالياً
من انا؟: حلمى الأكبر مجاورة النبى فى الجنه بدون حساب
التخصص العملى: ضابط مهندس

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of
افتراضي تجربتى مع المتحده و المهندس محمود حسين

انا مبعرفش اكتب كلام كبير
لكن الموضوع باختصار انا انبسطت من المتحده بعد ما اتعاملت معاهم النهارده رغم ان محصلش شغل يذكر ف العربيه..
بالتفصيل انا عملت صيانة الالف امبارح و النهارده انا ماشى بالعربيه لاحظت صوت ف الفرامل غير صوت الايه بى اس اللى انا اعرفه و كمان كنت عايز اتاكد ان العفشه اتربطت كويس عشان مشوار الساحل الشمالى فقررت اروح تكنو سيرفيس التانى و بعدين افكرت ان فيه ناس كتير كانوا شكروا ف المتحده فقررت ازور المتحده و اتعرف ع المهندس محمود ....
كنت ف المنطقه الساعه 5 و طبعاً تهت زى ما اغلب الناس كتبوا ف تجربتهم ...فاتصلت بالمهندس محمود و لقيت انى لو كنت مشيت ع الكروكى اللى ع الموقع كنت وصلت اسرع...المهم وصلت...
الاستقبال كان ودود جداً من المهندس محمود وهوا قاللى بعد كده ان من اسباب سعادته ان انا عربيتى جديده(1000 كيلو)...و ان ده معناه الثقه ف المكان...
بعد انتظار 10 دقايق قعدت مع المهندس محمود و اتكلمت معاه كلام تعارف و بصراحه اعجبت بفكره و بمشروعه....
من الحاجات اللى عجبتنى ف كلامه ان اهم وسيله للدعايه بيستعملها هى جودة العمل بحيث ان العميل اللى يخرج من عنده مبسوط من الشغل هوا احسن دعايه للمركز...
و بعد التعارف و الكابتشينو المحترم قاللى تعالى تشوف الشغل بتاع عربيتك بنفسك و رحت لقيت العربيه مرفوعه و بيتأكدوا من ربطة العفشه و هيه ديه تانى حاجه عجبتنى انهم قالولى العفشه متربطه كويس ف التوكيل و لما قلتله انت كان ممكن تقوللى احنا ربطنا العفشه و كانت مش متربطه كويس لأن انا مشفتش الشغل ف العفشه قاللى احنا مانعملش كده لأن ده يبقى نصب....
و بعدين جه معايا الاسطى محمد عشان نشوف شكوة الفرامل ( المهندس محمود كان قاللى انه بيظن ان ده من الايه بى اس بس انا قلتله ان انا عارف الايه بى اس و الخبطه دى مش كده) و لما الاسطى محمد اختبر العربيه بره اكد لى ان دى ضغطة الايه بى اس و ان الايه بى اس ف الاسبرانزا مختلفه عن غيرها ....
من الحاجات اللى عجبتنى ان كل الناس هناك بتتعامل على انها شركاء و خايفه ع المكان و سمعة المكان...
و انا باتكلم معاه اول ما رحت قلت له انت ازاى تحط ارقام تليفونات الفنيين اللى عندك ف الموقع ...مش خايف ان العميل يتفق معاهم بره المركز قاللى لأ مش خايف خالص...انا ماقتنعتش بالاجابه لانى عارف نظام الفنيين ف كل مكان...بعد ساعتين ف المركز فهمت اجابته و اتاكدت فعلاً ان الفنيين اللى عنده دول اصحاب مكان مش عاملين ف مركز صيانه...
بعد انتهاء العمل رفض انى ادفع اى فلوس و قاللى احنا معملناش حاجه تذكر...
عموماً انا سعيد بالمكان و بالناس اللى فيه و سعيد اكتر بالمهندس محمود و ان شاء الله هيكون ده المكان اللى هالتزم فيه بالصيانه بره التوكيل...
دى تجربتى مع المركز بمنتهى الامانه واتمنى ان يستفيد منها احبائى فى المنتدى ككل و ليس فى قسم السيارات الصينى فقط. لان المركز بيصلح كل انواع السيارات اليابانى و الصينى و الكورى...

التعديل الأخير تم بواسطة أشرف صبرى ; 18-05-2011 الساعة 01:07 AM
قديم 18-05-2011, 12:59 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى

أشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud ofأشرف صبرى has much to be proud of
افتراضي رد: تجربتى مع المتحده و المهندس محمود حسين

المهندس محمود تليفونه الشخصى
0112310801

قديم 18-05-2011, 01:04 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

الحمد لله الذى الهمك طريق الصواب انت شخص محترم وتستاهل كل خير

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 18-05-2011, 01:08 AM
الصورة الرمزية أشرف صبرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

الحمد لله الذى الهمك طريق الصواب انت شخص محترم وتستاهل كل خير
الله يكرمك يا استاذ طارق و اتمنى انى اتعرف عليك ف يوم من الايام

قديم 18-05-2011, 01:21 AM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

كويس والله ونتمنى ان الناس تحكى عن مشاكلها فى عربيتها وماتم فى مركز الخدمة ده وتم حلها ام مثل التوكيل وربنا يوفق الجميع لارضاء ربه

geologist the best